Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از تنظیم بیش از ۴۳۰۰ سند اجاره با مستاجران وقف در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین زارع زاده ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته وقف ضمن تشریح برنامه های این هفته اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ وقف، زنگ وقف امسال در مدارس استان یزد برگزار می‌شود و مراسم نمادین هفته وقف نیز در یکی از مدارس استان  اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادای احترام به شهدای گمنام، غبارروبی از قبور شهدا در آستان امامزاده سیدجعفر (ع)، آیین غبارروبی از امامزاده جعفر (ع)، افتتاح دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در بخش زارچ، برگزاری همایش استانی یاوران وقف و افتتاح چند پروژه موقوفی را از جمله این موارد برشمرد.

زارع زاده با اشاره به اینکه بیشتر رقبات موقوفات استان یزد در حوزه کشاورزی است، افزود: موقوفات کشاورزی یزد درآمد چندانی به دلیل بروز خشکسالی‌های پی در پی ندارد بر این اساس به منظور درآمدزا کردن این موقوفات نشست‌هایی با کشاورزانی که این زمین‌ها در اختیار آنها است و آنها به عنوان مستاجران وقف شناخته می‌شوند، برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از تنظیم سند اجاره ۴ هزار و ۳۰۲ موقوفه استان خبر داد و افزود: سال گذشته آمار اسناد اجاره استان ۳ هزار و ۵۹۳ مورد بود که با همراهی مستاجران وقف و پیگیری‌های حقوقی اداره اوقاف، این اسناد امسال افزایش داشته است.

زارع زاده همچنین از تعیین وضعیت ۱۰ هزار رقبه در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: تایید رقبات نیز امسال در دست انجام است و تاکنون اطلاعات ۲ هزار و ۵۴۶ رقبه در سامانه اطلاعات موقوفات درج شده است.

وی در مورد ساخت و ساز در امامزادگان نیز بیان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف، همه امامزادگان دارای طرح جامع هستند و هرگونه ساخت و ساز در امامزادگان باید منطبق با طرح جامع باشد.

زارع زاده یادآور شد: در امامزادگان استان یزد ۲۷ پروژه در فضایی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در حال اجراست و ۹ پروژه نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه به بهره برداری رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به امضا رسید.
 
در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است: برای گسترش همکاری و بهره‌گیری از منابع انسانی حوزه‌های علمیه در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی متناسب با شئون حوزویان و همچنین ضرورت استفاده از منابع موقوفات مرتبط با حوزه و نیز توسعه فرهنگ وقف، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد منعقد می‌شود.
 
تشکیل کارگروه همکاری و تعامل متشکل از نمایندگان دوطرف به‌منظور تعیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های همکاری، تعیین محور‌ها و اولویت‌های سازمانی، تهیه و ارائه طرح‌ها و برنامه جهت همکاری‌های مشترک، اجرایی کردن مصوبات و توافقات، حل و فصل امور وقفی مدارس علمیه خواهران استان یزد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در امور مرتبط با اهداف و وظایف حوزه‌های علمیه، توسعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه خصوصاً در مسیر توسعه مدارس و حوزه‌های علمیه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
 
این تفاهم‌نامه با یک مقدمه چهار ماده و یک شیوه در دو نسخه به امضای حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر رسید.

دیگر خبرها

  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مصیبت جدید مستاجران