Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر اینکه هلال احمر مرجع کمک های مردمی باشد و از ترافیک تردد در مناطق زلزله زده کاسته شود، از ارسال۱۴۱ تن کالا به کرمانشاه خبر داد.

مهدی ولی پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تشریح فعالیت‌های این جمعیت در خصوص امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور، اظهار کرد: ما از ساعات ابتدایی این حادثه تا شب گذشته دو هزار و 800 تخته چادر و پنج هزار تخته پتو، 16 هزار و 700 قوطی کنسرو و 6 هزار و 700بطری روغن طبق نیازی که از طریق امداد و نجات به ما اعلام شد برای منطقه زلزله زده اعزام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کل این محموله ها را 141 تن دانست که با استفاده از 21 دستگاه کامیون به مناطق آسیب دیده از زمین لرزه کرمانشاه، فرستاده شد.


ولی پور بیان کرد: تا کنون به دلیل اینکه از طریق استان های معین به اندازه کافی نیروی امدادی تامین شده است فعلا امدادگران ما در استان گیلان به حالت آماده باش هستند تا در صورت اعلام نیاز به منطقه اعزام شوند.


ولی پور گفت: از روز سه شنبه (23 آبان) در کنار 16شعبه ما در سراسر استان کار جمع آوری کمک های مردمی در سطح همه شهر های استان راه اندازی شد که جمع شعبات و پایگاه های ما به 87 پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی، می رسد.


وی ضمن قدردانی از حضور مردم نوع دوست استان که حتی قبل از اینکه ما اعلام کنیم برای کمک های مردمی با مراجعه و تماس هایشان اعلام آمادگی کردند، افزود: طی سه روز  گذشته کمک های خوبی شامل مواد غذایی، لوازم گرم کننده و پتو از سوی مردم در حال تحویل به پایگاه های هلال احمر است که ما هم امیدواریم بتوانیم این کمک ها را که در حال تفکیک، بسته بندی و شمارش همین اغلام هستیم به محض اعلام نیاز از طریق دوستانی که​ در منطقه مستقر هستند، به موقع ارسال کنیم.


ولی پور در خصوص عدم دریافت کمک های دارویی نیز گفت: بحث دارو چون تخصصی است و از طرفی این کار بر عهده وزارت بهداشت است نیازی به جمع آوری دارو نیست و پایگاه های هلال احمر دارو دریافت نمی کنند و اگر نیاز هم  باشد از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می شود تا مشکل برطرف شود.


وی با تاکید بر اینکه فعلا نیاز منطقه همان چیزای است ک بارها اعلام کردیم مثل، لوازم گرم کننده، پتو و بخاری، چراغ والار.. و همچنین مواد غذایی، اذعان کرد: در حال حاضر مواد غذایی خوشبختانه در منطقه به اندازه کافی هست اما پیش بینی می کنیم که احتمالا چون برنامه امداد رسانی طی یکی دو ماه آینده هم ادامه پیدا کند و مواد غذایی را به مرور و برنامه ریزی شده به منطقه زلزله زده ارسال می کنیم تا ان شاءلله مشکلات مردم آسیب دیده به شرایط عادی برگردد.


ولی پور با توجه به فاصله استان گیلان تا محل زلزله زده، استان گیلان را استان پشتیبان در امر کمک رسانی دانست و گفت: در ساختار مدیریت بحران یک استان حادثه دیده داریم که کرمانشاه است و استان های همسایه اش به عنوان استان معین و استان های دورتر پشتیبان هستیم.


وی با بیان اینکه استان های معین در منطقه آسیب دیده مشغول خدمات رسانی هستند و نیرو اعزام کردند ولی استان های پشتیبان معمولا اقلام ارسال می کنند، افزود: مردم هوشیار باشند که به خبرهای کذب و شایعات مبنی بر نبود نیروی کمکی، به سرقت رفتن کمک های مردمی، عدم توزیع مناسب غذا و سایر اقلام توجه نکنند.


ولی پور تاکید کرد: اگر این اخبار رسمی باشد ما قبول داریم ولی آنهایی که از منابع غیر رسمی، فضاهای  مجازی و .. نقل می شود، معمولا از طرف کسانی است که به دنبال سوءاستفاده اند و بیشتر تاکید ما بر این است که اخبار را از طریق هلال احمر پیگیری کنند.


وی به نیروهای انسانی خدمات رسان سپاه، ارتش، وزارت بهداشت و هلال احمر اشاره کرد و گفت: از لحاظ نیروی انسانی مشکلی در منطقه نیست اما از لحاظ ارسال اقلام مقداری دچار مشکل شدیم که آنهم بخاطر همین دوستانی است که اخبار نادرست را منتشر می کنند مبنی بر اینکه اقلام به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد، از این رو عده ای هنوز بار کمک ها به مقصد نرسیده هجوم می آورند و آنها را تخلیه می کنند که خوشبختانه این مشکل هم طی دو روز گذشته برطرف شد و امنیت کاملا برقرار است.


ولی پور در ادامه در خصوص کمپینی که با همکاری مشاور امور بانوان استانداری و هلال احمر گیلان برای نخستین بار در کشور به جهت تهیه اقلام بهداشتی بانوان آسیب دیده با عنوان (همیاران بانوان زلزله زده کرمانشاه) تشکیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکسری نیازهای اساسی در حوادث و برای طیف های آسیب پذیر زنان و کودکان به وجود می آید که معمولا کمتر به آن توجه می شود، بر همین اساس و با همین رویکرد کمپین (همیار بانوان زلزله زده در کرمانشاه) شکل گرفت تا یک سری لوازم بهداشتی ویژه بانوان را جمع آوری کنند که فقط برای همان قشر فرستاده می شود.


وی در ادامه به شماره حساب سراسری هلال احمر جهت جمع آوری کمک های مردمی اشاره و یادآور شد: شمار حساب ٩٩٩٩٩ بانک های عامل به نام جمعيت هلال احمر و یا شماره گیری ستاره۷۲۴ مربع برای این امر اختصاص یافته است.


رئیس هلال احمر گیلان در ادامه از مردم خواست شخصا برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اقدام نکنند و با اعتماد به همکاران امداد رسان، کمک های خودشان را به هلال احمر بسپارند، و تصریح کرد: معمولا مراکز خیریه ای نیز برای کمک به آسیب دیدگان تلاش می  کنند اما تاکید ما بر این است که هلال احمر را ملاک قرار بدهند تا این کمک ها از طریق هلال احمر اعزام بشود تا از ترافیک راه و ازدحام جمعیت در منطقه خودداری شود.


ولی پور بیان کرد: براساس قانون مدیریت بحران کشور مسئولیت عملیات امداد و نجات و جمع آوری و هدایت و توزیع کمک های مردمی را به عهده جمعیت هلال احمر گذاشته است و هر دستگاه رسمی و یا غیر رسمی از جمله موسسات خیریه که افراد حقیقی و حقوقی دارند اگر اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند اول باید با ما هماهنگ باشند دوم اینکه باید بعد از جمع آوری کمک ها، با هماهنگی ما اقلام انتقال پیدا کند که این مشکلات ترافیکی عظیم که در منطقه ایجاد شده است، کاسته شود و هم بهتر این است که برای ارسال این کمک ها در یک چهارچوب حرکت کنیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این استان در پی صدور هشدار سیل در روزهای پایانی هفته خبرداد.

به گزارش ایسنا، احسان ایزدپناه بعداز ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می‌باشند.

وی گفت: از هم استانی‌های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله