Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، از واگذاری کار خدمات‌رسانی و بازسازی پنج روستای زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به مجموعه بسیج این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ منصور شوقانی، با اشاره به واقعه‌ی تلخ زمین‌لرزه در استان‌های غرب کشور اظهارداشت: جان باختن و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان در شهر‌های تابعه استان کرمانشاه و ایراد خسارت‌های مالی به مردم  این استان و مناطق همجوار، موجب تأسف و تألم ملت بزرگ ایران، خصوصاً مردم نوع‌دوست استان سمنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شوقانی افزود: سپاه استان سمنان با توجه به دستور مقام معظم رهبری ضمن اعلام آمادگی جهت اعزام نیروهای بسیجی پایگاه های مقاومت، تمام توان خود را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به کار گرفته است.

 

وی از واگذاری خدمات رسانی به زلزله زدگان پنج روستا در دهستان سرپل ذهاب کرمانشاه به بسیج استان سمنان خبر داد وافزود: برای اجرای این برنامه یک اکیپ پنج نفره روز گذشته به منطقه زلزله زده اعزام شدند و امروز نیز یک گروه 10 نفر از نیروهای بسیج سازندگی به کرمانشاه اعزام شده اند.

 

آغاز کار امدادرسانی از سوی بسیج استان سمنان در روستاهای زلزله‌زده

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، از آغاز کار امدادرسانی از سوی بسیج استان سمنان در این روستاهای زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: این پنج روستا در دهستان پشت تنگ سرپل‌ذهاب بوده که روستاهایی همچون الیاس احمد،جنان، تسنگ ،نیوزل و...را شامل می شود.

 

شوقانی رفع نیازهای اولیه و خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله را از وظیفه اصلی گروههای اعزامی اعلام کردوادامه داد: کمک و مشارکت در بازسازی این منطقه در مراحل بعدی قرار دارد.

 

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، با بیان اینکه جمع آوری کمک های مردمی توسط پایگاههای بسیج و مساجد در حال انجام است گفت: نیروهای بسیج در تلاش برای جمع آوری و ارسال این کمک ها و توزیع به موقع آن بین زلزله زدگان است.

 

وی از همشهریان ولایتمدار استان سمنان خواست کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاه های مقاومت بسیج ومساجد تحویل دهند تا هرچه سریع تر به یاری مردمان غیور غرب کشور برسیم.

 

شوقانی با بیان اینکه تاکنون بخشی از نیازمندی‌ها از سوی پایگاه‌ها جمع‌آوری شده تصریح کرد: ارسال و توزیع به موقع این نیازها اهمیت بالایی دارد و تلاش ما بر این است که این کمک‌ها در اسرع‌وقت توزیع شود.

 

اعلام آمادگی بسیج دانشجوئی و طلاب استان سمنان برای اعزام در قالب گروههای جهادی به منطقه زلزله زده

وی به شرایط منطقه زلزله زده تامین لباس گرم و پتو را از نیازهای اولیه زلزله زدگان  اشاره داشت وگفت: چراغ والور، مواد شوینده و بهداشتی، مواد غذایی فاسد نشدنی نظیر انواع کنسرو، رب گوجه فرنگی و ... از دیگر نیازهای زلزله زدگان است که مردم می توانند کمک کنند.

 

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، شماره حساب 56606192/48 نزد بانک ملت را برای جمع آوری کمک های نقدی مردم خیر و نوعدوست استان سمنان اعلام کرد و گفت: گروههای جهادی نیز برای خدمات رسانی در حال استقرار و فعالیت در منطقه هستند.

 

وی از اعلام آمادگی بسیج دانشجوئی و طلاب استان سمنان برای اعزام در قالب گروههای جهادی به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: 120 نفر از دانشجویان بسیجی این استان نیز قرار است برای ارائه خدمات به زلزله زدگان امروز به منطقه اعزام شوند.

 

اعلام برنامه های هفته بسیج دراستان سمنان

شوقانی با اشاره به برنامه های هفته بسیج در استان سمنان اظهار داشت: بسیج مظهر مردم سالاری دینی شعار امسال هفته بسیج است.

 

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، گفت: 29 آبان ماه، روز «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» همایش طلایه داران سازندگی و تجلیل از فعالان برتر اقتصادی و برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها و شهرستان ها  اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه روز 30 آبان ماه به نام «بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی» نامگذاری شده و در این روز همزمان طرح های محرومیت زدایی بسیج استان سمنان شامل 40 پروژه عمرانی و10 پروژه اقتصاد مقاومتی وصنایع تبدیلی افتتاح می شود.

 

شوقانی تصریح کرد: در اول آذر به نام «بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی» ، جشنواره مدرسه عشق و رونمایی از تولیدات هنری، برگزار می شود.

 

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، با بیان اینکه روز دوم آذرماه به نام «بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم» نامگذاری  شده است اضافه کرد:  در این روز هم اندیشی بسیج حوزه و دانشگاه صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد:سوم  آذرماه همزمان با روز جمعه، به نام «بسیج، مسجد محوری وولایتمداری»، برگزاری دعای ندبه سراسری در کل کشور با حضور تمامی بسیجیان استان برگزار می شود.

 

شوقانی اظهارداشت: همایش تبیین گفتمان مقاومت و بسیجیان در روز چهارم آذر و به نام «بسیج، دولت مقاومت وا ستکبار ستیزی» تعیین شده است.

 

به گفته جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان، در آخرین روز از هفته بسیج، در پنجم آذرماه با نام «بسیج، جهاد کبیر و علم انقلابی» تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت اجرا می شود.

 

وی اظهارداشت: درطول هفته بسیج، برنامه های دیگر از جمله بازدید از خانواده شهدا، تجدید میثاق و غبار روبی مزار پاک شهدا،دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و کلینیک داندان پزشکی برای بسیجیان، تجلیل از خانواده شهداء و... نیز برگزار می شود.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات نخست پیرو اعلام اضطرار شناور تانکر «آیمو» به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی خارگ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد بیمار به سمت پایگاهش بازگشت و فرد یاد شده را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

حاجی رضایی ادامه داد: در دومین عملیات امدادرسانی نیز پس از اعلام اضطرار به مرکز جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت یک نفر از خدمه، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی اظهار کرد: شناور ناجی پس از تحویل گرفتن فرد مصدوم وی را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

کد خبر 6092615

دیگر خبرها

  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان