Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر اعلام کرد: یک تریلر آب معدنی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال و ۸۰ میلیون وجه نقد از سوی اوقاف بوشهر به بقعه احمد بن اسحاق (ع) در مرز قصر شیرین جهت زلزله زدگان غرب کشور اعزام و ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر (24 آبان) در نشست خبر دهه وقف با اصحاب رسانه که در محل سالن کنفرانس حوزه مدیریت این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین واقف در اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با نام موقوفه«حوائط سبعه» باغ های هفت گانه بودند، گفت: قبل از اسلام وقف در ایران بوده است، اما پس از ورود اسلام، به جهت ساختار و احکام ویژه ای که برای آن ذکر شده است جایگاه بالاتری نسبت به گذشته پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای 25 ویژه برنامه دهه وقف در استان بوشهر

وی در ادامه به تشریح برنامه های دهه وقف سالجاری پرداخت و افزود: در دهه وقف امسال بیش از 25 عنوان برنامه ویژه دهه وقف در سطح استان بوشهر از (25 آبان) تا (4 آذر) با عناوین«وقف، رسانه و بسیج مردمی؛ وقف سنت نبوی و سیره اهل بیت؛ وقف، ترویج فرهنگ قرآنی؛ وقف، بقاع متبرکه و زیارت؛ وقف خانواده و سبک زندگی اسلامی؛ وقف علم و فن آوری؛ وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ وقف، علما، حوزه های علمیه؛ وقف محیط زیست و سلامت؛ وقف اجرای امینانه نیات واقفین» برگزار خواهد شد و در این دهه از 110 نفر از اصحاب وقف و نخبگان حوزه وقف و هیات امناء مساجد تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام محمدیان در ادامه اظهار داشت: در سطح استان بوشهر 10 وقف درمانی، 41 وقف خدماتی، 357 وقف کشاورزی، 163 وقف صنعتی، 76 وقف آموزشی، 2 هزار و 755 وقف رقبه های فرهنگی و دینی، 5 وقف قرآنی و 15 دارالقرآن وقف و ثبت شده است و در شش ماهه اول سالجاری نزدیک به 39 وقف جدید انتفاعی و منفعتی صورت پذیرفته است.

 

برپایی 14 مجموعه نمایشگاهی«اکسیر جاودانگی» در محل شبستان آستان مقدس امامزادگان

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از برپایی 14 مجموعه نمایشگاهی«اکسیر جاودانگی» ویژه دهه وقف و نمایشگاه«طرح های مفهومی» با موضوع ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در محل شبستان آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان بوشهر خبرداد.

 

مشارکت 700 میلیون ریالی کمک های مردمی با موکب «شهدای مدافع حرم» در ایام اربعین حسینی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر از مشارکت 700 میلیون ریالی کمک های مردمی با موکب «شهدای مدافع حرم» مرز شلمچه خرمشهر در ایام اربعین حسینی خبرداد و گفت: موکب «شهدای مدافع حرم» با مدیریت اواقف بوشهر روزانه میانگین از 17 هزار نفر زائران پیاده روی اربعین حسینی را با میان وعده، صبحانه، نهار، شام پذیرایی کرده و در شبانه روز نزدیک به 600 نفر را اسکان داده است.

 

کمک 230 میلیون ریالی وجهات نقدی و غیر نقدی اوقاف بوشهر به زلزله زدگان غرب کشور

وی در پایان اعلام کرد: یک تریلر آب معدنی به ارزش 150 میلیون ریال و 80 میلیون وجه نقد از سوی اوقاف بوشهر به بقعه احمد بن اسحاق (ع) در مرز قصر شیرین جهت زلزله زدگان غرب کشور اعزام و ارسال شده است.

 

پایان پیام/518

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف طی سخنانی درباره فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی گفت: ما در جلسات متعدد و مختلف مرتبط با سازمان بعضا با این پرسش مواجه می‌شویم که فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی چیست که ناشی از عدم آشنایی با ماموریت های این سازمان است.

وزیر فرهنگی یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان اوقاف را افزایش میزان بهره‌وری و رشد محصولات و افزایش ارزش تولیدات وقفی عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که مجموعه اوقاف وابستگی ویژه‌ای به بودجه دولتی ندارد و در واقع نیات واقفین را نمایندگی می‌کند و مردمی‌ترین بخش متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را نمایندگی می‌کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف جایی است که مردم با انگیزه کسب ثواب بخشی از بهترین دستاوردهای زندگانی خود را برای یک جریان سازنده عمرانی و بالنده وقف می‌کنند. آن وقت این مجموعه که این اتصال را به حاکمیت دارد و به این مجموعه معظم مردمی که آکنده از ایمان و باورهای الهی است، با این نگاه وظایفش را جلو می‌برد.

 

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

 

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در این سازمان یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: خروجی اصلی این سازمان کمک به حوزه‌های فرهنگ دینی است. این جریان که جریان تولید ثروت است بسیار اهمیت بالایی دارد و حالا این امر در دوره جدید با پیشرفت‌هایی که شکل گرفته می‌تواند به توانی چندین برابر گذشته به نتیجه برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور در اقتصاد دریا، حضور در عرصه شرکت‌های دانش بنیان امروز یک ضرورت است، ‌یادآوری کرد: رئیس جمهور امروزه در سفرهای خارجی دیگر میراث فرهنگی و فرش هدیه نمی‌دهند بلکه از محصولات تولیدی علم و فناوری هدیه می‌دهند. امروز ما در این حوزه بسیار سربلند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در گذشته به توانمندی‌های ژئوپلتیک و منابع نفتی استناد می‌کردیم اما امروز مهمترین نقطه قوت ما تولیدات علمی است. وقتی امروز دقیق‌ترین موشک‌های نقطه‌زن را داریم دیدید که دنیا شگفت‌زده شد. حرکت پهپادها در آسمان چندین کشور، مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود. آن مانور اقتدار چهل‌وپنج ساله‌ای بود که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مردم عرضه کردند. همان شب بیش از 70 درصد مردم در نظرسنجی های مختلف گفتند که حس غرور به آن‌ها دست داده است.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق،‌ گفت: پس از ابلاغ چندین استاندار کلانشهرها اعلام آمادگی کردند و اگر مدیریت به همین شکل جلو برود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ سیاست مقاومت را افتخارزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این افتخار در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همه می‌گفتند یک موشک به سمت اسرائیل رها شود کل اقتصاد از دست شما خارج می‌شود. ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شد و امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی هم در مسیر آرامش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول