Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امام جمعه اصفهان در جلسه ستاد رسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال از عمر خود نزدیک می‌شود، نشان از آن دارد که دیگر انقلاب ما نوپا نیست و به کمال خود نزدیک می‌شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد عدد 40 را عددی قابل‌توجه در اسلام دانست و تصریح کرد: هنگامی که بنده به 40 سالگی می‌رسد خداوند به دو فرشته مراقب او می‌گوید: از این پس بر او سخت بگیرید و همه کارهای کوچک و بزرگ و زیاد و کم را ثبت کنید، این روایات از این حقیقت خبر می‌دهند که شخصیت انسان تا 40 سالگی شکل گرفته و از آن پس وارد دوران کمال خود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: الآن زمانی است که باید بچگی، خودبینی و خودنمایی‌ها را کنار گذاشت و برای صدور انقلاب همتی مضاعف کنیم و دست از خط و جناح‌بازی برداریم.

وی تأکید کرد: در طول این 40 سال ضربه‌های بسیاری از این جناح‌بازی خوردیم و اگر الآن به پختگی و کمال خود نرسیم ضربه‌هایی که در آینده وارد می‌شود، جبران‌ناپذیر است.

طباطبایی‌نژاد به تغییر مدیران میانی و استانی پس از تغییر رؤسای جمهور انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با 40 ساله شدن انقلاب بتوانیم قوانینی را تنظیم کنیم که پس از تغییر رئیس‌جمهور، فقط وزرا عوض شوند و افرادی که در پست‌های خود به تجربه و مهارت لازم دست یافته‌اند و عملکرد خوبی داشته‌اند، بتوانند به خدمات خود ادامه دهند و قربانی بازی‌های سیاسی نشوند، چرا که تغییر مدیران هزینه‌های بسیاری را بر دوش نظام می‌گذارد و در بسیاری از جاها ضربه‌های مهلکی وارد می‌کند.

وی در ادامه به دشمنی‌های دشمنان انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های عربستان سعودی ایران را عامل ایجاد تفرقه میان اعراب معرفی می‌کنند و سعی دارد جلوی صدور انقلاب را بگیرد و این در حالی است که صدور انقلاب صدور مبانی اسلام و قرآن است و عربستان مدعی مسلمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: عربستان می‌گوید عجم‌ها می‌خواهند بر اعراب مسلط شوند، لیکن این ادعایی کذب و منافقانه است چرا که تفاوتی میان عرب و عجم نیست و رسول خدا (ص) در حجه الوداع فرمودند: لَّاّ فّرّقِّ بینِ عَّرًّبیٌّ ولَا اٍّعجمیّ اٍّلَّاّ بّْاّلتقوى، ثانیا مگر صدور انقلاب اسلامی به معنای این است که عربستان، ایران شود و یا اعراب، فارسی صحبت کنند؟

وی افزود: صدور انقلاب به این معناست که همه مسلمانان به فرمان قرآن با یکدیگر متحد باشند و زیر سلطه کفار نروند و با یهود و نصاری دست دوستی ندهند، اعرابی که ادعای مسلمانی دارند، چرا با کشوری که برای تبیین دستورات اسلام و قرآن تلاش می‌کند، دشمنی می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در بیان دستاوردهای انقلاب باید به مشکلات، کارشکنی‌ها و بحران‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم، نیز اشاره شود تا بتوانیم قضاوت درستی از پیشرفت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی به ما ثابت کرده است که دشمن تا جایی که از قدرت ما نترسد، به حرف ما گوش نمی‌دهد و با ما سر میز مذاکره نمی‌نشیند.

امام جمعه اصفهان گفت: پس از حمله عراق، ایران به مجامع بین‌المللی شکایت کرد، اما تا زمانی که نتوانستیم خرمشهر را پس بگیریم و آن‌ها از قدرت ما مرعوب شدند، با ما وارد مذاکره نشدند.

وی بیان داشت: اینکه کشورهای 5+1 حاضر شدند با ایران سر میز مذاکره بنشینند و برجام را تصویب کنند، به خاطر پیشرفت‌هایی بود که در گذشته در انرژی هسته‌ای و موشکی داشتیم و توانسته بودیم اورانیم 20 درصد تولید و 20 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این مطلب که طبق آیات قرآن دشمن هیچ‌گاه از ما راضی نمی‌شود مگر اینکه از دین خود دست برداریم و با ابراز تأسف از کج روی برخی از کارگزاران، تصریح کرد: به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، هر کجا دیدید که دشمن از کسی خوشش آمد بدانید که یک جای کار ایراد دارد و داریم از مسیر انقلاب منحرف می‌شویم.

وی با اشاره به این مطلب که بیان دستاوردهای انقلاب برای نسل‌های کنونی ضروری است، گفت: برخی انتقاد می‌کنند که این مفاهیم تکراری است و نیازی به بیان آن‌ها نیست، اما باید توجه کنند که نسل سوم و چهارم انقلاب شرایط گذشته را ندیده‌اند و درکی از آن شرایط  ندارند، همچنین تکرار، روشی است که خداوند در قرآن کریم نیز از آن استفاده کرده است، چرا که انسان‌ها مدام نیاز به تذکر و یادآوری دارند.

طباطبایی‌نژاد در پاسخ به برخی افراد که دستاوردهای انقلاب را نادیده می‌گیرند و کشور را با دوران سلطنت پهلوی مقایسه می‌کنند، خاطرنشان کرد: شاید امروز به واسطه پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی دسترسی به بسیاری از مطالب نامناسب فراهم شده است، اما همین که هنوز جوانان دغدغه‌مند و متدین در کشور وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در زمان طاغوت دسترسی به این مطالب اصلاً کار راحتی نبود چرا که تکنولوژی در این حد پیشرفت نکرده بود که در صورت مساوی بودن شرایط قطعاً رواج فساد و فحشا در آن زمان با حال حاضر قابل مقایسه نبود.

در ابتدای این دیدار مسعود احمدی، مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان نحوه تشکیل ستاد رسانه در کشور و استان را توضیح داد و گفت: یکی از اهداف ستاد رسانه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را انتقال مفاهیم انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم دانست و گفت: نسل کنونی ما باید هر چه بیشتر با دستاوردها، هویت، خدمات، ویژگی‌ها، صفات و جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه جهان آشنا شوند و به دنبال آن هستیم که هر چه سریع‌تر و دقیق‌تر به این مهم دستیابیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راهپیمایی بزرگ اربعین را یکی از میادین تجلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف و همراه داشتن نمادهای انقلاب اسلامی مانند عکس امام (ره) رهبر معظم انقلاب و شهدایی چون شهید حججی در این حماسه عظیم ،نشانه‌های صدور انقلاب اسلامی به مردم جهان است.

 

انتهای پیام/م

جلسه ستاد رسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روحانیت یزد اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در فعالیت‌های خود داریم، مربوط به حوزه رسانه‌ای و انتشار ارزش‌های دینی و انقلابی است.
وی با بیان اینکه ما مطالب، خاطرات، ارزش‌ها و مسائل بسیار زیادی داریم که می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی برای جوامع مختلف داشته باشد افزود: متاسفانه ما برای اینکه این ارزش‌ها و مطالب را به دنیا معرفی کنیم راهکاری نداریم و نتوانستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کلمات اهل بیت (ع) و منطق شیعه برای همه واضح باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: حتی امروز ما در ارتباط با انقلاب اسلامی هم آنگونه که باید و شاید برنامه‌ریزی برای معرفی انقلاب به مردم جهان نداریم و رسانه‌های خوبی برای اینکه بتوانیم انقلاب و ارز‌ش‌های آن را به جهان معرفی کنیم نداریم.
آیت‌الله ناصری با بیان اینکه متاسفانه انقلاب را رسانه‌های صهیونیستی آنگونه که می‌خواهند به جهانیان معرفی می‌کنند خاطرنشان کرد: این ضعف به حدی است که ما حتی در جهان اسلام هم نتوانستیم خودمان را معرفی کنیم به گونه‌ای که بسیاری از علمای اهل تسنن فکر می‌کنند در شیعه هیچ کتاب فقهی و تفسیری وجود ندارد.
امام جمعه یزد برنامه‌ریزی برای انتشار ارزش‌ها در بعد بین‌المللی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: همین الان در کشور خودمان هم خاطرات بسیاری از رزمندگان و علمای خودمان و حتی امام داریم که در ارتباط با آن حرف زده نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه یک جریانی به دنبال فراموش شدن امام و سیره آن حضرت است گفت: ما حتی برنامه‌ای که بتوانیم به دانش‌آموزان و دانشجویان و دیگر افراد این ارزش‌ها، خاطرات و مطالب را منتقل کنیم را نداریم و این یک ضعف بسیار بزرگی است که ما در جامعه داریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه در حدیثی از امام صادق (ع) داریم که ایشان فرمودند شما تنها حقایق ما را به مردم اعلام کنید، آنها به سمت ما می‌آیند عنوان کرد: ما در همین کار انتقال حقایق و ارزش‌ها به جوانان و عموم مردم داخل و خارج از کشور ضعف داریم و باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.
آیت‌الله ناصری با بیان اینکه در مقابل این ضعف دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های آن انجام می‌دهد اضافه کرد: یکی از اقداماتی که دشمن با تمام توان رسانه‌ای خود در حال انجام دادن آن است، ربط دادن معیشت به انقلاب است، به گونه‌ای که مردم به دلیل ناراضی بودن از گرانی، با انقلاب مشکل دارند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: این در حالی است که بحث ضعف و مشکل برخی مدیران و یا گران‌فروشی برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان با وجودی که ایراد بسیار بزرگی است، اما با اصل انقلاب در تضاد است و نباید این دو با یکدیگر گره زده شوند.
وی به بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر مقدماتی و اقداماتی که برای اطلاع‌رسانی این عملیات انجام شد اشاره کرد و افزود: دنیا به خوبی این موضوع را فهمیده که هر کاری می‌خواهد انجام دهد را از ابتدای کار و آنطور که می‌خواهند اطلاع رسانی کنند تا مردم را به خود جلب کنند؛ حتی داعش هم برای جذب گسترده نیرو‌های خود از تبلیغات رسانه‌ای استفاده کرد و تعداد زیادی افراد را از سراسر نقاط جهان به خود جذب کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما کتاب‌های بسیار زیادی داریم که در حوزه‌های مختلف منتشر شده و الان زمان آن است که برای جهانی شدن این کتاب‌ها و خاطرات برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.
آیت‌الله ناصری به ظرفیت فضای مجازی و ضرورت استفاده از آن در تبلیغ دین و انقلاب اشاره کرد و گفت: باید ارزش‌های انقلاب را در فضای مجازی معرفی کنیم، اما باید توجه داشت که فعالیت در هر عرصه‌ای باید متناسب با تکنیک‌های همان عرصه باشد به عنوان مثال در فضای مجازی باید با تولید محتوا‌های کوتاه و مختصر اقدام به انتشار مطالب و تولیدات هنری خود کرد تا بتواند تاثیرگذاری داشته باشد.
امام جمعه یزد بیان کرد: امروز لازم است که اقشار مختلف مردم یک دوره فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و نسبت به تولید محتوا از این مطالب متناسب با سلایق جوانان و نوجوانان انجام دهند.
در پایان این جلسه از ۴ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد