Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای گفت که تل آویو آماده همکاری با ریاض به منظور مقابله با برنامه‌های ایران برای کنترل خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ژنرال «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد  مشترارتش اسرائیل، در مصاحبه با «ایلاف» یکی از وبسایت های عربستان سعودی گفت که تل آویو آماده همکاری با ریاض به منظور مقابله با برنامه‌های ایران برای «کنترل خاورمیانه»‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال آیزنکوت در این مصاحبه گفت:‌ ما آماده تبادل تجربه با کشورهای میانه‌روی عرب و تبادل اطلاعات امنیتی برای مقابله با ایران هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون اسرائیل اطلاعاتی را با عربستان سعودی در میان گذاشته است، گفت که «ضرورت ایجاب کند، آماده تبادل اطلاعاتیم. ما و آنها منافع مشترک زیادی داریم».

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار مصاحبه آیزنکوت،‌ مطالب منتشر شده در ایلاف را تایید کرده است.

ژنرال گادی آیزنکوت،‌ رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت که تل آویوکشور قصدی برای درگیری با حزب الله ندارد ولی تهدیدهای استراتژیک علیه اسرائیل در آن کشور را قبول نخواهد کرد.

آلکس گرین‌برگ، کارشناس مسائل خاورمیانه در مرکز پژوهش‌های بین‌المللی روبین در هرتسلیا در اسرائیل، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان همکاری عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران وجود دارد،‌ پاسخ می دهد: «همکاری بین عربستان و اسراییل علیه ایران وجود دارد ولی مطمئنم که این همکاری به دامنه اطلاعات منحصر می ماند، زیرا عربستان امکانات جنگی عملیاتی خوبی ندارد و جمهوری اسلامی به خوبی از این موضوع اطلاع دارد».

او با اشاره به اینکه «موقیعت عرسبتان در همه جبهه‌های کشمکش نیابتی با ایران خیلی ضعیف است»‌ اضافه می‌کند:‌ «نه اسراییل و نه عربستان نمی‌توانند هیچ اقدام موثری علیه ایران انجام دهند».

گرین‌برگ در عین حال می گوید:‌ «با اینکه عربستان توانست یک مانور دیپلماتیک علیه حزب‌الله و ایران در لبنان، به واسطه استعفا حریری انجام دهد،‌ اما این مانور، موازنه قدرت در لبنان را تغییر نمی‌دهد. البته اسراییل فقط به این علت که عربستان می خواهد قصد جنگ با حزب‌الله را ندارد».

البته این کارشناس اسرائیلی اعتقاد دارد که امکان مبادله اطلاعات بین اسرائیل و عربستان سعودی در مورد حزب‌الله لبنان وجود دارد.

پیش از این، ژنرال هرتزی هلوی، فرمانده ارشد اطلاعاتی اسرائیل، روز ۲۶ خرداد سال جاری، در یک سخنرانی با تاکید بر اشتراکات رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در تقابل با ایران، از «عملگرایی» پادشاه سعودی و حکومت آن کشور در مقابل تهران ستایش کرده بود.

ژنرال هلوی، رئیس «امان»، رکن اطلاعات ارتش اسرائیل، «اعتدال و عملگرایی» حکومت عربستان سعودی از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان، و جدیت سعودی‌ها در یک سال و نیم اخیر در برابر ایران در منطقه را «تحولی مثبت» خوانده بود که به گفته وی، «فرصت‌های جدیدی خلق کرده است».

وی اضافه کرد «بخشی از منافع کشورهای میانه‌رو سنی مذهب رفته رفته با منافع اسرائیل همخوانی پیدا کرده است، و اکنون عربستان سعودی، دیگر همان حکومت یک سال و نیم پیش در ریاض نیست».

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل

یک ژنرال رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با حمله به رفح، به نقش راهبردی «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) در مدیریت نبرد با وجود گذشت ماه‌ها از جنگ اشاره و تاکید کرد که وی به دنبال بیرون راندن صهیونیست‌ها از نوار غزه است.

رای الیوم با اشاره به افزایش شکاف و دو دستگی در اردوی صهیونیست‌ها نوشت: با تداوم جنگ غزه و حملات حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی و تبدیل شدن آن به منطقه اشباح، دامنه انتقادات از کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته و فشار‌ها بر آن تشدید شده، به ویژه آنکه ارتش اشغالگر به اهداف جنگ در زمینه نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

در این زمینه «عاموس گلعاد» ژنرال احتیاط و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی «یحیی السنوار» در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاورد‌های راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

وی افزود: استراتژی السنوار بازگشت به قدرت است و ما اصرار بر بازگردانیدن اسیران داریم. اگر ما اسیران را نجات ندهیم، پیروزی در کار نخواهد بود. هرکاری برای برگرداندن اسیران باید انجام دهیم، به ویژه نظامیانی که ما مدیون آنها هستیم. ما باید اهداف راهبردی زیادی کسب کنیم که در راس آنها، ایران است؛ کشوری که قدرتمند شده و تهدیدی بزرگ برای ما و نیز جبهه شمالی است.

این ژنرال صهیونیست ضمن مخالفت با حمله به رفح بیان کرد: ورود به رفح تضمین کننده بازگشت اسیران نیست و این کار راهبردی نیست. ما استراتژی نداریم. بیش از شش ماه از جنگ گذشته و همچنان السنوار برای ما شرط می‌گذارد و ما منتظر پاسخ او هستیم و این به دلیل نبود راهبرد است.

گلعاد اضافه کرد: اگر بدون هماهنگی با مصری‌ها و آمریکایی‌ها به رفح حمله کنیم، راهکاری برای جبهه شمالی نخواهیم داشت و جنگی ادامه خواهد داشت؛ جنگی که دامنه آن به کل اسرائیل گسترش خواهد یافت. ما اتحاد راهبردی را از دست خواهیم داد و امکان توسعه صلح و توان مقابله با تهدید اصلی را نخواهیم داشت. تهدید اصلی ایران است.

بر اساس این گزارش، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ضمن تاکید بر ضرورت انجام توافق مبادله اسیران و مخالفت با حمله به رفح، دغدغه کنونی نتانیاهو را حکم بازداشتی دانست که دیوان بین المللی کیفری علیه آن و رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صادر می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روایت ژنرال اسرائیلی از برنامه 3 میلیارد دلاری برای بمباران ایران!
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی