Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@07:23:53 GMT

ما و سعودی ها منافع مشترک بسیاری داریم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۲۱۳۲

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل و عربستان سعودی با یکدیگر توافق کامل دارند و ما هیچگاه با یکدیگر نجنگیده و دشمن یکدیگر نبوده ایم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل و عربستان سعودی با یکدیگر توافق کامل دارند و ما هیچگاه با یکدیگر نجنگیده و دشمن یکدیگر نبوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود به اعتقاد من میان ما و سعودی ها درباره ایران توافق کامل وجود دارد. من در نشست رؤسای ستاد ارتش ها در واشنگتن اظهارات نماینده عربستان سعودی را دقیقا مشابه اندیشه خودمان درباره ایران و ضرورت مقابله با توسعه طلبی های آنها یافتم.

ایزنکوت درپاسخ به این پرسش که آیا اخیراً همکاری اطلاعاتی با عربستان سعودی داشته اید؟ گفت ما در صورتی که اقتضا کند آماده همکاری اطلاعاتی هستیم. ما منافع مشترک بسیاری داریم.

خبرنگار پایگاه اینترنتی ایلاف که وابسته به عربستان سعودی است در محل ستاد ارتش اسرائیل با آیزنکوت مصاحبه کرد که این نخستین مصاحبه آیزنکوت با یک نشریه عربی نیز به شمار می آید.
رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدای این مصاحبه گفت اسرائیل اکنون در بهترین وضع نظامی قرار دارد. ما پیشرفت زیادی کرده ایم و توان نظامی و اطلاعاتی و نیروی هوائی و زمینی ما در بهترین حالت قرار دارند و مورد احترام کشورهای میانه رو در منطقه هستیم.
وی مدعی شد در گذشته ما در خطر تهدیداتی از سوی ارتش سوریه و موارد دیگر بوده ایم اما اکنون مناطقی مثل لبنان و کرانه باختری و غزه و سینا و سوریه در خطر ناآرامی به سر می برند و برخی رویدادهای تاکتیکی داخلی ممکن است به درگیری های راهبردی گسترده منجر شود. اما خطر جدی بزرگتر در منطقه از ناحیه ایران است.
وی همچنین افزود در مقابل، آمریکا سیاست ایجاد ائتلاف برای جنگ با داعش را دنبال می کند و در این مسیر موفق بوده است. از سوی دیگر روسیه فقط به دنبال منافع خود در سوریه است. روس ها می دانند چگونه با همه طرف ها هم صدا شوند. آنها از یکسو با اسد و ایران و حزب الله متحد شده اند و از سوی دیگر با آمریکائی ها و ترکیه در جنگ با داعش همکاری می کنند و با ما درچارچوب عدم برخورد به نحو خوبی همکاری می کنند.
آیزنکوت در پاسخ به پرسشی درباره داعش در سوریه گفت اگر نگاهی به نقشه نفوذ داعش در یکسال پیش بیندازیم و آن را با امروز مقایسه کنیم مشاهده می کنیم که داعش به شدت تضعیف شده است و در آستانه نابودی است. البته ممکن است داعش با همین اندیشه و تحت اسامی دیگری به سوریه و منطقه بازگردد.

آیزنکوت درباره دیدگاهش درباره مواضع ترامپ گفت حضور ترامپ فرصتی را برای ایجاد ائتلاف بین المللی تازه ای در منطقه به وجود آورده است و باید طرح راهبردی بزرگی برای مقابله با خطر ایران تدوین شود. ما برای تبادل تجربه با کشورهای میانه رو عربی و تبادل اطلاعاتی برای مقابله با ایران آمادگی داریم.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید