Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- ایرنا- همزمان با فرارسیدن بیست و هشتم صفر ، آیینهای سوگواری سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در شهر مذهبی آستانه اشرفیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به این مناسبت دستجات مختلف عزاداری از سراسر نقاط شهرستان و استان گیلان امروز با حضور در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) این شهر به سینه زنی نوحه خوانی و سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم مومن و ولایتمدار آستانه اشرفیه نیز در حالی که لباس های سیاه عزا بر تن داشتند ، با سیاه پوش کردن معابر این شهر مذهبی در غم رحلت جانسور پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.
امروز همچنین مردم آستانه اشرفیه با شرکت در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی که با مرثیه خوانی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود ، ضمن نشان دادن ارادت خویش به خاندان اهل بیت (ع) ، از زائران و میهمانان سوگواری که وارد این شهر شده بودند ( با پخت انواع غذاهای نذری به ویژه آبگوشت) پذیرایی کردند.
همزمان با شهر مذهبی آستانه اشرفیه ، آیینهای سوگواری در شهر بندرکیاشهر و روستاهای این شهرستان نیز با حضور پرشور مردم متدین و عزادار برگزار شد.
همچنین امروز آیین قرائت زیارت پیامبر اسلام (ص) با حضور مردم ولایتمدار ، در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه و دیگر بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد.
شهر مذهبی آستانه اشرفیه همه ساله در سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام حسن (ع) میزبان خیل بسیاری از دوستداران اهل بیت (ع) از سراسر نقاط است.
برگزاری آیین های عزاداری بیست و هشتم ماه صفر همچنان در آستانه اشرفیه ادامه دارد.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و با داشتن 60 بقعه متبرکه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رنجکش **انتشار دهنده: بابایی
7287 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: مراسم محوری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ، شنبه ۱۵ اردیبهشت در امامزادگان باقریه بیرجند با حضور هیئت های  مذهبی انجام می شود.

حجت الاسلام رحیمی افزود: عزاداری ،تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی،حرکت هیئت های مذهبی به سمت امامزادگان از جمله برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است. 

وی با اشاره به نقش والای امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مذهب شیعه گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) با هدف ترویج مفاهیم دینی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب