Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، هوشنگ بازوند روز جمعه اظهار کرد: در مرحله اسکان موقت یک اتاق 12 متری به همراه انباری برای نگهداری اسباب و وسایل خانواده‌های زلزله ‌زده ساخته می شود که البته این انباری ممکن است یک چادر باشد.
وی افزود: قرارداد ساخت اسکان موقت با طرف سازنده فردا شنبه نهایی و جزییات آن اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه ادامه داد: ‌این اتاق ها در کنار خانه های آسیب دیده زلزله زدگان ساخته می شود تا پس از بازسازی ساختمان های تخریب شده، برای مردم قابل استفاده باشد.
زمین لرزه کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای این استان خسارت وارده کرده و طبق برآورد نخستین، دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است و این به معنای آن است که باید 31 هزار اتاق برای زلزله زدگان ساخته شود.

** نایلون،‌ مهمترین نیاز کنونی زلزله زدگان
در چند روز گذشته هزاران خودروی شخصی، ‌وانت و کامیون مملو از چادر، ‌پتو، ‌پوشاک و اقلام خوراکی از سراسر کشور راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شده است.
اکنون وضعیت به گونه ای است که مسئولان تاکید دارند، اکنون دیگر نیازی به این اقلام نیست.
استاندار کرمانشاه گفت که اکنون مهمترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده نایلون و تا حدودی وسایل گرمایشی است.
بازوند همچنین تاکید کرد: مردم نیکوکار و خیر کشور کمک های خود به زلزله زدگان را به سمت کمک نقدی ببرند و به شماره حساب اعلام شده از سوی هلال احمر واریز کنند.

** توزیع نامناسب کمک‌ها
حجم کمک های ارسالی و البته توزیع بدون برنامه و نادرست آن از روز پنجشنبه، سبب ایجاد صحنه های ناراحت کننده ای شده است.
این در حالی است که برخی مناطق دورافتاده به این اقلام اضافی نیازمند هستند؛ البته سیل کمک های ارسالی بسیار بیشتر از حجم تقاضای کنونی است و به همین علت مسئولان تاکید دارند نوع کمک ها بسته به نیاز زمانی باید تغییر کند و حتما مستمر باشد.
استاندار کرمانشاه هم با تایید وجود مشکل در توزیع کمک های مردمی در مناطق زلزله زده گفت: این نحوه توزیع بیشتر از سوی مردم نیکوکاری است که خودشان اقدام به خرید، ‌انتقال و توزیع کمک ها می کنند.
او اظهار کرد: این کار در روند توزیع خلل ایجاد می کند اما بنای ما سخت گیری بر مردم نیکوکار و جلوگیری از ابراز حس نوع دوستی و همدلی آنان نیست و نمی خواهیم آنان را برای دادن کمک ها به هلال احمر مجبور کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 179 زخمی داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده