Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:58:00 GMT

ارسال کمک های هلال احمراستان مرکزی به زلزله زدگان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۹۸۵۰

ارسال کمک های هلال احمراستان مرکزی به زلزله زدگان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ضمن تقدیر از هموطنان در ارسال و اهدای اقلام مورد نیاز زلزله زدگان افزود: با استقبال خوب ملت همیشه در صحنه و نوعدوست و کمک های غیر نقدی از لحاظ کمک های نقدی اشباع شدیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد محمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی (25 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور برگزار شد، گفت: بعد از وقوع زلزله در ساعات اولیه تیم واکنش سریع، آواربرداری و اسکان اضطراری وارد عمل شده و به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه هلال احمر استان مرکزی اولین استان بعد از کردستان بود که به محله زلزله در غرب کشور حاضر شد، افزود: تیم های امدادی و درمانی، پزشکان و سگ های زنده یاب، سه دستگاه آمبولانس، 4 دستگاه لدرو کمک دارد، وسایل برای آوار برداری از جمله بیل و کلنگ و دستگاه های زنده یال بلافاصله برای یاری هموطنان اعزام شدند.

 

محمدی با بیان اینکه در 2 روز پس از وقوع زلزله، 3 هزار تخته چادر، 2 هزار تخته پتو و 2 هزار تخته موکت، 2 هزار ست ظروف و نایلون پوششی از انبارهای امدادی به مناطق زلزله زده ارسال شد، ادامه داد: کمک های مردمی به صورت مستمر در حال جمع آوری و ارسال است و شور و اشتیاق مردم در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور بی نظیر و غیر قابل وصف است.

 

وی گفت :زلزله اخیر در غرب کشور یک مانور واقعی بود که توسط مدیریت بحران در استان و همچنین کشور انجام شد و استقبال بی نظیر مردم نوعدوست ایران اسلامی در کمک به هموطنان خود بود که قابل تقدیر است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی همچنین به جمع آوری 100 میلیون تومان طی این دو روز توسط صندوق ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این مردم نوعدوست کمک های زیادی نیز به شماره حساب های اعلام شده توسط هلال احمر واریز کرده اند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد کمک های غیر نقدی است که تا کنون جمع آوری شده، اضافه کرد: بیش از 30 پایگاه هلال احمر در استان مرکزی  به منظور جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب  کشور ایجاد شده است

 

وی همچنین با بیان اینکه نیروهای داوطلب هلال احمر همواره در راستای جمع آوری و تفکیک هدایا و کمک های مردمی تلاش می کنند، ادامه داد: مردم استان به صورت خودجوش و داوطلبانه به یاری هلال احمر در جمع آوری کمک های مردمی پرداخت و تا کنون 450 نفر اعلام آمادگی برای کمک به زلزله زدگان و حضور در مناطق زلزله زده داشتند.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر از هموطنان در ارسال و اهدای اقلام مورد نیاز زلزله زدگان افزود: با استقبال خوب ملت همیشه در صحنه و نوعدوست و کمک های غیر نقدی از لحاظ کمک های نقدی اشباع شدیم و اگر کمک های به سوی کمک های نقدی سوق پیدا کند می توانیم بهتر نیازهای این عزیزان را مرتفع کنیم.

 

وی همچنین از اعزام 60 نفر نیروی متخصص و امدادی به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در مرحله اول 30 نفر از نیروهای امداد و نجات، مرحله دوم 15 نفر از نیروهای متخصص در آوار برداری و در مرحله سوم نیز امروز 15 نفر متخصص در امداد کوهستان به این مناطق اعزام شده اند.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید رضا میرهاشمی، مسئول نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی بار دیگر نوعدوستی و همدلی خود با مظلومان و آسیب دیدگان را نشان دادند، افزود: نوعدوستی در بین مردم ایران در جهان بی نظیر است و این همدلی و همدردی نشان از محبت و مهربانی این مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه همه دغدغه دارند که این کمک ها با دست زلزله زدگان برسد، گفت: از مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی می خواهیم که می خواهید که کمک های خود را به پایگاه های هلال احمر که تنها مرجع دریافت اهدا مردمی است برسانند و ما نیز اطمینان می دهیم که در کوتاه ترین زمان این کمک ها را به زلزله زدگان برسانیم.

 

حجت الاسلام میر هاشمی همچنین به حضور هیئت های مذهبی و فعالیت آنان در امداد رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: در این راستا موکبی ایجاد شد و یک تیم هر وعده 15 هزار وعده غذای گرم را همان مکان آماده و در بین عزیزان توزیع می کنند.

 

زمین لرزه 21 آبان ماه جاری 7.3 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده که این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ساعت ۱۷:۰۴ عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 عصر امروز حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت 17:04عصر امروز زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ساعت 17:04 حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در پی این حادثه 2 تیم امدادونجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محل وقوع: استان کرمان - حوالی سیرچ

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 17:04 ، 1403/02/12

طول جغرافیایی: 57.4

عرض جغرافیایی: 30.4

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

27 کیلومتری سیرچ (کرمان)

29 کیلومتری شهداد (کرمان)

34 کیلومتری کرمان (کرمان)    

نزدیکترین مراکز استان:

34 کیلومتری کرمان

323 کیلومتری بیرجند

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس