Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کار پاکسازی، دفن و امحا بهداشتی لاشه دام های تلف شده در مناطق روستایی زلزله زده استان کرمانشاه با استفاده از توان و ظرفیت حداکثری52 اکیپ دامپزشکی از استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان درحال انجام است.

به گزارش ایرنا؛ دکتر نادر پرور روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی و همچنین توزیع دارو و درمان رایگان از سوی تیم های دامنپزشکی در مناطق ازلزله زده استان کرمانشاه فزود: لاشه دام های تلف شده اگر مدت زمان بیشتری بر روی زمین بمانند، علاوه بر انتشار بوی متعفن و آزار دهنده و تجمع حشرات موذی، موجب آلودگی زیست محیطی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: درهمین ارتباط اکیپ های دامپزشکی مستقر در منطقه به سرعت نسبت به جمع آوری لاشه ها و دفن بهداشتی آنها و سپس ضدعفونی و سم پاشی منطقه برای دفع خطر این لاشه ها اقدام می کنند.
وی از ساکنین مناطق زلزله زده و حتی امدادرسانان خواست تا در صورت مشاهده لاشه های تلف شده موضوع را از طریق شماره های 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برای پیگیری و انجام اقدامات لازم، گزارش کنند.

* نجات گوساله زنده به عنوان تنها دارایی پیرزن روستایی از زیر آوار
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در هنگام آواربرداری و دفن بهداشتی لاشه های تلف شده دام ها در روستای «گلم کبود علیا» از توابع شهرستان سرپل ذهاب با همکاری اکیپ دامپزشکی و اکیپ سازمان جهاد کشاورزی استان یک راس گوساله زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.
پرور اظهار کرد: مالک این گوساله یک پیرزن بوده که 2 راس دام(گوساله) داشته یکی از انها در زیر آوار ناشی از زلزله تلف شده است.
او همچنین از پاکسازی دام های تلف شده دهستان سرقلعه سرپل ذهاب توسط اکیپ های دامپزشکی اعزامی از استان ایلام خبر داد و گفت: استان ایلام یکی از نخستین استان هایی است که در حوزه دامپزشکی به یاری زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام کرد.
او با قدردانی از همکاران دامپزشکی ایلام برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده، گفت: تیم اعزامی از ایلام متشکل از سه اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمانی، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی است که از چند روز گذشته در مناطق زلزله زده استان مستقر شده اند و مشغول خدمت رسانی هستند.

*استقرار اکیپ‌های خدمت‌رسان دامپزشکی کردستان، ایلام و همدان در شهرستان قصرشیرین
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در پنجمین روز پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه سه اکیپ دامپزشکی که از طرف اداره کل دامپزشکی استان کردستان و سه اکیپ از دامپزشکی استان همدان و پنج اکیپ از اداره کل دامپزشکی استان ایلام به این مناطق اعزام شده اند، برای ساماندهی در شهرستان قصرشیرین استقرار یافته اند.
پرور تاکید کرد: مسئولان سازمان دامپزشکی نیز در بازدیدی که از این مناطق داشتند برای تسهیل در زمینه کمک رسانی از سوی استانهای معین و نیز ارسال اقلام مورد نیاز پست های دامپزشکی در این مناطق قول مساعد دادند.
وی همچنین از مصدومیت یکی از کارکنان دامپزشکی در حین انجام وظیفه در کمک رسانی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: این همکار دامپزشکی که در حین انجام وظیفه در مناطق زلزله زده دچار شکستگی از ناحیه پا شد، به مراکز درمانمی انتقال یافت.
زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم برجای گذاشت.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066**1625
خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار: محسن فتاحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی