Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر قزوین گفت: در راستای افزایش سرانه مطالعه شهرداری قزوین نیم درصد از درآمد خود به کتابخانه‌ها تخصیص دهد.

مهدیه سادات قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره ضرورت و اهمیت افزایش سرانه مطالعه در قزوین اظهار داشت: افزایش سرانه مطالعه در هر جامعه‌ای یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی‌ است چرا که این موضوع سبب افزایش سطح اطلاعات و آگاهی جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از نا آگاهی مردم و فقر فرهنگی است که همه اینها از کاستی مطالعه و پرداختن بیش از اندازه به فضای مجازی با قصد تفریح و سرگرمی است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه فضای مجازی مزایا و معایبی دارد عنوان کرد: فضای مجازی هم به عنوان یک رسانه است، ولی استفاده نادرست از آن می‌تواند بسیار مخرب، وقت‌گیر و ناکارآمد باشد.

قافله‌باشی افزایش سرانه مطالعه را یکی از موضوعات بسیار مهم برای شورای شهر دانست و تصریح کرد: افزایش سرانه مطالعه برای شورای شهر بسیار مهم است و شورای شهر وظیفه دارد در این زمینه گام بردارد، بنابراین شهرداری قزوین باید نیم درصد از درآمد خود به کتابخانه‌ها تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه می‌توان در این زمینه از طرح‌هایی خلاقانه استفاده کرد گفت: برای تحقق این مهم می‌توانیم طرح‌هایی خلاقانه در مراکز عمومی و بوستان‌ها اجرا کنیم و کیوسک‌هایی (دکه) را به عنوان ایستگاه مطالعه در سطح شهر مستقر کنیم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: همچنین یکی از موضوعاتی که می‌توانیم در قزوین اجرا کنیم، طرح نذر کتاب است که باید بررسی شود.

قافله‌باشی اظهار داشت: از آنجایی که قزوین نامزد پایتخت فرهنگی کتاب کشور نیز هست، از مخاطبان و رسانه‌ها می‌خواهیم اگر طرح خلاقانه‌ای در این بخش دارند، به مجموعه مدیریت شهری ارائه دهند، همچنین از شهرداری می‌خواهم به این بخش مهم ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳