Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مرحله دوم توزیع اقلام زیستی - امدادی میان آسیب دیدگان در روزهای آتی شروع می شود و گزارش عملیات و نحوه هزینه کمک های مردمی به صورت شفاف به اطلاع هموطنان می رسد.

مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در مرحله دوم توزیع اقلام امدادی شامل مواردی همچون مواد غذایی کنسرو، چادر ( در صورت نیاز) ، کالاهای بهداشتی و گرمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمی با تقدیر از اعتماد مردمی به نهاد بشردوستانه هلال احمر در کمک به زلزله زدگان غرب کشور این اطمینان را به هموطنان داد که تمامی هزینه های عملیات امدادرسانی در غرب کشور براساس استانداردهای امدادی انجام می شود .
وی خاطرنشان کرد: مرحله اول امدادرسانی هلال احمر با توجه به پیش بینی ها و تجربیات قبلی هلال احمر نسبت به وجود برخی مشکلات در امدادرسانی، انجام شده است و توزیع منظم اقلام امدادی بر اساس شناسنامه خانوار از روزهای آینده اغاز می شود که مرحله به مرحله این خدمات به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
وی به این نکته اشاره کرد که جمعیت هلال احمر با 95 سال سابقه خدمت رسانی در تمامی حوادث و وسوانح در کنار ملت بوده است.
این مقام مسئول هلال احمر ایران با تقدیر از همدردی مردم در خدمت رسانی به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور گفت: بررسی تاریخی منش و رفتارهای ملت ایران نشان می دهد که همیشه در صحنه های خدمت رسانی به همنوع پیشتاز بوده اند و در هنگام حوادث تمامی مردم سعی می کنند به نوعی دراین خدمت رسانی شریک باشند.

**تشکیل گروه های مردمی برای امداد ، نشان از ضعف هلال احمر نیست
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین به کمک های مردمی در قالب گروه های خودجوش نیز اشاره کرد و گفت:تشکیل گروه های مختلف مردمی برای کمک رسانی در حوادث نشان از ضعف جمعیت هلال احمر در امداد رسانی نیست بلکه نقطه قوت امداد رسانی محسوب می شود .
سلیمی افزود: کمک های مردمی در حوادث موجب تقویت روحیه نوعدوستی در آنها می شود. در شرایط عادی، جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت سازمان داوطلبان سعی کرده است این حس انسان دوستی را پرورش دهد و آن راتقویت کند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از مردم برای اعتماد به هلال احمر و همراهی با این نهاد بشردوستانه در کمک به زلزله زدگان غرب کشور، ازمردم شریف ایران خواست در اهدای کمک های خود به زلزله زدگان به حداقل استانداردهای امدادی توجه داشته باشند تا توزیع امکانات به شکل عادلانه در منطقه میسر باشد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه کمبود و نقصی در توزیع اقلام امدادی در مناطق زلزله زده، با شماره تلفن 112 سازمان امداد تماس بگیرند تا در اسرع وقت برطرف شود.
به گزارش روز شنبه ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
اجتمام**3377 ** 1776
خبرنگار: سمانه زین العابدین ** انتشار: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر