Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هلال احمر بناب گفت: از روز زلزله تاکنون ۵ محموله کمک‌های هلال احمر از شهرستان بناب به کرمانشاه ارسال شده و محموله ششم که کمک‌های مردمی است امروز راهی کرمانشاه شد.

جعفر صادق قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بناب، با بیان اینکه پس از احساس زلزله سریعاً در رابطه با مرکز زمین‌لرزه اطلاعات کافی جمع‌آوری می‌کنیم، اظهار کرد: پس از اینکه زمین‌لرزه در شهرستان بناب احساس شد با هماهنگی‌های استان به نیروهای امدادی هلال‌احمر بناب آماده‌باش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هلال احمر بناب، گفت: پس از مشخص شدن مرکز زمین‌لرزه در دامنه زمین‌لرزه نیروهای امدادی سریعاً در محل حضور پیدا کردند و نیروهای هلال احمر شهرستان بناب و استان نیز فردای همان روز از این شهر به محل زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: اولین محموله شامل پتو و چادرهای موجود در انبار هلال احمر شهرستان در دو کامیون در اولین مرحله ارسال شد‌.

صادق قلی‌پور با اشاره به همکاری‌های تنگاتنگ مساجد محلی و دانشگاه‌های سراسری و آزاد بناب با هلال احمر، تصریح کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی شهرستان بناب در سطح شهرستان مستقر و شروع به جمع‌آوری این کمک‌ها کردند.

وی با تاکید بر اینکه از روز زمین‌لرزه تا کنون کمک‌های هلال‌احمر شهرستان بناب به صورت مستمر به تعداد پنج محموله به کرمانشاه ارسال شده است، اذعان داشت: در این پنج محموله حدود 1400 چادر و 560 تخته پتو ارسال شده است.

رئیس هلال احمر بناب با اشاره به اعزام نیروهای امدادگر داوطلب از طریق هلال احمر به مناطق زلزله‌زده، تاکید کرد: از روز اول زمین‌لرزه همکاران‌مان اسامی داوطلبان را در لیستی ثبت‌کرده و افرادی که در این لیست هستند به صورت داوطلبانه آماده‌اند تا در صورت نیاز همراه با نیروهای امدادی هلال احمر بناب به کرمانشاه اعزام شوند.

وی افزود: نیروهای داوطلب در صورت نیاز به کرمانشاه اعزام شده و از مرکز استان بر اساس اولویت‌بندی‌ها تفکیک و به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند.

قلی‌پور با اشاره کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده توسط هلال احمر شهرستان بناب، ادامه داد: کمک‌های مردمی که تحویل هلال احمر بناب داده شده است، تا به حال 13 گونی پتو به تعداد تقریبی 600 تخته، 12 گونی لحاف و تشک و 13 گونی لباس نو جمع‌آوری شده است.

وی افزود: 25 کارتن لوازم بهداشتی، 25 بسته کنسروجات و حدود 300 بسته آب‌معدنی نیز از اولین محموله کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است که امروز به استان کرمانشاه ارسال خواهد شد.

عضو ستاد بحران شهرستان بناب تفکیک و آماده‌سازی کمک‌های مردمی را یکی از اصل‌های مهم در جمع‌آوری این کمک‌ها خواند و گفت: علت اصلی تفکیک کمک‌های مردمی به دلیل سهولت در تصمیم ارسال به منطقه‌ مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم خودشان مطلقا به صورت متفرقه به محل زلزله‌زده مراجعه نکنند چراکه حضور مردم در محل آسیب دیده باعث افزایش سختی رسیدن امدادگران به محل و سختی در رساندن کمک‌ها به زلزله‌زدگان می‌شود، ضمن اینکه حضور مردم باعث ایجاد مزاحمت می‌شود، این وظیفه سازمانی ما است که به محل مراجعه کنیم و بر اساس اصول امدادرسانی به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

رئیس هلال احمر بناب با اشاره به ادامه‌ی روند کمک‌های هلال احمر به مناطق زلزله زده، گفت: حداقل تا دو ماه آینده و تا زمانی که زندگی در محل‌های زلزله‌زده به روند عادی خود بازگردد امدادهای هلال احمر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

R7887/P41362/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر