Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها برای مقابله با بحران های مانند زلزله باید تنها دست به دعا برداشت چرا که چشم انتظاری برای رسیدن به حقوق شهروندی در شهر فردیس به درازا کشیده است و به نظر می رسد این خواسته نیازمند یاری نیروهای ماورای طبیعت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فردیسان، حوادث طبیعی مانند زلزله همواره در کمین انسان ها قرار دارد متاسفانه هر از چند گاهی شنیدن اخبار حوادث ناگواری مانند حادثه زلزله کرمانشاه که منجر به کشته‌ شدن بیش از ۴۰۰ هموطن و مصدوم شدن بیش از ۷ هزار نفر در این استان شد  نمونه ای ای از حوادث تلخی است که این روزها موجی از ناراحتی را برای مردم به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه به دنبال هر حادثه موجی از انتقادات به سوی مسئولین روانه می شود اما نباید فراموش کرد شاید شهری بعدی که باید منتظر حادثه طبیعی باشد شهر ما باشد.

فردیس از شهرستان های جنوبی استان البرز به شمار می آید که نزدیک به ۴ سال از استقلال این شهر می گذرد.

این شهرگمنام با جمعیتی بالغ بر نیم میلیون نفر با  نقاط ضعف بالایی همراه است که رفع  این نقاط ضعف میتواند مشکلات پیش رو این شهر را در هنگام مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی مانند زلزله کاهش دهد.

در حوادث و بلایای طبیعی اولین محل مراجعه و نیاز مردم بیمارستان و مراکز درمانی است، نبود حتی یک بیمارستان و درمانگاه دولتی در سطح شهر اعتراض بسیاری از شهروندان را در این شهر به همراه داشته است.

تصمیم ساخت بیمارستان دولتی در فردیس به سال ۹۰ باز می گردد که سرانجام در سفر ریاست جمهوری به استان البرز اعتباری برای ساخت این مجموعه تصویب شد و مقرر شد در صورت پرداخت بیمارستان یاد شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

اما به نظر می رسد کفگیر دولت به ته دیگ خزانه خورده است و بودجه ای به این امر تعلق نیافته که معضل و بحران نبود بیمارستان همچون گذشته به قوت خود پای بر جاست.

امروز شاهد این هستیم که بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابه فردیس روند رو به رشد خود را با سرعتی آهسته تر از لاک پشت پیش می برد و تا رسیدن به سرانجام زمان بسیاری را باید در انتظار نشست.

نبود حتی یک بیمارستان در شهرستان فردیس را باید به ۱۰۴ هکتاربافت فرسوده در این شهرستان اضافه کرد  ۳۶ هکتار از این بافت های فرسوده به منطقه ۱۰ و ۱۸ هکتاربه منطقه  ۳  و نزدیک به ۵۰ هکتار از آن به مشکین دشت تعلق دارد.

علاوه بر این موارد باید باید به بافت فرسوده مدارس در فردیس توجه ویژه داشت،۳۰ مدرسه در سطح شهرستان دارای قدمت ۳۰ ساله هستندکه  با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید  و حضور ۷۹ هزار دانش آموز در این شهرستان زنگ خطری جدی برای دانش اموزان این شهرستان به حساب می اید.

یکی دیگر از موضوعاتی که متاسفانه به تعداد مصدومان و کشته شدگان حوادث طبیعی می افزاید ساخت و ساز غیرمجاز و عدم نظارت کافی بر این سازه ها است که رسیدگی به این مهم نیازمند توجه مسئولان ذیربط است.

پیش از استقلال شهرداری فردیس ساخت و ساز از نظارت کافی و لازم برخوردار نبود و انتظار می رود با توجه به استقلال شورا و شهرداری این شهر رسیدگی جدی و فوری در دستور کار مسئولین  قرار گیرد.

منوچهر غفاری، شهردار شهر فردیس در این رابطه به خبرنگار ما گفت: پیش از این میزان ساخت و ساز غیرمجاز در فردیس بالا بوده است.

وی افزود: لازم است با نظارت درست اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را ندهیم.

شهردار فردیس بیان داشت: متاسفانه در سال های گذشته خدمات رسانی به فردیس محدود بوده است و باید این مسئله جبران شود.

غفاری خاطرنشان کرد: با همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی خدمات رسان و اجرای برنامه های مدیریتی صحیح با ساخت و ساز غیرمجاز در فردیس مقابل خواهیم کرد.

علیرضا مساعد، شهردار جدید مشکین دشت  نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: سعی داریم شرایط بافت های فرسوده شهر را ساماندهی کنیم چرا که زنگ خطر بارها در مشکین دشت به صدا در آمده است و باید از این رو تمام سعی خود را بر این بگذاریم که مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

وی افزود: املاکی که از سند ثبت شده برخوردار هستند از این پس می توانند در راستای نوسازی منازل خود از تخفیف ۵۰ درصدی در بخش عوارض نوسازی بهره ببرند.

شهردار مشکین دشت تصریح کرد: با توجه به بودجه تعریف شده در حد توان پروژه های عمرانی فرسوده و نیمه ساخت، تکمیل و یا نوساز خواهند شد.

گفتنی است مشکلاتی همچون بافت فرسوده در مناطق شهری فردیس از جمله شهرک های پیک و اهری ،ارم، مشکین دشت و … از جمله مواردی است که باید تحت شرایط ویژه  مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

بافت های فرسوده توجه ویژه مسئولین را در اجرای هر چه سریعتر طرح احیای بافت های فرسوده می طلبد و مدیران شهری در صورت عدم رسیدگی به بافت های فرسوده باید احتمال وقوع حوادث و بلایای طبیعی را در بیشتر اراضی و زیر آوار ماندن صدها و شاید هزاران نفر از شهروندان فردیس را منتظر باشند.

این روزها برای مقابله با بحران های مانند زلزله  باید تنها دست به دعا برداشت و از خداوند طلب کمک و یاری کنیم چرا که چشم انتظاری برای رسیدن به حقوق شهروندی در این شهر به درازا کشیده است و به نظر می رسد این خواسته نیازمند یاری نیروهای ماورای طبیعت است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی حریم ۳۰ متری تونل های ریلی منطقه 17 تهران در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است، اعلام کرد: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در این منطقه، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اردیبهشت و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از محلات شهر تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سالهای گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

بذرپاش ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری هایی انجام شود.

بذرپاش افزود: هم اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می کنند. این حریم ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود