Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون 73 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده این استان توزیع شده است.

هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سرپل ذهاب افزود: از مجموع چادرهای توزیع شده، تاکنون 9 هزار و 600 تخته چادر بین زلزله زدگان سرپل ذهاب توزیع شده است.
وی اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته برخی از خانوارهایی که چادر دریافت کرده اند، تاکنون نسبت به برپایی آن اقدام نکرده که این موضوع باید رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر لزوم اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به کمبود جا برای اسکان موقت شهروندان، باید ترتیبی اتخاذ کرد که مکانهای دیگری برای اسکان مردم شهر سرپل ذهاب در نظر گرفته شود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای اسکان موقت زلزله زدگان روستایی مشکلی وجود ندارد و مسئولان ذیربط باید از هم اکنون نسبت به این مهم اقدام کنند.
بازوند، اضافه کرد که زلزله زدگانی که در چادر استقرار یافته اند، باید مواد غذایی به میزان لازم در بین آنها توزیع شود و در این بخش هیچ مشکلی پذیرفته نیست.
وی از احتمال سفر و بازدید لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در روزهای آینده خبر داد.
وی بر لزوم تامین و توزیع نایلون مورد نیاز زلزله زدگانی که در چادر اسکان یافته اند، تاکید کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن باران، مسئولان باید از هم اکنون نسبت به این مهم اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد که با توجه به توزیع چادر در بین زلزله زدگان، تلاش می شود اگر مشکلی در این بخش وجود دارد، در کمترین زمان ممکن رفع شود.
بازوند، از همیاری و مشارکت اقشار مختلف مردم کشورمان در یاری رساندن به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه قدردانی کرد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه ما موظف به خدمت رسانی مطلوب به زلزله زدگان هستیم.
فرهاد تجری افزود: باید با اعمال مدیریت صحیح و اصولی از هدر رفت منابع بیت المال جلوگیری کرد و تنها راهکار توزیع عادلانه کمک های مردم در بین زلزله زدگان استفاده از مشارکت های مردمی و معتمدان محل است.
وی اضافه کرد: برخی از مردم زلزله زده از نحوه توزیع اقلام گلایه دارند و تلاش شد با استفاده از معتمدان و نمایندگان مردم بتوانیم خدمت رسانی خوبی را برای توزیع عادلانه اقلام برای کمک به زلزله زدگان داشته باشیم.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تا ظهر جمعه 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی**انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان