Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:33:12 GMT

کمک‌های مالی پارلمان اروپا به ترکیه تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۰۸۹

کمک‌های مالی پارلمان اروپا به ترکیه تعلیق شد

پارلمان اروپا کمک‌های مالی به آنکارا پیش از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را قطع کرد.

خبرگزاری فارس" اتحادیه اروپا روز شنبه در جریان تصویب برنامه بودجه سال 2018، کمک‌های مالی به ترکیه را به خاطر آنچه که عدم پایبندی آنکارا به دموکراسی و نقض حقوق بشر عنوان شد، قطع کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تصمیم قطع کمک‌های مالی به ترکیه – که مربوط به فرایند تعلیق شده عضویت آن در اتحادیه اروپا است – به پیشنهاد «آنگلا مرکل»‌ صدراعظم آلمان درپی واقع پس از کودتای نافرجام 15 جولای 2016 گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان و اعضای پارلمان اروپا در جلسه روز شنبه موافقت کردند 105 میلیون یوو از «پرداخت پیش از عضویت» را کاهش داده و 70 میلیون یورو کمک اضافی که قبلا وعده داده شود را تعلیق کنند.

دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از 50هزار نفر را بازداشت و حدود 150 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است.

ترکیه سازمان «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکا نشین را عامل کودتا می‌داند و موج بازداشت افراد مرتبط با این سازمان هنوز هم ادامه دارد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت وحید جلال زاده در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت:

زیاده گویی،تمامیت خواهی و مخالفت خوانی های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات