Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- یک متخصص طب ایرانی گفت: 'طب سنتی ایرانی' با سابقه هفت هزارساله، چند ماهی است به 'طب ایرانی' تغییر نام داده است.

دکتر محمد عسکر فراشاه روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: واژه 'سنتی' به دلیل آنکه مفهومی از واپسگرایی علمی را در خود دارد و سبب می‌شود قابلیت‌های این مکتب درمانی که در کنار طب رایج می‌تواند قدرتمندانه در خدمت سلامت جامعه باشد در هاله‌ای از سوءتفاهمات قرار گیرد، در عنوان جدید حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص، در ادامه از مشکلات تغذیه ای مردم یزد بعنوان عامل بیماری ها در این شهر یاد کرد و اظهار داشت: بعضی از غذاهای مصرفی مردم برای سلامتی آنها مضر است و علاوه بر این عادات غذایی نامناسب نیز سلامتی مردم را تهدید می کند.
وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای آماده (فست فودها) در این استان از بسیاری از نقاط کشور بیشتر است گفت: روزانه بهتر است فقط دو وعده غذایی داشته باشیم که شامل صبحانه و شام است ضمن آنکه وعده ناهار ما باید سبک باشد.
وی انواع مرباها با شکر کم را از بهترین وعده های غذایی برای صبحانه دانست و اظهار داشت: شام بهتر است سرشب میل شود و تا زمان خواب دو ساعت فاصله داشته باشد، برخلاف تصور عامه که فکر می کنند پنیر برای وعده غذایی صبح است، این ماده غذایی یکی از بهترین غذاها برای مصرف شام است .
این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: باید در هر وعده غذایی فقط یک نوع غذا میل شود اما وعده های مختلف غذایی باید متنوع باشد.
وی افزود: طبق احادیث و منابع طب ایرانی، قبل از گرسنه شدن غذا نخورید و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید ضمن اینکه باید به حجم غذا و نوع ان نیز توجه شود.
دکتر عسکر فراشاه اضافه کرد: هر فرد باید با توجه به مزاج و قوت وعادات غذایی خود، غذایش را انتخاب کند، همچنین غذای وعده صبح باید به گونه ای باشد که در طول روز انرژی ما را تامین کند.
وی عسل و تخم مرغ عسلی آب پز شده را از دیگر غذاهای مفید برای وعده صبح ذکر و اظهار نمود: علت توصیه به خوردن پنیر و گردو در شب ، جذب بیشتر کلسیم در این ساعت از شبانه روز است.
این متخصص طب ایرانی از 'ارده' بعنوان یک وعده غذایی مفید برای برخی از مردم یاد کرد و زیتون را بهترین روغن مصرفی نام برد و ادامه داد: مزاج برنج چون سرد است نباید به تنهایی مصرف شود و بهتر است با مصلحاتی نظیر زیره سبز، زعفران و شوید میل گردد .
دکترعسکرفراشاه ، گوشت گوسفند را بهترین گوشت قرمز برای افراد سالم عنوان کرد و گوشت پرندگانی همچون بلدرچین و کبک را مفید دانست و یادآور شد: آش رشته، سنگین بوده و هضم ان سخت است ولی آش سنتی یزدی ها (شولی) با توجه به سبکی آن هضم راحتی دارد.
وی بیان نمود: بهتر است در زمان طبخ خورشت ها از گوشت کمتری استفاده شود و در صورت لزوم، بیشتر با استخوان پخته شود.
دکتر عسکر فراشاه با بیان اینکه آش یکی از بهترین وعده های غذایی است و 300 نوع آش در کشور طبخ میشده ولی امروزه بسیاری از انها به فراموشی سپرده شده است گفت: در خوردن غذاهای مختلف باید تفاوت های فردی ، منطقه ای و مزاجی هم مد نظر باشد.
وی تصریح کرد: نوشتن یک نسخه غذایی مشترک برای همه مناطق کشور ، درست نیست زیرا هر فرد و منطقه مزاج مخصوص به خود دارد.
این متخصص طب ایرانی اظهار داشت: برتری طب ایرانی در این است که براساس مزاج های مختلف درمانهای متفاوتی را برمی گزیند.
وی در تعریف طب از کتاب 'هدایه المتعلمین: از منابع طب ایرانی اظهار داشت: طب 'پیشه ای بود که سلامتی انسانها را نگاه دارد و چون رفته باز آرد از روی علم و عمل'.
این متخصص طب سنتی ایرانی با اشاره به اینکه طب سنتی هفت تا 10 هزار سال قدمت دارد، تصریح کرد: نباید میان طب سنتی و طب نوین ، تقابل ایجاد کرد بلکه برای حفظ سلامتی و درمان مردم باید به دنبال تعامل میان این دو بود.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی  ظهر امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) با حضور رییس اتاق وضعیت فلسطین، تعدادی از اعضای کارگروه‌های تخصصی، فعالان حوزه فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه سیزده روز هراس و وحشت در سرزمین‌های اشغالی را حاکم بود که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات وعده صادق است، گفت: مقامات صهیونیستی همواره مدعی بودند می‌توانند به تنهایی و بدون کمک ایالات متحده با تهران مقابله کنند، اما عملیات یاد شده ثابت کرد این امر ادعایی بیش نیست.

وی در این راستا، اظهار کرد: در واقع عملیات وعده صادق مشخص کرد که صهیونیست‌ها یک روز هم نمی‌توانند بدون حمایت و کمک مستمر آمریکایی‌ها دوام بیاورند.

ابوشریف با یادآوری اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد بروز اختلاف میان مقامات کابینه نتانیاهو بودیم که امری قابل تامل است، افزود: این مهم در حالیست که پس از عملیات وعده صادق، اختلافات داخلی شدت یافته است؛ تا جایی که یکی از نمایندگان کنست اعلام کرد اگر مردم متوجه این تشویش و اختلافات میان مقامات کنست میشدند، حتی یک نفر هم در سرزمین‌های اشغالی نمی‌ماند و قطعا همه آنها فرار می‌کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ضمن تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق موجب هم افزایی میان ملت فلسطین و همچنین حمایت و محبوب شدن دوچندان از محور مقاومت شد، ادامه داد: هر چند باید اذعان کرد عملیات یاد شده برای تحقق اهداف راهبردی خاصی انجام شد که همگی آنان عملیاتی و اجرایی شد؛ به عبارتی عده‌ای از مردم پیامد عملیات وعده صادق در سرزمین‌های اشغالی را یاری رساندن به جبهه مقاومت تصور می‌کنند که باید اذعان کرد این امر، برداشتی نادرست است.

وی در ادامه در خصوص عدم ورود مستقیم ایالات متحده برای درگیری با ایران، تصریح کرد: واشنگتن تجربه جنگ و درگیری غیرمستقیم با تهران را داشته لذا اصلا نمی‌خواهد درگیر جنگ با جمهوری اسلامی شود.

ابوشریف در این زمینه، گفت: به عبارتی مقامات کاخ سفید نمی‌خواهند به عنوان نیروی نیابتی رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران و حتی کشور دیگری بجنگند، زیرا از تبعات آن مطلع هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها به شدت درصدد زمینه سازی برای اجرای پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه خصوصا کشور‌های عربی هستند؛ هر چند باید یادآور شد عملیات وعده صادق توانست این پروژه و دسیسه را مخدوش کند و ناکام بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس به صورت تدریجی نابود خواهد شد، نه به صورت یکباره، از این رو اکنون شاهد تشدید افول و از بین رفتن این رژیم منحوس هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است