Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:10:46 GMT

انتظار بخش خصوصی برقراری عدالت مالیاتی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۷۵۷۶

انتظار بخش خصوصی برقراری عدالت مالیاتی است

شیراز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: توسعه و اداره کشور باید بر اساس مالیات و نه فروش نفت باشد و انتظار بخش خصوصی از دستگاه مالیاتی کشور، برقراری عدالت مالیاتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، جمال رازقی در جلسه‌ی کمیسیون گردشگری اتاق شیراز، گفت: انصاف نیست یک کارگر یا کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات خود را پرداخت کند، واحدهای تولیدی مالیات را پرداخت کنند و واسطه ها و قاچاقچیان کالا که حجم زیادی از بازار را در اختیار دارند، مشمول هیچگونه مالیاتی نشوند و از امکانات کشور استفاده کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مهم یکی از مشکلات بخش خصوصی است که برای تحقق عدالت مالیاتی در کشور، بخش خصوصی استان در کنار دستگاه مالیاتی برای همکاری و مشارکت حضور خواهد داشت .

رازقی با اشاره به تفاهم نامه اتاق شیراز و اداره کل مالیاتی استان فارس اظهارداشت: اتاق بازرگانی شیراز و اداره کل مالیاتی استان فارس تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند که در حال حاضر مفاد آن از طریق هر دو بخش در حال اجرا و پیگیری است .

رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و محدودیت در سرمایه گذاری در بخش صنعت جمعیت شهر شیراز رو به افزایش است و جمعیت حاشیه نشین شهر شیراز نگران کننده است .

وی ادامه داد: با توجه به آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی در استان فارس، یکی ازراهکارهای موثر در ایجاد اشتغال توجه به بخش گردشگری است که پتانسیل و ظرفیت های خوبی در این زمینه در استان وجود دارد .

رازقی عنوان داشت: سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در بخش گردشگری باید به عنوان یک اولویت در استان مورد توجه قرار گیرد .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی شیراز گفت: این اتاق به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی دارد در مباحث گردشگری مسایل و مشکلات را احصا کرده و برای رفع آنها تلاش کند .

رازقی با تاکید بر استفاده از خرد جمعی در کمیسیون گردشگری اتاق شیراز گفت: کمیسیون گردشگری اتاق نباید محدود به افراد خاص شود بلکه اعضا، تشکل ها و فعالان این بخش باید در جلسات تخصصی این کمیسیون مشارکت داشته باشند

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس

سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با علام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به¬دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات¬های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام می‌باشد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود