Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@20:31:11 GMT

وعده مدیرعامل بانک ملی به زلزله‌زده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۱۳۶۱

رئیس شوراى هماهنگى بانک هاى دولتى با یادآوری رشادت ها و مقاومت های مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز زمان جبران آن خدمات است و به همین دلیل مردم و نظام بانکی در این خدمت رسانی پیش قدم شده اند. ناطقان: به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در نشستی که صبح امروز دوشنبه با حضور مدیران عامل بانک هاى دولتى، استاندار و جمعی از مقامات استانی در سالن تدبیر استاندارى کرمانشاه براى رسیدگى به امور زلزله زدگان برگزار شد، با بیان این که طی روزهای پس از زلزله همه مردم برای کمک به آسیب دیدگان منطقه کرمانشاه دست به دست هم دادند، افزود: روزهای گذشته برای مردم زلزله زده بسیار سخت بود و البته مدیران منطقه هم برای رفع مشکلات بسیار تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بانک ها از لحظات نخست وقوع حادثه، همپای مردم به کمک آسیب دیدگان شتافتند و تلاش کردند از حداکثر امکانات برای حل مشکلات استفاده کنند.
به گفته حسین زاده، بانک ها در ساعات ابتدایی تلاش کردند خودپردازها را در مناطق آسیب دیده نصب کنند تا مردم دست کم با مشکل نقدینگی مواجه نباشند.
وی به کمک های نقدی و غیرنقدی همکاران نظام بانکی برای مردم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با دستور دکتر کرباسیان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، در اولین روزهاى حادثه تیمی از مسئولان وزارت امور اقتصاد و دارائى و نظام بانکی به منطقه اعزام شد و برای حل مشکلات مردم تصمیم های مهمی اتخاذ کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که برخی شعب بانک ها نیز در این منطقه آسیب دیده اند، افزود: تلاش شد در کمترین زمان ممکن مشکل این شعب حل شده و خدمت رسانی به مشتریان هر چه سریعتر آغاز شود.
وی با بیان این که مردم ایران بارها تجربه زلزله را دارند و با این موضوع بیگانه نیستند، اظهار کرد: خوشبختانه نظام بانکی نیز تجربه های قابل توجهی در این زمینه دارد و بر همین اساس در همان روزهای نخست برای مساعدت مالی با زلزله زدگان تصمیم گیری شد.
حسین زاده با تاکید بر این که سهمیه بانک ها برای پرداخت تسهیلات به مردم مناطق زلزله زده مشخص شده و تقسیم پرداخت آن به مدیران استانی تفویض شده است، ادامه داد: همه دغدغه ما این بود که تسهیلات بانک ها مستقیم و فقط به دست آسیب دیدگان برسد که خوشبختانه با مرجعیت بنیاد مسکن و کمک های ثبت احوال، این دغدغه برطرف شده است.
به گفته وی، حسب دستور دکتر کرباسیان برای پرداخت تسهیلات به مردم منطقه، ضمانت های حداقلی و به صورت زنجیره اى از مردم منطقه دریافت خواهد شد. همچنین داشتن بدهی های بانکی یا چک برگشتی، مانعی برای پرداخت تسهیلات به مردم نخواهد بود.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد: بدهکاران بانکی آسیب دیده در زلزله، می توانند از فرصت دو ساله امهال بدهی ها و نیز بخشش جرایم در این مدت استفاده کنند.
وی با تاکید دوباره بر همراهی نظام بانکی با زلزله زدگان، آمادگی این شبکه را برای ساخت مدرسه، بیمارستان و درمانگاه در این مناطق اعلام کرد.
گفتنی است در این جلسه مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، سپه و تجارت حضور داشتند.
همچنین محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی بانک ملی ایران به نمایندگی از مدیرعامل بانک پس از وقوع زلزله در منطقه حاضر شده و طی روزهای اخیر به طور مرتب پیگیر امور کارکنانی بود که در این حادثه آسیب دیده اند. بانک ملی ایران تلاش کرد حداکثر امکانات لازم را برای کمک به همکاران حادثه دیده در زلزله اخیر کرمانشاه به کار بگیرد.
برچسب ها: بانک ملی ، زلزله کرمانشاه ، کمک نقدی ، ثبت احوال

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور

 به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، آمار‌ها حاکی از آن است که مجموع تسهیلات غیرجاری ۲۴ بانک در پایان سال ۱۴۰۲ به ۶۴۵ همت رسیده است که در مقایسه با رقم پایه پولی، بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور ارزش دارد.
 

 میزان مطالبات غیرجاری هر یک از بانک‌ها در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بررسی شده است. در حالت کلی زمانیکه از مدت زمان اتمام قرارداد بیش از دو ماه گذشته باشد و بخشی از تعهدات همچنان تسویه نشده باشد، مطالبات مربوطه بانک در زمره مطالبات غیرجاری قرار می‌گیرد.

بانک‌ها در انتهای هر فصل آمار و جزئیات اطلاعات مربوط به باقی مانده تسهیلات کلان پرداختی خود به اشخاص یا به عبارتی تسهیلات کلان غیرجاری خود را منتشر می‌کنند. در حالت کلی مشاهده می‌شود مجموعا ۶۴۵ همت ارزش تسهیلات کلان غیرجاری شبکه بانکی در پایان اسفند ۱۴۰۲ بوده است که ارزش آن بیش از نصف کل پایه پولی کشور برآورد می‌شود.

شایان ذکر است در این گزارش صرفا آمار مربوط به ۲۴ بانک بررسی شده و موسسه اعتباری ملل و بانک ایران و ونزوئلا به دلایل آماری وارد بررسی‌ها نشده است.

 

سبقت تسهیلات غیرجاری بانک صنعت و معدن از بانک آینده
مشاهده می‌شود بیشترین تسهیلات کلان غیرجاری در پایان سال ۱۴۰۲ متعلق به بانک صنعت و معدن بوده که با رقم ۲۴۰.۴ همت از بانک آینده با ۱۲۵ همت تسهیلات غیرجاری پیشی گرفته است.

در رده سوم نیز بانک صادرات با ۱۰۹ همت تسهیلات غیرجاری در جایگاهی بالاتر از بانک صادرات با ۴۹.۵ همت ارزش تسهیلات سررسید شده بیش از ۲ ماه قرار دارد.

در مقام‌های بعدی نیز بانک ملی، توسعه صادرات، پارسیان و تجارت نیز به ترتیب ارزش تسهیلات غیرجاری خود در پایان سال ۱۴۰۲ را در میان ۲۴ تا ۱۰ همت اعلام کرده‌اند.

مشاهده می‌شود ۱۸ بانک مورد بررسی دیگر نیز کمتر از ۱۰ همت تسهیلات غیرجاری در پایان سال گذشته به ثبت رسانده‌اند که از این میان تسهیلات مورد بررسی نیمی از آن‌ها کمتر از ۲ همت بوده است.

تسهیلات غیرجاری بانک‌ها، خوب یا بد؟
به‌طور کلی تسهیلات غیرجاری می‌تواند منجر به افزایش ریسک انباشته در ترازنامه بانک‌ها شود و یا نقدینگی در دسترس بانک اختلال ایجاد کند، این موضوع ممکن است حتی در برهه‌هایی منجر به توسل به آخرین پناه یعنی بانک مرکزی شود. به همین ترتیب پایین بودن میزان تسهیلات غیرجاری یکی از معیار‌های قضاوت در رابطه با عملکرد بانک‌ها در گزینش مشتریان خوش‌حساب به شمار می‌آید.

باید توجه شود مسئله تسهیلات تکلیفی، تامین مالی طرح‌های دولت و جبران کسری بودجه یکی از دلایل عمده در رابطه با بالا بودن میزان تسهیلات غیرجاری بانک‌های دولتی است. در مقابل برخی از بانک‌ها نیز به دلایلی همچون کج‌گزینی و مخاطره اخلاقی، رانت جویی یا طرح‌های غیر اقتصادی تولیدی متحمل تسهیلات غیرجاری چشمگیری شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان