Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران، روز شنبه مورخ 27 آبان ماه، محمود صادقی «نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات» طی مصاحبه ای با عنوان«کوتاهی وزارت کشور در تمدید قانون مدیریت بحران از سال 93 تاکنون» که با یکی از خبرگزاری ها داشته است مطالبی را درباره «قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران» و همچنین زلزله اخیر کرمانشاه بیان کرده است که واکنش و جوابیه سازمان مدیریت بحران کشور را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جوابیه این سازمان که برای پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران ارسال شده، چنین آمده است:

لازم دانستیم به رغم آنکه در این شرایط تمرکز سازمان رسیدگی به امور زلزله زدگان می باشد پاسخی ولو مختصر جهت تنویر افکار عمومی و استحضار ایشان با نصب العین قراردادن آیه 36 سوره مبارک اسراء ارائه نماییم. لطفا دستور فرمایید به استناد ماده 33 مطبوعات نسبت به چاپ مطلب زیر اقدام فرمایید:

-قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به استناد ابلاغ سیاست های کلی، مصوب مقام معظم رهبری(مدظله عالی)در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث و سوانح غیر مترقبه در جلسه مورخ 31/2/1387 برای مدت 5سال به صورت آزمایشی به تصویب رسیده است. با پایان یافتن این مدت و به تقاضای دولت، مجلس محترم شورای اسلامی در مورخ 31/2/93 برای مدت یکسال قانون فوق را تمدید نمود.

-وزارت کشور(سازمان مدیریت بحران کشور) با مشارکت دستگاههای همکار پس از بررسی عملکرد، نقاط ضعف و قوت قانون آزمایشی پیشنهاد دائمی شدن قانون را طی نامه شماره 75865 مورخ 23/6/93 به دولت محترم ارائه که پس از بررسی های کارشناسی در کمیسیون های دولت تحت عنوان لایحه "مدیریت حوادث غیرمترقبه" طی نامه 51114/10001 مورخ 31/1/94 با امضا رئیس جمهور محترم تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید. که از آن تاریخ تاکنون در کمیسیون های مختلف مجلس(امور شوراها و امور داخلی، عمران، برنامه، بودجه و محاسبات، امنیت ملی و سیاست خارجی، ویژه و...) مورد بحث و مداقه قرار گرفته و مقرر بود در اواخر دوره نهم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مطرح گردد که این امر محقق نشد و رسیدگی آن به مجلس دهم منتقل گردید.

-باتشکیل مجلس دهم بنا به نظر نمایندگان مبنی بر جامع و مانع نبودن پیش نویس قانون تنظیم شده مجددا به مجلس عودت و در کمیسیون امور شوراها و دیگر کمیسیون ها مطرح، نهایی و در دستور کار علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که در هفته جاری در نوبت رسیدگی می باشد.

-لازم به ذکر است در فاصله زمانی ارائه لایحه فوق الاشاره تاکنون پیگیری های متعددی از سوی وزارت کشور(سازمان مدیریت بحران) جهت تصویب و در اولویت قرار گرفتن این لایحه به عمل آمده است.

-باتوجه به طولانی شدن تصویب لایحه پیشنهادی، دولت محترم طی نامه شماره 169588 مورخ 25/12/94 به عنوان هیات رئیسه محترم شورای اسلامی درخواست تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور را برای سال های 94 و 95 با قید "دوفوریت" می نماید که در این خصوص نیز اقدامی به عمل نیامد.

در خصوص اشاره ایشان به زلزله اخیر استان کرمانشاه و تاکید چندباره نامبرده در همین مصاحبه به ارائه خدمات مناسب توسط دستگاههای مسوول، این نکته را یادآور می نمایم که عدم تعیین تکلیف قانون در مجلس شورای اسلامی هیچگاه باعث کاهش انگیزه مدیران و کارکنان این سازمان در راستای انجام وظایف برای خدمتگزاری نگردیده است و با همکاری مجدانه دستگاه ها کار خدمت رسانی به حادثه دیدگان این زلزله انجام و تا اسکان کامل آسیب دیدگان حادثه نیز ادامه خواهد داشت و از ایشان و سایر نمایندگان دلسوز مردم تقاضا داریم تا نسبت به تصویب سریعتر قانون دائمی حوادث غیرمترقبه اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902976

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست