Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور در این سفر با آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله سبحانی، آیت الله وحید خراسانی و دیگر علما و مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار به موضوع زلزله اخیر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این زلزله مشکلات بسیاری به همراه داشت و باید هر چه سریعتر خدمات رسانی به مردم مظلوم زلزله زده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر چند که حضور و کمک رسانی دولت و مردم در زلزله اخیر سریعتر و بهتر و جامع تر از سال های گذشته بوده اما باید توجه داشت که همچنان مشکلات وجود دارد و باید کمک کرد.

این مرجع تقلید به سرمای زمستان و سرمای شدید در آن منطقه اشاره کرد و گفت: باید به سرعت فعالیت و برنامه ریزی کرد تا کسی در این منطقه از سرما از بین نرود و امیدها به یاس تبدیل نشود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: بافت فرسوده و لزوم مقاوم سازی خانه ها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید بدانیم که خانه های نو نیز فرسوده هستند و باید در مقاوم سازی آنها کوشید.

وی بیان داشت: نظام مهندسی در روند کاری خود باید تجدید نظر داشته باشد، نظام مهندسی تبدیل به تشریفات و محلی برای درآمد عده ای شده است که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید دعواها را کنار گذاشته و آن چیزی که مهم است خانه های فروریخته بر سر مردم است که نیاز به نوسازی و رفع مشکلات مردم را دارد.

وی در ادامه به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی موضوعی است که باید بدانیم تنها برای تنزل اخلاق نبوده و کاری سیاسی برای فروپاشی اصول اخلاقی به شمار می رود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: فضای مجازی مسائل اخلاقی، اعتقادی، دینی و سیاسی را تهدید کرده است و باید فکری برای جانشین این فضا کرد.

 

*صحن فاطمی با حمایت دولت راه اندازی شود/باید همواره قدردان مردم بود

آیت ‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به خدمات دولت اشاره کرد و گفت: دولت در راستای تقویت نظام اسلامی تلاش های گسترده ای انجام می دهد که این امر موجب دلگرمی مردم و مراجع خواهد شد.

وی گفت: باید تلاش های به سویی باشد که با وجود تمامی سختی ها و نگرانی هایی که هست به مشکل بر نخوریم و بتوانیم با موفقیت به نتیجه مطلوب و اساسی برسیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد: این مسئولیت ها امامنتی در اختیار ماست که باید از آنها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم تا همیشه نام و یاد نیکو از ما در میان مردم بر جای بماند.

آیت الله سعیدی مردم را قدرشناس و وظیفه شناس عنوان کرد و گفت: مردم ما در دوران مختلف این موضوع را ثابت کرده اند و رسالت خود را به خوبی به دنیا نشان داده اند که باید قدردان این مردم بود.

وی با اشاره به توسعه حرم مطهر گفت: امیدواریم که با حمایت مسئولان شاهد راه اندازی صحن فاطمی باشیم تا رفاه زائران را به همراه بیاوریم.

 

*ارتباط میان دولت و حوزه بیشتر شود

آیت الله سبحانی نیز گفت: ایران در عربستان هزاران مهمان دارد در هر سال و هر چه بتوانید آن اختلاف را کم کنید بهتر است و با سیاست می توان کارها را انجام داد.

وی گفت: دو کشور مسلمان هستیم و باید روابط حفظ شود و از سوی دیگر کشور مصر را نیز باید حضور کنیم چرا که کشور علمی است و باید روابط میان ما آن کشور برقرار باشد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: سفرا نیز فعالانه رفتار کنند تا ارتباط ها برقرار شود و بتوانیم با کشورها ارتباط داشته و اجازه ندهیم که مسلمانان با یکدیگر درگیر شوند.

آیت الله سبحانی همچنین خواستار هر چه بیشتر روابط میان دولت با حوزه و مراجع شد و گفت: ارتباط خوبی حاکم است اما باید این ارتباط ها همواره بیشتر باشد.

 

*خدمات دولت قابل تقدیر است/خدمت به معیشت مردم در اولویت کارها باشد

آیت الله نوری همدانی هم در این دیدار ابراز داشت: با عرض خیرمقدم و تسلیت حوادث ایامی که در آن قرار داریم و چند روز آخر ماه صفر که امیدواریم بتوانیم از آنها بهره ببریم.

وی گفت: مشکل ترین کارهای دنیا شغل مدیریت است و خدمت مهمی است اما مشکلات بسیاری دارد و هر میزان وسیع تر باشد ثواب و فضیلت آن بیشتر است.

این مرجع تقلید گفت: خدا را شاکر باشید که این توفیق خدمت را دارید و باید از آن استفاده کنید و در این زمینه وظیفه دارید و باید در راستای خودسازی بکوشید.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دوم مسئولیت ما اجتماعی است که در برابر اجتماع انسان مسئولیت بسیار مهمی دارد و از سوی دیگر مسئولت ما شغلی است که مسئولیت آفرین است که باید همواره در راستای خدمت به مردم بکوشید.

وی گفت: بنده بعد از ابلاغ سلام به ایشان می گویم که اصل مردم است و باید نظر به این باشد که به مردم خدمت شود و معیشت در حد متعارف و رفاه و از بین بردن بیکاری و گرانی را در دستور کار قرار دهند و بنده بعد از انتخاب شدن ایشان هم این موضوعات را عرض کرده بودم.

این مرجع تقلید گفت: دولت زحمات بسیاری می کشد و یکی از آنها موضوع زلزله است که شاهد خدمات گسترده به مردم هستیم و در مدیریت این گام هایی که برداشته شد بسیار اثر بخش بود و به دنیا ثابت کرد که در هر موضوعی می توانیم خودمان روی پای خودمان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به حوادث بین المللی گفت: عمده دشمن ما آمریکا به عنوان شیطان بزرگ است ولی آنها پایگاه درست کرده اند که یکی از آنها عربستان است، ما در ملاقات ها همان آیات قرآن را می خوانیم و می گوییم که سیاست ما سیاست قرآن است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: قرآن می فرماید که به ظالم اعتماد نکنید و عربستان و آمریکا و صهیونیست ها ظالم هستند و ما همواره این مسائل را بیان می کنیم.

این مرجع تقلید عنوان داشت: دکتر روحانی فرزند حوزه است و از این جهت حوزه توانسته یک فرد روحانی را تربیت کند و انقلاب نیز فرزند حوزه است و این انقلاب توانسته در دنیا نشر پیدا کند.

وی گفت: ابلاغ سلام بنده را خدمت رئیس جمهور برسانید و از روز اول صحبت ما اصل مردم هستند و این انقلاب برای خدمت به مردم است و مردم از نظر اقتصاد و معیشت مشکلاتی دارند که باید این موضوع بهتر شود.

 

*قدردان زحمات دولت هستیم/به دور از سیاسی کاری باید در رفع مشکلات گام برداشت

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز در دیدار با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: دولت اسلامی به رهبری و هدایت مقام معظم رهبری توانسته در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش های گسترده ای داشته باشد که امیدواریم همواره در این مسیر موفق تر باشد.

وی ادامه داد: دولت فعالیت های خوبی انجام داده که قدردان زحمات آنها هستیم و امیدواریم که همواره در راستای خدمات رسانی به مردم گام بردارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده و دولت و مردم در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش های گسترده ای انجام داده اند که برای همگان آرزوی توفیق می کنم.

آیت الله فقیهی تصریح کرد: نباید در کارها سیاسی کاری شود و تنها برای رضای خدا کارها را انجام داد که اگر اینگونه شود به وظیفه خود عمل کرده و موفق خواهیم بود.

وی از خدمات دکتر نوبخت نیز قدردانی کرد و گفت: شما سابقه طولانی در مسئولیت های گوناگون دارید و ایشان یک انسان موفق و و معتدل و پیرو رهبری هستند.

 

*پرداخت یارانه به شکل فعلی مطلوب نیست/یارانه باید فقط به افراد نیازمند پرداخت شود

آیت الله محقق داماد استاد حوزه علمیه قم هم با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: باید در این زمینه نهایت دقت و توجه صورت گیرد و در این زمینه برنامه ریزی های گسترده صورت گیرد.

وی گفت: یکی از موضوعات و مشکلات بیمه ها و بیمارستان ها هستند که باید دولت در راستای پرداخت بدهی های بیمه ها تلاش کند و این امر ضروری است.

استاد حوزه علمیه قم به موضوع یارانه ها اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه ها به این شکل مشکلات بسیاری را به همراه دارد و آقای رئیس جمهور در مقطعی مسامحه کرد، در حالی که باید توزیع یارانه ها به شکل فعلی کلا قطع شده و به نیازمندان و مستضعفان داده شود.

آیت الله محقق داماد تاکید کرد: نباید به همه یارانه داد و تنها باید به افرادی که نیاز دارند یارانه پرداخت شود، مددجویان کمیته امداد نیازمند این یارانه هستند که باید این پول به آنها داده شود.

وی به جایگاه شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: قم دارای جایگاه ویژه ملی و بین المللی است و دولت باید به قم توجه ویژه ای داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: قم آبروی اسلام و ایران و مرکزیتی برای مسلمانان است و باید جلوه خوبی داشته و الگو باشد.

 

*281 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارات مناطق زلزله به حساب بنیاد مسکن واریز شد

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: مردم و علما و مراجع در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند که از همه آنها قدردانی می کنم.

وی عنوان داشت: پس از این حادثه دولت سه وظیفه اساسی امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم را برای خود تعریف کرده است که اقداماتی را بر اساسی ای وظایف به تصویب رساند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از همان روزهای اول با حضور رئیس جمهور در کرمانشاه دستورات لازم برای اسکان موقت صادر شد و در نخستین جلسه هیئت دولت بعد از حادثه نیز به منظور کمک به زلزله زدگان در پنج سرفصل برای افراد آسیب دیده برنامه ریزی انجام شد.

نوبخت گفت: موضوع ایمنی در ساختمان ها سختگیری نیست، بلکه موضوعی است که اگر رعایت شود شاهد بروز چنین حوادثی نخواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت 281 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 659 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت مصوب کرده است که با تمامی مشکلات و محدودیت های بودجه ای به حساب بنیاد مسکن واریز شد.

وی در ادامه به موضوع فضای مجازی مورد دغدغه آیت الله مکارم شیرازی اشاره کرد و گفت: این فضا دارای وجه مثبت و در کنار آن وجهه منفی است که با ابلاغ مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی برنامه ریزی ها برای اقدام متناسب با فرهنگ ایران در این راستا در حال انجام است.

نوبخت همچنین به موضوع مالیت ها اشاره کرد و گفت: ما سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی را ناکافی می دانیم و همچنین نمی توانیم سهم مالیات کسبه و درآمدهای خرد را نیز بیش از این افزایش دهیم و به همین منظور نیازمند یک برنامه ریزی لازم برای ایجاد زیرساخت های لازم برای اخذ مالیات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی و دانه درشت ها هستیم.

وی ابراز داشت: ازسال 92 تاکنون سهم درآمدهای نفتی از کل درآمدهای مالی از 41 درصد به 26 درصد کاهش و سهم مالیات از 33 درصد به 36 درصد افزایش یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار

استاندار کرمانشاه، گفت: برای رفع مشکلات مدیریت بحران استان کرمانشاه از جمله تکمیل مناطق زلزله‌زده، ساماندهی رودخانه‌هایی همچون آبشوران و قره‌سو و غیره به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اخیر توافقات مفیدی برای استان انجام شد و امید دارم با محقق شدن این توافقات مدیریت و کنترل شرایط مختلف استاد برای جلوگیری از بحران احتمالی به‌روزرسانی بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه همیشه اقدامات پسینی هزبیه‌های حیاتی و مالی بیشتری خواهد داشت، گفت: استان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی که دارد از مجموعه حوادث ممکن با بعضی از آن‌ها مواجه است که باید همیشه برای آن آمادگی داشته باشیم.

صحرایی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه زلزله‌خیز است و همواره در معرض سیلاب قرار دارد، افزود: همچنین این استان در معرض حوادث کوهستان قرار دارد و کوهستان برای استان در عین زیبایی نیاز به مراقبت جدی دارد و در شرایط اخیر رتبه دوم حوادث کوهستان را داشته و امید داریم با آگاهی بخشی این آمار به صورت محسوس کاهش یابد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به بارندگی‌ها و شرایط پوشش گیاهی خطر آتش‌سوزی در استان بالا است، گفت: سال گذشته و امسال بارندگی‌های بسیار خوبی رخ داد و با خشک شدن بخشی از این پوشش باید مراقبت جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با مجموعه این عوامل و وجود ریزگردها باید به استان نگاه جدی‌تری در زمینه مدیریت بحران داشت، افزود: متاسفانه وارث بعضی از اقدامات قبلی هستیم که در یک محدوده زمانی انجام نشده و باید به اتمام برسد.

صحرایی بیان کرد: بعد از زلزله سال 96 باید اقداماتی انجام می‌شد، اما با اعلام زودهنگام جشن پایان بازسازی مناطق زلزله برخی از اماکن عمومی، ساختمان‌های دولتی، مساجد و اماکن مذهبی باقی مانده‌اند و این در حالی است که ردیف بودجه بازسازی از بودجه حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس توافقات قبلی امید داریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی مرکز تخصصی امداد و نجات کوهستان در استان باشیم، خاطرنشان کرد: چنانچه کرمانشاه به عنوان قطب منطقه‌ای امداد و نجات معرفی شود و سه بالگرد در انبارها مستقر شود کمک خوبی برای منطقه خواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه از محل تخصیص‌های استانی سیستم اعلام حریق برای انبارهای مرکز امداد و نجات راه‌اندازی می‌شود، گفت: برآورد این است که ما برای مجموعه نیازهای مدیریت بحران استان حدود چهار همت نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده از مطالبات جدی مردم منطقه است، عنوان کرد: چنانچه اعتبار مناسبی برای تکمیل ساختمان‌ها تخصیص یابد ساختمان‌های با پیشرفت 85 درصد در اولویت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساماندهی آبشوران کرمانشاه نیز یکی از مطالبات جدی مردم استاان است گفت: داشتن یک نردبان برای امدادرسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه برای قطب امداد و نجات غرب کشور بسیار کم است و در صورت افزایش آن می‌تواند کمکی برای استان‌های همجوار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است