Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی ایران تا به امروز ۴ بازی تدارکاتی انجام داده است. بازی هایی که بی گمان برای شروع برنامه آماده سازی می توانند مفید باشند اما تا به امروز هنوز به سوال مهمی پاسخ داده نشده است که برای انتخاب حریفان تدارکاتی بر چه اساسی بوده است؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی ایران تا به امروز ۴ بازی تدارکاتی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی هایی که بی گمان برای شروع برنامه آماده سازی می توانند مفید باشند اما تا به امروز هنوز به سوال مهمی پاسخ داده نشده است که برای انتخاب حریفان تدارکاتی بر چه اساسی بوده است؟
درخواست کی روش؟
بودجه؟
معادلات سیاسی؟ یا…

حال که بازی های تدارکاتی مناسبی لااقل از دید طرفداران تیم ملی وجود ندارد تنها رویای رسیدن به روزهای جام جهانی باقی می ماند و دیدن بازی های تیم ملی ایران در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان که مخاطب میلیاردی دارد.
باری وقتی که ایران به جام جهانی می رود همواره دو تئوری وجود دارد.
تئوری اول را کسانی دارند که دوست دارند تیم ملی کشور مان با تیمهای مشهور جهان بازی کند و هیجان زیادی را در رویاروئی بازیکنان کشورمان با بزرگان فوتبال جهان شاهد باشند. هنوز بسیاری خاطره رویا روئی ایران با هلند ارنست هاپل و یا اسکاتلند با ستارگانی چون آرچی کمیل و جو جوردن و کنی داگلیش و یا پرتغال با فیگو وآلمان با فولر و کلینزمان و آرژانتین با مسی… را از یاد نمی برند.برای طرفداران این تئوری بازی با تیمهائی چون پرو و مکزیک و بوسنی و نیجریه و آنگولا لطف چندانی نداشت
اما تئوری دومی هم وجود دارد و طرفداران این تئوری هنگامی که ایران درجام جهانی ۲۰۰۶ در گروه مکزیک و پرتغال و آنگولا و یا در سال ۲۰۱۴ با بوسنی و نیجریه همگروه شد بسیار خرسند بودند زیرا معتقد بودند که حضور در گروهی با تیمهائی که در سطح اول جهان نیستند می تواند شانسی به ایران بدهد که به دور دوم صعود کند.
البته تاریخ نشان داده است صعود همواره مرتبط به شهرت و سابقه تیمها نداشته است و بسیاری از تیمها ی مشهور چون ایتالیا و فرانسه و.. در برخی از جامهای جهانی در همان دور اول حذف شده اند.

حالا با توجه به تئوری های مطرح شده می تواند رویای زیبای این دو گروه را پیش بینی کرد.
تئوری اولی ها می توانند این گروه ها را در رویاهایشان تصور کنند:
آلمان – اسپانیا –ایران –صربستان
برزیل – انگلستان –ایران-نیجریه
آرژانتین –اروگوئه- ایران -مراکش
و…..
البته گروه های دیگر هم می توان با ترکیب این گروه های شش گانه تصور کرد و یکی از این گروه ها می تواند.
پرتغال – کرواسی – ایران –صربستان باشد گروهی که در یک طرف آنها جذابیت هائی چون تیمهای کشورهای کی روش و برانکو ایوانکوویچ و البته بازی با رقیب کرواتها.
اما تئوری دومی ها که دوست دارند که ایران در گروهی بیافتد که شانس صعودش حداقل روی کاغذ زیاد باشد بی گمان این قرعه کش را دوست دارند.
روسیه – پرو- ایران- پاناما
لهستان –مکزیک –ایران- مراکش
البته ترکیب های دیگر هم می تواند وجود داشته باشند.
به انتظار قرعه کشی می نشینیم شاید این حادثه باعث شود که میزان علاقه به بازی با تیم ملی کشورمان برای دیگر کشورها بیشتر شود.
امیدواریم تیم ملی کشورمان با آمادگی کامل در این مسابقات حضور پیدا کند.

تورج عاطف-خبرگزاری پارس فوتبال

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوسمار ویرا، پس از تساوی سرخپوشان در هفته بیست و پنجم رقابت‌ها اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم از تمام هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند، تشکر کنم. رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آنها تشکر کنم. ما می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد.

بنابر روایت سایت رسمی پرسپولیس، وی ادامه داد: ما یک شانس خوب توسط ترابی داشتیم و زمانی که ۱۰ نفره بودیم شانس خوبی هم نصیب سپاهان شد. امروز این فرصت خوب را داشتیم که به صدر جدول رفته و اختلاف خود با استقلال را از بین ببریم اما هنوز پنج بازی دیگر مانده و تا روز آخر می‌جنگیم تا به آنچه حق‌مان است برسیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان داشت: فوتبال اتفاقات زیادی دارد و برای همین جذاب است. یارگیری‌های من تو من و خطاها، بخشی از شرایط بازی است اما گاهی سرعت مسابقه را کم می‌کند. در جریان بازی توانستیم وسط زمین را به خوبی کنترل کنیم اما پاس‌های آخر یا جزییات ریزی که باعث به گل رسیدن‌مان می‌شد، به درستی اتفاق نیفتاد. به همین دلیل بازی مساوی شد.

اوسمار درمورد اینکه با توجه به توقف استقلال آیا بازیکنان پرسپولیس و او جسارت لازم را برای صدرنشینی در شرایطی که سپاهانی‌ها خود را خیلی روی زمین می‌انداختند و وقت‌کشی می‌کردند، داشتند؟ گفت: برای گلزنی برنامه و شانس داشتیم اما نشد از آنها استفاده کنیم. بازی‌های بزرگ مثل دیدار پرسپولیس مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور سخت است. خیلی سخت می‌توانیم به هدف خود برسیم اما به نتیجه بازی استقلال و تراکتور نگاه نکردیم بلکه دنبال نتیجه‌گیری خودمان بودیمم. پرس کردن در زمین حریف نشان می‌دهد تا چه اندازه دوست داشتیم رو به جلو حرکت کرده و بازی را به سود خودمان تمام کنیم.

او در واکنش به طرح این موضوع از سوی خبرنگار که شانس یک بار در خانه آدم را می‌زند و با توجه به نتیجه بازی استقلال، امشب تیمش شانس صدرنشینی داشت و آن را از دست داد، تصریح کرد: من هم یک ضرب‌المثل به شما می‌گویم. اگر قرار بود با شانس چیزی را به دست بیاورید، باید هرسال تیم‌های برزیلی که خیلی به شانس اعتقاد دارند، قهرمان می‌شدند. شانس در فوتبال وجود دارد. هرچند در ۶ بازی به نسبت ۵ بازی، شانس بیشتری داشتیم اما تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم. ما مثل هواداران‌مان ناراحت هستیم، چون می‌توانستیم با برد به صدر جدول برسیم. می‌دانم که هواداران ناراحت هستند، اما می‌دانند که بازیکنان همه تلاش‌شان را کردند و هر چیزی که نیاز بود در زمین گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند.

اوسمار در پاسخ به این موضوع که پرسپولیس در بازی‌های بزرگ مانند استقلال، تراکتور و سپاهان نتیجه نگرفته است و اینکه دلیل نوسان برخی بازیکنان مثل ترابی، رفیعی و … چیست، خاطرنشان کرد: من به نظر شما احترام می‌گذارم ولی امروز سروش به لحاظ تاکتیکی خیلی به تیم کمک کرد. درباره ریتم بازی‌مان باید بگویم چون بازی‌ها فشرده است و با سفرها و ریکاوری‌هایی که داریم کارمان سخت است، شاید آنطور که بخواهیم نتوانیم ریتم‌مان را نگه داریم، به نظر من بازیکنان کار خودشان را خوب انجام دادند و در زمانی که ۱۰ نفره شدیم توانستند بازی را کنترل کنند. ما با تیم سوم جدول بازی داشتیم و کارمان سخت بود و بازیکنان کار خوبی داشتند.
از او پرسیده شد؛ وقتی بازی گره خورد به نظر پرسپولیس یک سوپرمن برای باز کردن گره نداشت و اگر در هفته‌های آینده این اتفاق بیفتد چه خواهد کرد که پاسخ داد: ما نسبت به هر بازی و شرایط تیم حریف بازی را می‌سنجیم. ما می‌دانستیم که می‌توانیم پشت مدافعان سپاهان بازی کنیم و در دو موقعیت این فرصت را داشتیم. در بازی بعدی با نساجی باید درباره نقاط قوت و ضعف آنها کار کنیم. همه شما از جزئیات بازی اطلاع دارید، ما در نیمه دوم می‌خواستیم بیشتر نفوذ کنیم و به کاری که می‌خواستیم برسیم، اما متأسفانه به گل نرسیدیم.

اوسمار در پایان در پاسخ به این سؤال که «پنج بازی تا پایان لیگ باقی مانده است، آیا پرسپولیس قهرمان می‌شود؟»، گفت: اگر به من باشد می‌گویم؛ پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901931

دیگر خبرها

  • اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم
  • اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم
  • تیمو ورنر باقی بازی‌های فصل جاری را از دست داد
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • تیم هاکی روی یک جوانان ایران پنجم شد
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است