Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فاصله ای کمتر از 3 هفته مانده به زمان ارائه بودجه محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در سفری یک روزه به قم از تغییر نحوه تخصیص بودجه دستگاه ها سخن گفت که نشان از تغییر در روند اختصاص بودجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، " لایحه بودجه سال 97 احتمالاً در جلسه روز یکشنبه 19 آذر ماه به مجلس تقدیم خواهد شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام این خبر گفت: طبق صحبت‌های انجام شده بین دولت و مجلس این لایحه در روز 19 آذر ماه به مجلس تقدیم خواهدشد.

حال در فاصله ای کمتر از 3 هفته مانده به زمان ارائه بودجه محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در سفری یک روزه به قم از تغییر نحوه تخصیص بودجه دستگاه ها سخن گفت که نشان از تغییر در روند اختصاص بودجه است.

مشکلات اعتباری خط ۲ متروی قم ،مشکلات حقوق و مزایای رفاهی کارکنان ادارات قم و بدهی استانداری قم به موسسه مالی واعتباری کوثر در خصوص تسهیلات اخذ شده برای تیم صبای قم از جمله موضوعاتی بود که در جلسه نوبخت با نمایندگان و استاندار قم بررسی شد.

با این حال دیدار وی با مراجع عظام تقلید تنها به بودجه ختم نشد و مراجع عظام تقلید از دغدغه های فراوان خود در خصوص مسائل کشور سخن گفتند.

آیت الله مکارم شیرازی : مقابله با فساد در کشور نیازمند تصمیمی بنیادین است

این مرجع تقلید در دیدار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: دشمنان و غربی‌ها سوء نیت دارند و ما هیچگاه نباید به آن‌ها خوشبین باشیم بلکه همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی رفتار کرد، مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مورد هجمه است که باید مقابله کرد.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، به حادثه زلزله در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: دولت و ملت این بار بهتر از دفعات قبل حضور پیدا کرده و کمک کردند و کمک‌ها سریع‌تر و جامع‌تر بود که جای تشکر دارد.

وی افزود: اما باید توجه داشت که هنوز مشکلات فراوان بوده و مهم ترین مسأله پرداختن به ساخت و ساز خانه‌هاست که کار اصلی به شمار می‌رود، نباید به گونه ای باشد که گذشت زمان سبب فراموشی این مسأله مهم از سوی ملت و دولت شود به ویژه که رو به زمستان می‌رویم، باید برنامه ریزی شود که مردم نجات پیدا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه مسأله نظام مهندسی باید از وضع فعلی خارج شود، ابراز کرد: نباید به گونه‌ای باشد که کار تنها تشریفات بوده و وسیله‌ای برای درآمد عده ای باشد، باید در ساخت و سازها دقت شود و دعواها در این زمینه را باید کنار گذاشت.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی عنوان کرد: مشکل فضای مجازی تنها ایجاد مفاسد اخلاقی و تزلزل اخلاقی نیست بلکه در مواردی دام سیاسی محسوب می‌شود، دشمن با استفاده از فضای مجازی دام‌هایی را طراحی کرده تا بتواند به فروپاشی نظام برسد و این موضوع هوشیاری مسؤولان را می‌طلبد.

آیت‌الله نوری همدانی : رژیم صهیونیستی و عربستان پایگاه‌های آمریکا هستند

این مرجع تقلید نیز در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد ، گفت: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های آمریکا هستند به همین علت در ارتباطات با آنها باید بر اساس آموزه‌های قرآنی عمل کنیم و بر اساس این آموزه‌ها در هر منطقه‌ای که ظالم باشد باید مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه شغل هر فرد مسؤولیت‌آفرین است، اضافه کرد: مشکل‌ترین و مهم‌ترین شغل‌های دنیا مدیریت است، این شغل یک خدمت مهم و بسیار مشکل است و به هر میزانی که وسیع‌تر باشد دارای ثواب و فضیلت بیشتری نیز خواهد بود، افرادی که در این جایگاه قرار می‌گیرند مورد توفیق خداوند هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه انسان دارای مسؤولیت فردی در راه خودسازی است، تصریح کرد: زندگی انسان اجتماعی است به همین علت انسان در برابر اجتماع نیز مسؤولیت مهمی دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمن اصلی نظام اسلامی آمریکاست، مطرح کرد: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های آمریکا هستند به همین علت در ارتباطات با آنها باید بر اساس آموزه‌های قرآنی عمل کنیم و بر اساس این آموزه‌ها در هر منطقه‌ای که ظالم باشد باید مقابل آن ایستادگی کنیم.

آیت الله جوادی آملی: ملت با جیب خالی ویلچری است و قدرت قیام ندارد

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه ‌وبودجه کشور ضمن تشکر از زحماتی که دولت و مردم برای کمک رساندن به زلزله‌زدگان انجام دادند برای درگذشتگان این حادثه آرزوی غفران الهی و برای مصدومان حادثه از ایزد منّان طلب سلامتی و شفای عاجل کرد.

وی در ادامه به دستور اسلام به مقاوم سازی در ساخت خانه‌ها اشاره و اظهار کرد: در این گسل‌های زلزله برای همه آسیب هست اما اینکه می‌بینید چند صد نفر آسیب می‌بینند برای این است که آن حداقل دستورات اسلام رعایت نشده است، وجود مبارک پیغمبر(ص) در جریان کَندن قبر پسرش ابراهیم وارد قبرستان شد و مرتب سفارش می‌کند که این طور قبر را بکَن، آن گورکن شاکی شد که چرا اینقدر ایراد می‌گیرید. فرمود آدم طرزی خانه می‌سازد که با یک تکان خراب نشود؛ فرمود تو چه کار داری این قبر مُرده است ما برای یک مُرده هم که خانه می‌سازیم محکم می‌سازیم.

وی گفت: ملت باید رشد و شکوفایی عقلی و علمی داشته باشد که کشور را اداره کند، ولی اگر ملتی جیبش خالی باشد و دستش خالی باشد، این ویلچری است و قدرت قیام ندارد، بنابر این دولت به ملتی می‌تواند تکیه کند که ملت، ستون باشد.

آیت‌الله سبحانی: روابط دولت با حوزه بیشتر شود

آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) انجام شد، اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه به مباحث کلام به شیوه مطلوبی پرداخته شده است اما نتوانسته به شیوه مورد نیاز به مباحث فرق بپردازیم به همین علت کتابی را در راستای معرفی فرق تهیه کرده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه ایران در عربستان مهمان‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: به هر میزانی که بتوانیم اختلاف با عربستان را کم کنیم موفق خواهم بود، می‌توانیم با سیاست‌های مناسب رفع این اختلافات را رقم بزنیم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ارتباط میان ایران با عربستان و مصر باید مطلوب باشد چرا که در عربستان مهمانان مسلمان بسیاری داشته و کتاب‌های دینی بسیاری در مصر تهیه می‌شود، اگر سفیران ایران اسلامی فعال باشند می‌توانند ارتباطات را توسعه دهند.

این  مرجع تقلید در ادامه گفت: روابط دولت به ویژه رئیس جمهور باید با حوزه بیشتر شود برخی از مطالب را نمی‌توانیم آشکارا مطرح کنیم اما پیگیری آنها به نفع همگان است.

بودجه‌ریزی عملکرد محور برای دستگاه‌های کشور

محمدباقر نوبخت نیز در این دیدارها  قم را کانون تولید اندیشه و علوم انسانی و اسلامی در کشور و پایگاه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: جامعه‌المصطفی نیز در این شهر مقدس مرکزی برای ترویج این علوم در سرتاسر جهان است.

وی جایگاه علمی جامعه‌المصطفی را در میان مجامع علمی و دانشگاهی دنیا تثبیت شده خواند و اذعان کرد: جامعه‌المصطفی امروز با اقداماتی که انجام داده در زمینه تبلیغ فرهنگ اسلامی در دنیا از بهترین وضعیت برخوردار است و دولت نیز در این زمینه حامی دانشگاه‌ها و علوم جدید در کشور خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در نظام بودجه‌ریزی و مدیریت برنامه‌ریزی کشور گفت:  در سیستم جدید عملکرد دستگاه‌ها مبنا بوده و جانشین بودجه‌ریزی سنتی شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۱۱۵۰۰ مبلغ به صورت فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ارزش‌های انقلاب به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری -مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی- از فعالیت ۳۷۱ گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد ۴۵۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ۱۱.۵۰۰ مبلغ در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد ۱۹۴۴مبلغ خواهر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۶۹۷۲ مبلغ بوده و۲۳۷ گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد اعزام شعبه قم به صورت گروهی بوده و با محاسبه مبلغان اعزامی حوزه علمیه قم که حدود۳هزار نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه هم که حدود ۲هزارنفر اعزام مبلغ داشته‌اند در مجموع ۱۶هزار و ۵۰۰ مبلغ در سرتاسر کشور عزیزمان به فعالیت تبلیغی پرداخته‌اند.  

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال «تبلیغ اولی‌ها» بود که با توجه به برخط شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان‌تر حوزه بودیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی ابراز کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری توسط مبلغان می‌توان به «اندیشه مقاومت»، «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم»، «تقویت بنیان خانواده» و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است به عنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر