Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در زلزله اخیر کمترین میزان مرگ در بیمارستان‌ها ثبت شد و این شاخص بسیار خوبی بود که نشان می‌دهد کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های آموزشی، دانشگاهی، خصوصی و تامین اجتماعی در استان کرمانشاه، در حد قابل قبول است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر قاسم جان بابایی در پایان سفر خود به استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: حدود 10 هزار مصدوم و بیمار در مناطق زلزله‌زده، خدمات فوریت‌های پزشکی و درمانی را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام 1500 جراحی در مناطق زلزله زده

وی تصریح کرد: حدود یک هزار و 500 عمل جراحی در استان کرمانشاه برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد. همچنین علاوه بر خدمات حوزه بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها، 6 بیمارستان صحرایی راه اندازی شد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در یکی از بیمارستان‌های غیردولتی کرمانشاه، 113 بیمار و مصدوم حادثه زلزله غرب کشور پذیرش و بیش از 40 عمل جراحی برای آنها انجام شد و خدمات رسانی به این مصدومان در بیمارستان غیردولتی، نشان از تعهد و علاقه جامعه پزشکی به مردم ایران و حضور فعال آنها در حوادث و بحران‌ها در کنار مردم است.

کمترین میزان مرگ در بیمارستان‌ها ثبت شد

جان بابایی ضمن تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان زلزله غرب کشور، گفت: خوشبختانه در این حادثه، کمترین میزان مرگ در بیمارستان‌ها ثبت شد و این شاخص بسیار خوبی بود که نشان می‌دهد کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های آموزشی، دانشگاهی، خصوصی و تامین اجتماعی در استان کرمانشاه، در حد قابل قبول است.

وی با اشاره به اعزام 400 مصدوم زلزله غرب کشور به استان‌های دیگر، یادآور شد: 100 نفر از مصدومان به استان همدان و 300 نفر دیگر به استان‌های تهران و البرز، اعزام شدند که وضعیت آنها مناسب است و در حال ترخیص هستند.

کیفیت خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان مطلوب است

معاون درمان وزارت بهداشت کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به مصدومان زلزله غرب کشور را مناسب دانست و افزود: خوشبختانه تعداد ارائه دهندگان خدمات به مصدومان، بسیار زیاد بود و داوطلبان زیادی از جامعه پزشکی و پرستاری در این مناطق حضور داشتند.

جان بابایی خاطرنشان کرد: به فراخور نیازهای خدماتی و با اعلام نیاز از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این منطقه حضور می‌یابند و در ارائه خدمات به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کمک می‌کنند.

مسائل رفاهی؛ بیشترین نیاز مردم آسیب‌دیده

وی با بیان اینکه بیشترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده، مسائل رفاهی است، یادآور شد: خوشبختانه با 6 بیمارستان صحرایی که در اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب راه‌اندازی شد، تصور نمی‌کنم که مردم این مناطق در دریافت خدمات درمانی و تخصصی، مشکلی داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بزرگترین نگرانی مردم در مناطق زلزله‌زده، با توجه به سکونت در چادر، امنیت است و لازم است که برای اسکان آنها در کانکس و مجموعه‌های پیش ساخته اقداماتی انجام شود اما برای زباله‌های مردم مناطق زلزله‌زده، تدابیری اندیشیده نشده و اقدام خاصی انجام نشده است.

ضرورت تسهیل امکان استحمام برای زلزله‌زدگان

جان بابایی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: برای استحمام مردم مناطق زلزله‌زده باید اقدامات بیشتری انجام شود، زیرا یکی از عمده‌ترین مشکلات آنها است و با تخریب منازل، در چادر اسکان دارند و فضایی برای سرویس بهداشتی و استحمام در چادرها، دیده نشده که نگران کننده است.

وی افزود: تمام تلاش مدیران و مسئولان در مناطق زلزله زده باید این باشد که شرایط اسکان دائم، بهداشت فردی و اجتماعی مردم این مناطق، فراهم شود. خوشبختانه با کمک‌هایی که شده، مردم در حال حاضر مشکلی از نظر تامین غذا و آب آشامیدنی ندارند اما در صورتی که اسکان دائم و شرایط مناسب سرویس‌های بهداشتی و استحمام برای مردم این مناطق، فراهم نشود می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، عفونت‌های گوارشی و ریوی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده، گفت: مدیریت حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مناطق زلزله‌زده، فراهم کردن شرایط بهداشت فردی و محیطی، بازسازی و مرمت مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده مانند بیمارستان‌های اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب، استقرار کانکس به عنوان مراکز موقت بهداشتی، تامین تجهیزات بیمارستان‌های صحرایی و پیگیری روند درمان مصدومان، از تعهدات وزارت بهداشت در این مناطق است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی دارو‌های خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی دارو‌های بیماران خاص، گفت: دارو‌ها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و دارو‌های آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان دارو‌های مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از دارو‌های خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است، اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشور‌های منطقه، تقاضا برای دارو‌های تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا