Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: برای آغاز ارزیابی و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان ستادهای معین بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده غرب کشور مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، جواد حق‌شناس در حاشیه نشست مدیران کل نظارت و ارزیابی و مسکن دفتر مرکزی و مدیران بنیاد مسکن استان فارس در شیراز با بیان اینکه بنیاد مسکن استان کردستان اکنون در منطقه ثلاثی باباجانی مستقر شده است، اظهار داشت: کارکنان بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی نیز در شهرستان دالاهو مستقر شدند و کار ارزیابی میزان خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق‌شناس با بیان اینکه بنیاد مسکن استان قزوین در شهرستان گیلان غرب و بنیاد مسکن اصفهان در شهر سرپل ذهاب مستقر می‌شوند و این ارزیابی‌ها را با سرعت انجام خواهند داد، افزود: برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در استان کرمانشاه، بنیاد مسکن کرمانشاه در روستاهای سر پل ذهاب و بنیاد مسکن استان لرستان در شهرستان اسلام‌آباد غرب مستقر می‌شوند.

وی در ادامه بر لزوم رعایت کامل مقررات ملی ساختمان در طرح‌های شهری و روستایی تاکید کرد و از پروژه نشاط شیراز به عنوان یکی از طرح‌هایی که در آینده به عنوان نماد مقاوم‌سازی معرفی خواهد شد نام برد و گفت: این بنیاد همچنین نوسازی و مقاوم‌سازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی را در برنامه چشم‌انداز خویش قرار داده است.

حق‌شناس مقاوم‌سازی مسکن روستایی از وظایف اصلی و راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی احداث مسکن برای اقشار نیازمند در مناطق شهری را از دیگر تکالیف این نهاد ذکر کرد و افزود: در این حوزه و از محل حساب 100 امام راحل (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت سالانه پنج تا 10 هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد.
حق‌شناس با بیان اینکه امسال نیز 7 هزار واحد مسکونی احداث می‌شود، بیان کرد: در قالب این طرح در سال‌های اخیر ساخت 27 هزار واحد مسکونی شروع شده که تا پایان امسال 6 تا 7 هزار واحد آن تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه مسکونی 492 واحدی نشاط شیراز شامل 10 بلوک 48 واحدی است که در 7 طبقه در منطقه سلطان‌آباد شیراز اجرا می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه ساختمانی به مساحت 41 هزار متر مربع احداث شده و در مجاورت آن در شهرک نشاط مجموعه‌های درمانی، آموزشی، تجاری، اداری و مذهبی با زیربنای تقریبی 52 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

عطا الله زمانی با بیان اینکه همه مقررات ساختمانی دراین پروژه اجرا شده است، افزود: دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر شیراز و قرار داشتن در نزدیکی کمربند سبز شیراز ، کاهش ترافیک شهری و داشتن امکانات رفاهی و درمانی و آموزشی و همچنین داشتن فضای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت از جمله مزایای این طرح مسکونی است.

وی سامان‌دهی حاشیه نشینی در اطراف کلان‌شهر شیراز را یکی ازکارکردهای بنیاد مسکن دانست و گفت: پروژه نشاط می‌تواند تاثیر بسزایی در ساماندهی حاشیه‌نشینی داشته باشد.

زمانی با بیان اینکه در احداث این پروژه مسکونی از قالب تونلی برای اجرای اسکلت بتنی استفاده شده و طراحی ها در قالب واحد‌های یک تا سه خوابه صورت گرفته است، افزود: این طرح با اقساط بلندمدت و تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد

فرمانداری یزد در اطلاعیه‌ای از خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل اخیر خواسته تا جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن تماس بگیرند.

 در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار