Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:18:11 GMT

نیازی به واردات کیوی نداریم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۵۰۸۲

نیازی به واردات کیوی نداریم

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نورانی رییس اتحادیه محصولات کشاورزی دربرنامه روی خط خبر با بیان اینکه مسئولان دولتی واردات کیوی را تایید و تکذیب نکردند، اظهار کرد:  یکی از مقامات عالی اتحادیه اروپا بحث واردات کیوی را مطرح کرد.

به گفته وی ایران بعد چین، ایتالیا و نیوزلند رتبه چهارم تولید کیوی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورانی با اشاره به اینکه واردات کیوی نوعی دهن کجی به تولید داخل محسوب می شود، افزود: با توجه به مازاد مصرف کیوی در داخل، به جای واردات باید برای آن برنامه ریزی صادرات صورت گیرد.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با انتقاد از نبود پروتکل های جانبه بین دو کشور گفت: هندوستان برای واردات سیب ایرانی تعرفه بالغ بر 70 درصد از تجار اخذ می کند که با این وجود صادرات امکان پذیر نیست، در حالیکه چای و برنج هندی با تعرفه پایینی وارد می شود.

وی ادامه داد: تاکنون رایزنی برای رفع مشکلات صادرکنندگان صورت نگرفته است، چرا که در صورت ایجاد پروتکل های دو جانبه، تجار نباید در صادرات سیب با مشکلاتی روبرو بودند.

به گفته نورانی با لمینت و مقاوم کردن کارتن ها تا حدی مشکل بسته بندی صادرات محصولات کشاورزی، مرتفع شده است.

این مقام مسئول با انتقاد از موانه پیش روی صادرات، بیان کرد: تعطیلی کشتیرانی بوشهر در سال 91 و 92، صادرکنندگان را با چالش هایی نظیر بالا بودن ضایعات محصولات کشاورزی روبرو کرد، چرا که مسیر 15 ساعته به 16 روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد:  وجود متولی صادرات و افزایش تعرفه واردات درجهت حمایت از تولید داخل امری ضروری است.

نورانی در خاتمه با بیان قاچاق میوه ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کند، تاکید کرد: قاچاق محصولات به دلیل ورود آفات و هزینه سنگین مبارزه و مخاطره انداختن سلامت آحاد جامعه اثر منفی بر اقتصاد می گذارد.

 انتهای پیام/ 

واردات کیوی، به ضرر تولید داخل است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران