Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:34:13 GMT

رئیس فدراسیون : فوتبال باید پنج ستاره ای بماند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۶۰۱۴

رئیس فدراسیون : فوتبال باید پنج ستاره ای بماند

ایلام - ایرنا - رئیس فدراسیون فوتبال با ذکر راهیابی پنج تیم ملی فوتبال در رده های مختلف سنی به رقابت های جهانی تاکید کرد: شرایط تحقق 'پنج ستاره شدن فوتبال' به عنوان افتخار کشور باید ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز سه شنبه در نشست مجمع فوتبال استان ایلام جوان گرایی را عامل اعتلا فوتبال دانست و اظهار کرد: برغم مخالفت ها و کارشکنی ها ، تکیه برجوانان در فدراسیون فوتبال پیگیری شد و در نتیجه آن اکنون پنج تیم فوتبال در رده های مختلف سنی به رقابت های جهانی صعود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با وجود مشکلات نقدینگی و امکانات کم تیم ملی فوتبال به جام جهانی قدرتمندانه صعود کرد که امیدواریم شاهد صعود این تیم در مرحله گروهی و کسب نتایج درخشان باشیم.
وی یادآور شد: برای داشتن یک تیم ملی خوب و مطرح باید ورزش پایه را تقویت کرد با توجه بیشتر به رده های سنی نونهال و نوجوان کیفبت فوتبال بزرگسالان بهتر می شود.
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به مشکلات تیم داری در استان ها اشاره کرد و گفت: تشکیل و فعالیت تیم های فوتبال پیش از این تنها در شهرهای دارای کارخانه یا صنعت بزرگ امکان پذیر بود اما قانون این موارد را حل کرده و 27 دهم درصد بودجه این حوزه را بین همه استان های کشور تقسیم کرده است.
تاج همچنبن به استقبال کم از رقابت های فوتبال در المپیک به نسبت جام جهانی اشاره و خاطر نشان کرد: فیفا درصدد است که در رقابت های المپیک فوتسال را جایگزین فوتبال کند که این رویداد موحب کسب افتخار بیشتر ایران درالمپیک می شود.

**جای فوتبال ساحلی در ورزش ایلام خالی است
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به موقعیت استان ایلام در فوتبال پرداخت و گفت: با توجه به استعداد و قدرت بدنی ورزشکاران ایلام ، جای فوتبال ساحلی به عنوان یک ورزش قدرتی در این استان خالی است .
وی افزود: با توجه به قدرت بالای ورزشکاران ، استان ایلام پتانسیل و مزیت مناسبی برای راه اندازی فوتبال ساحلی دارد.
وی با بیان اینکه فوتبال ساحلی از ورزش های کم هزینه است، گفت: اگر شرایط برای برگزاری این ورزش در 2 بخش آقایان و بانوان در استان فراهم شود ، ورزشکاران با قدرت بدنی موجود در ایلام بطور قطع موفق خواهند شد.
وی حضور فوتبالیست های استان ایلام را در تیم های ملی فوتبال به نسبت جمعیت خوب عنوان کرد و گفت: در بخش فوتبال بانوان ایلام شاهد حضور پرتلاش تیم پالایش گاز در لیگ برتر و حضور دروازه بان آن در تیم ملی و همچنین حضور 2 فوتبالیست زیر 14 سال در تیم ملی هستیم که نشان از استعداد بانوان ایلامی در عرصه های ورزشی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این آیین گفت: این استان با توجه به استعدادهای زیادی که در رشته های ورزشی دارد به دلیل کمبود امکانات نیازمند توجه بیشتر مسئولان فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان است.
بهروز حیدرزاده افزود: باید برای توسعه ورزش فوتبال که جایگاه خوبی در کشور دارد با مطالعه بیشتر وارد شویم و با استعدادهای خوبی که در ایلام وجود دارد با سیاست های رئیس جدید و همکاران شان می تواند موفق باشند.
وی با بیان اینکه حتی برخی روستاهای دورافتاده ایلام نیز دارای زمین چمن هستند، گفت: مشکل عمده این استان با وجود توان و ظرفیت مناسب در عرصه های مختلف ورزشی و حضور در مسابقات لیگ برتر در 2 بخش آقایان و بانوان نبودن حامی مالی است.
وی افزود: اعتبار اختصاصی اداره کل ورزش و جوانان به هیات ها ناچیز بوده و کفاف هزینه ورزشکاران را نمی کند و اکثر هیات با هزینه خود تیم ها را هدایت می کنند.
در پایان این مراسم آبختی سنجابی با کسب 21 رای از 21 رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر در سمت رئیس هیات فوتبال استان ایلام ابقا شد.
استان ایلام در رشته ورزشی فوتبال دارای 2 نماینده (تربیت) در لیگ دسته دوم آقایان و (پالایش گاز بانوان) در لیگ برتر فوتبال بانوان است.
بیش از 10 هزار نفر در رشته ورزشی فوتبال در استان ایلام فعالیت دارند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7180/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی

اگر ثابت شود که سیاستمداران در فوتبال اسپانیا نقش تعیین کننده ای داشته اند، باشگاه های لالیگایی پاسوز این تخلف می شوند. 

طرفداری | در حالی که تحقیقات درباره یک فساد چند میلیون دلاری در جریان است، روز پنجشنبه به دستور دولت اسپانیا، کمیته ویژه‌ای برای نظارت بر فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا ایجاد شد. 

اتهامات فساد به دوران ریاست لوییس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که از سال 2018 تا 2023  فدراسیون را رهبری می کرد، باز می گردد.  این پرونده حول محور به‌روزرسانی‌های روبیالس در سوپرجام اسپانیا در سال 2020 متمرکز است، زمانی که این مسابقات از یک رقابت دو تیمی به یک تورنمنت چهار تیمی تبدیل شد و در عربستان سعودی برگزار شد. طبق گزارش آسوشیتدپرس، قرارداد انتقال سوپرجام به خاورمیانه در آن زمان 42 میلیون دلار ارزش داشت.

به گزارش آاس، اگر ثابت شود که در این میان مداخله سیاسی وجود داشته، تیم ملی اسپانیا و باشگاه های لالیگایی ممکن است از حضور در رقابت های تحت نظر یوفا (یورو، لیگ قهرمانان اروپا و ...) محروم شوند. یوفا و فیفا هر دو این پرونده را زیر نظر دارند. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم