Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:57:44 GMT

جلسه علنی شورای شهر ساری تحت شعاع زلزله کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۷۵۳۶

جلسه علنی شورای شهر ساری تحت شعاع زلزله کرمانشاه

ساری-ایرنا- دهمین نشست شورای شهر ساری درحالی سه شنبه شب با حضور خبرنگاران برگزار شد که بیشترین وقت این نشست تحت شعاع زلزله ویرانگر کرمانشاه وپیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارایرنا، رئیس شورای شهر ساری با ابراز تاسف از زلزله کرمانشاه و کشته شدن افزون بر 500 نفر از مردم این استان رعایت نکردن نکات فنی و مهندسی در ساخت و ساز را علت اصلی بالا رفتن میزان تخریب و کشته و زخمی شدن ساکنان مناطق زلزله زده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید مسعود مدینه سه شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر ساری گفت که رعایت نشدن نکات فنی و مهندسی در ساخت و سازها صرفا مربوط به استان کرمانشاه نبوده و در سایر استان ها از جمله مازندران نیز این امر رایج است.
وی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و ساختمان است استفاده نکردن از مصالح استاندارد را باعث کاهش مقاومت ساخت و ساز در برابر زلزله دانست و اظهارداشت : در شرایط فعلی آیین نامه 2800 در ساخت و ساز ( مقاوم سازی) در حد نوشتار است و این آیین نامه در ساخت و سازها با وجود اجباری بودن به دلیل نبود نظارت رعایت نمی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز نگرانی از مقاوم نبودن برخی ساخت و سازها به خصوص ساختمان اداری و سازمان های خدمات رسان در این شهر مرکز مازندران خواهان ارایه راهکار برای مقاوم سازی این ساختمان ها شد.
مدینه نمونه مقاوم نبودن ساختمان شرکت ها و سازمان های خدمات رسان را مربوط به ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهر ساری مرکز مازندران اعلام کرد وابراز امیدواری کرد تا شهرداری هر چه سریعتر نسبت به مقاوم سازی این مرکز اقدام کند.
وی همچنین پیشنهاد کرد تا نمایندگان شورای شهر در کمیسیون ماده 100 تلاش بیشتری را بر اجرای رای صادره در این کمیسیون داشته باشند.
** بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری به تامین اجتماعی
رئیس شورای اسلامی شهر ساری از بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری این شهر به تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت که این بدهی از سوی شهردار این شهرمرکز استان با تامین اجتماعی تهاتر شده است.
مدینه هیچ اشاره ای به ملکی که شهرداری بابت بدهی به تامین اجتماعی تهاتر کرد؛ نداشته است.
** امضاء فروشی در سازمان نظام مهندسی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری هم در این نشست رعایت نشدن آیین نامه 2800 در ساخت و ساز ها ابراز نگرانی کرد و گفت که در شرایط فعلی به نظر می رسد این آیین نامه صرفا در حد مصوبه باقی مانده و مهندسان ساختمانی نسبت به مقاوم سازی ساخت و سازها بی تفاوتند.
علی اکبر زلیکانی امضاء فروشی برخی از مهندسان ناظر ساختمانی را دلیل اصلی بر مقاوم نبودن برخی ساخت و ساز ها دانست و افزود : درحال حاضر امضاء فروشی امر رایج در سازمان نظام مهندسی است و در ساخت و سازها نیز بیشتر به منافع شخصی توجه می شود.
وی که خود را عضو نظام مهندسی ساختمان مازندران اعلام کرد اضافه کرد : باید کارگروهی در شهرداری ها طبق قانون برای نظارت بر امر ساخت و سازها و طراحی تشکیل شود تا بتوان از ساخت و ساز ناامن جلوگیری کرد.
شهر ساری با جمعیت افزون بر 300 هزار نفری دارای 9 عضو شورا است.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک

پلیس فرانسه از دستگیری یک نوجوان به خاطر اقدام علنی برای ساخت کمربند انتحاری در المپیک خبر داد.

به گزارش فارس؛ پلیس ضد تروریسم در فرانسه پس از بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابراز تمایل یک نوجوان ۱۶ ساله مبنی بر اقدام انتحاری در بازی‌های المپیک امسال در پاریس، او را بازداشت کرد.

سخنگوی پلیس عنوان کرد که پس از اعلام علنی این نوجوان در شبکه‌های اجتماعی برای ساخت کمربند انفجاری را دستگیر کرده است. به گزارش BFMTV، این نوجوان روز سه‌شنبه در پی پست‌های ادعایی در تلگرام در منزل پدر و مادرش دستگیر شد. این رسانه فرانسوی همچنین اعلام کرد که در جریان بازرسی از محل سکونت این نوجوان در جنوب شرقی فرانسه، اسناد دست نویسی کشف شد که در آن او از داعش حمایت می‌کرد. 

این سخنگو خاطرنشان کرد که تحقیقات برای تعیین اینکه آیا او واقعاً قصد انجام یک اقدام تروریستی را داشته یا خیر ادامه دارد.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه همچنین از ۴۵ کشور خارجی برای استقرار چندین هزار نیروی نظامی، پلیس و غیرنظامی اضافی برای تضمین امنیت بازی‌ها درخواست کمک کرده است. اوایل این ماه مکرون رئیس‌جمهور فرانسه ابراز اطمینان کرد که مراسم افتتاحیه که قرار است در رودخانه سن برگزار شود، طبق برنامه پیش خواهد رفت. با این حال، او خاطرنشان کرد که فرانسه برنامه‌های اضطراری، از جمله پشتیبان‌ها و گزینه‌های جایگزین هم دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری