Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:31:17 GMT

اخبار 8 تا 8 دوشنبه، 29 آبان ماه در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۲۰۹۸

اخبار 8 تا 8 دوشنبه، 29 آبان ماه در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- تحت پوشش قرار دادن 39 هزار واحد روستایی در آذربایجان غربی، کشف 3 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در پیرانشهر، کمک 30 میلیارد ریالی مردم شاهین دژ به زلزله زدگان کرمانشاه و اعزام 40 دستگاه خودروی سنگین و ماشین آلات مکانیکی از آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده از اهم اخبار آذربایجان غربی طی 24 ساعت گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**زیارت امام رضا (ع) اشتیاق جاودان در دل مردم آذربایجان غربی
زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) همواره اشتیاق جاودان مردم آذربایجان غربی است که با وجود فاصله حدود 2 هزار کیلومتری روز به روز بر حرارت آن افزوده می شود؛ آری یکی از بزرگترین آمال مردم این استان حضور در مرقد مطهر آن امام همام است.

**39 هزار واحد روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه حوادث است
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه هشداری برای روستاییان است تا مقاوم سازی و بیمه منازل را به تعویق نیندازند، گفت: 245 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد 39 هزار و 500 واحد روستایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارد.

**کشف 3 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در پیرانشهر
فرمانده انتظامی پیرانشهر گفت: 3 کیلوگرم ماده مخدر از نوع شیشه در این شهرستان کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

**نمایشگاه دائمی دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در مهاباد برپا شد
نمایشگاه دائمی دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع دستی به مناسبت هفته بسیج در محل موزه مردم شناسی مهاباد افتتاح شد.

**کمک 30 میلیارد ریالی مردم شاهین دژ به زلزله زدگان کرمانشاه
رئیس جمعیت هلال احمر شاهین دژ گفت: مردم این شهرستان 30 میلیارد ریال کمک غیرنقدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال کردند.

**کاهش 6 تا 8 درجه دمای هوا در مهاباد
رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه گفت: بر این اساس از امروز/دوشنبه/ تا اواخر هفته جاری 6 تا 8 درجه از دمای هوای این شهرستان کاسته می شود.

**12 هزار بسیجی در اردوهای جهادی آذربایجان غربی مشارکت کردند
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امسال 12 هزار بسیجی اعم از پنج هزار خواهر و هفت هزار برادر در تحقق اردوهای جهادی و مردم یاری در استان مشارکت داشتند.

**گاز برخی مناطق ارومیه فردا / سه شنبه/ قطع می شود
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: با توجه به انجام عملیات توسعه شبکه گاز در شهرستان ارومیه، فردا /سه شنبه/ گاز برخی از مناطق ارومیه در محدوده ضلع شمالی جاده انهر به مدت 24 ساعت قطع می شود.

**اعزام 40 دستگاه خودروی سنگین و ماشین آلات مکانیکی از آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: 40 دستگاه خودروی سنگین و ماشین آلات مکانیکی از این استان برای کمک به آواربرداری در مناطق زلزله زده به کرمانشاه اعزام شد.

**120 برنامه به مناسبت هفته بسیج در بوکان اجرا می شود
جانشین فرمانده سپاه بوکان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج 120 برنامه فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و ورزشی با حضور بسیجیان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار می شود.

**شناسایی 54 نفر مبتلا به هپاتیت در آذربایجان غربی/ سهم استان در کشور کمتر از یک درصد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تنها 54 نفر مبتلا به بیماری هپاتیت در استان شناسایی شده که با توجه به سهم کمتر از یک درصدی از کل کشور، آمار قابل توجهی است.

**پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر با سرمایه گذاری 142 میلیارد ریالی ساماندهی می شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در جنوب استان، با سرمایه گذاری 142 میلیارد ریالی ساماندهی شده و زیرساخت های توسعه این پایانه ساخته می شود.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ لرزید. به گفته دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با ایسنا، گسل اصلی مرز شمالی استان مازندران شامل گسل‌های «مازندران»، «کاسپین» و «خزر» یک گسل راندگی پنهان است که لغزش عمودی دو میلی‌متر در سال و متوسط افقی ۳ میلی‌متر در سال را نشان می‌دهد. در جنوب البرز، امتداد گسل‌های «آستانه»، «فیروزکوه»، «مشا» و «طالقان» و از شرق به غرب از میزان لغزش ۵ تا ۲ میلی‌متر در سال تخمین زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین گسل‌های لرزه‌زا در منطقه البرز مرکزی شامل گسل‌های زیر می‌شود:

* گسل شمال البرز
* گسل کاسپین (مازندران)
* گسل لاریجان
* گسل لار
* گسل مشا
* گسل کندوان
* گسل بلده

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله به بزرگای ۲.۷ و زلزله‌های ۲.۸، ۲.۹ و ۴.۲ به ثبت رسید و کیانشهر استان کرمان با زلزله ۳.۹ و کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول اردیبهشت

کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری کنگ، ۳۳ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتر جزیره تنب بزرگ این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از یک زلزله ۲.۷، زمینلرزه دیگری با بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری ایواوغلی استان آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری تسوج استان آذربایجان شرقی بوده است.

در مرزن آباد استان مازندران زلزله ۲.۷ رخ داد.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

معمولان استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری معمولان، ۲۲ کیلومتری ویسیان و ۲۴ کیلومتری خرم آباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ اردیبهشت

در اینچه برون استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

بهاباد استان یزد زمینلره‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری بهاباد و ۴۰ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۴ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۴ کیلومتری بندرعباس این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۳۳ کیلومتری چلگرد این استان، ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۶۵ کیلومتری لالی استان خوزستان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخدادهای لرزه‌ای در ۶ کیلومتری چالوس، ۱۱ کیلومتری نوشهر و ۱۴ کیلومتری کلارآباد این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت

در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در کیانشهر استان کرمان زلزله ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری کیانشهر، ۲۲ کیلومتری کوهبنان و ۳۲ کیلومتری راور این استان گزارش شد.

جم استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری جم، ۲۸ کیلومتری بندر کنگان و ۳۲ کیلومتری بنک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پنج شنبه ۶ اردیبهشت

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷ و در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جمعه ۷ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند