طرحهای پلیس تهران تا استقرار نظم و امنیت اجتماعی ادامه دارد
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۰۰۴۲
رکنا: رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرحهای پلیس تهران تا استقرار نظم و امنیت اجتماعی ادامه دارد. از بازداشت 320 نفر از اوباش شهر در مرحلهدیگری از طرح امنیت اجتماعی پلیس تهران خبر داد.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرحهای پلیس تهران تا استقرار نظم و امنیت اجتماعی ادامه دارد. از بازداشت 320 نفر از اوباش شهر در مرحلهدیگری از طرح امنیت اجتماعی پلیس تهران خبر داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه اجرای طرح در جمع خبرنگاران حاضر شد و در توضیح طرح گفت: «این عملیات که طی 24 ساعت گذشته از سوی پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت اجرا شد، مزاحمان نوامیس، عاملان عربدهکشی، قمهکشی، معترض به اموال عمومی، شرارت و درگیری مسلحانه با انواع سلاح سرد و گرم بعد از دو هفته کار اطلاعاتی دستگیر شدند. در این عملیات 79 مخفیگاه، 142 قهوهخانه محل تجمع اراذل، 48 باشگاه بدنسازی و دو پاتوق مهم اراذل و اوباش نیز شناسایی و بیش از 320نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.» وی در ادامه گفت: « دو قبضه سلاح جنگی، 140 قبضه سلاح سرد از جمله شمشیر و قمه نیز کشف و ضبط شد.»
دستگیری 75 مزاحم زیر 20 سال
سردار رحیمی با اشاره به دستگیری 75 نفر از مزاحمان نوامیس که در گروه سنی زیر 20 سال بودند، گفت: «این تعداد نیز دستگیر و تحویل خانوادههایشان شدند که عمدتاً مزاحمان معابر و پارکها بودند.»
تداوم طرحهای پلیس برای استقرار نظم و امنیت
رئیس پلیس پایتخت تهران در این خصوص گفت: «طرحهای پلیس با قاطعیت تمام برای استقرار نظم و امنیت و ارتقای امنیت اجتماعی ادامه دارد. پلیس با رفع کاستیها در عملیاتهای قبلی، با قدرت و قاطعیت برای دستگیری مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش، معتادان متجاهر، موادفروشان و. . . اقدام خواهد کرد.»
آمادگی پلیس با تصویب قانون Law منع استفاده از سلاح سرد
سردار رحیمی در خصوص تصویب قانون منع استفاده از سلاح سردگفت: «اجرای این قانون برای متنبه کردن افراد توسط دستگاه قضایی به مرحله اجرا در میآید و پلیس تهران بزرگ آماده برخورد قانونی با حاملان سلاح سرد است.»
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی در خصوص بازداشتگاهها و تحت نظرگاههای پلیس گفت: «تمام بازداشتگاهها و تحتنظرگاههای پلیس با رعایت کامل حقوق شهروندی زیر نظر قضات زندانها هستند.»
وی در پایان به سؤالی در خصوص مراجعه اراذل و اوباش به کلانتریها و امضا دادن آنها پاسخ داد و گفت: «اراذل و اوباش توسط پایگاههای پلیس به طور مستمر کنترل میشوند و باید در بازه زمانی مشخص امضا دهند تا تخلفی انجام ندهند. به این ترتیب خیلی از آنها در ارتکاب به جرم Crime متوقف میشوند.»
فرار به مرز بازرگان
در طرح دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس، حدود 20 نفر به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی دستگیر شده بودند. یکی از آنها جوان 28 سالهای بود که در مرز بازرگان دستگیر شده بود. متهم 32ساله که از مجرمان سابقهدار است و در کار ساختمانسازی فعالیت میکند درباره علت بازداشتش گفت: از یک نفر 15 میلیون تومان طلب داشتم، اما او در پرداخت بدهیاش طفره میرفت. به همین دلیل با دوستانم چماق و قمه به دست سراغش رفتیم و او هم با چند نفر آمد و درگیر شدیم. وقتی دعوای ما بالا گرفت مأموران پلیس از راه رسیدند و من و چند نفر دیگر را بازداشت کردند. متهم ادامه داد: وقتی مأموران پلیس من را به دادسرا بردند پسر خالهام از ماجرا با خبر شد و خودش را به دادسرا رساند. او موفق شد که با اجرای یک نقشه من را از دادسرا فراری دهد. بعد از فرار Escape به مرز بازرگان گریختم تا راهی ترکیه شوم که مرزبانان من را بازداشت کردند.
شاکی به ناموسم ناسزا گفت
یکی دیگر از بازداشت شدگان میوه فروش 29 سالهای است که با شمشیر وارد نزاع شده بود. او میگوید که شش فقره سابقه تاکنون در کارنامهاش ثبت شده است. متهم درباره سوابق بالایش میگوید: من در مسعودیه زندگی میکنم. محل زندگی خوبی نداریم. آنجا درگیری زیاد است. البته ناراحتی اعصاب دارم و دارو مصرف میکنم. هشت سال است که تحت کنترلم و ماهی یکبار به پایگاه پلیس میروم و اعلام حضور میکنم. او درباره علت بازداشتش هم میگوید: روز حادثه Incident مشغول کار بودم که با یک نفر دهان به دهان شدم. او به ناموسم فحاشی کرد من هم که اعصابم خراب بود دست به شمشیر بردم و دعوای مفصلی راه انداختم تا اینکه مأموران از راه رسیدند و من را بازداشت کردند.
منبع: رکنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آثار باستانی تپه «علیکش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: ارتباطات اجتماعی ساکنان کشاورز تپه علیکش موسیان در دورههای فرهنگی عصر نوسنگی با همسایگان جای تحقیق بسیار دارد.
دکتر «حبیبالله محمودیان» در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: آثار به دست آمده از تپه «علیکش» موسیان در شهرستان دهلران مربوط به دوره نوسنگی است، یافتههای باستانشناسی، ۷ دوره فرهنگی را برای تپه علیکش ارائه کرده است که دورههای «بزمرده»، «علیکش»، «محمد جعفر» قدیمیترین دورههای فرهنگی است.
وی با اشاره به دوره بزمرده در دشت موسیان خاطرنشان کرد: در دوره «بزمرده» ابزارهای سنگی شامل سنگهای کوبنده، کاسههای سنگی، مهرههای تزیینی و پیکرکهای گلی حیوان در این تپه به دست آمده است.
محمودیان ادامه داد: کشت غلات رونق داشته و از غلات گندم و جو کشت میشده است و از حبوبات نمونه عدس در حفاریهای دوره علیکش به دست آمده است، در دوره علیکش از داسهای سنگی کاسههای کف تخت و شقابهای کمعمق استفاده شده ضمن اینکه علاوه بر پیکرکهای گلی بز چند نمونه پیکرک گلی انسان نیز یافت شده است.
این باستانشناس افزود: قدمت این دوره بر اساس آزمایشهای انجام شده از طریق کربن ۱۴ بیش از ۸ هزار سال است، در مورد استقرار در تپه چنین اظهار نظر شده که در دوره بزمرده نوعی استقرار فصلی وجود داشته است در دوره علیکش طول مدت استقرار بیشتر شده و در دوره محمدجعفر ساکنان دهلران استقرار دائم داشتند.
وی بیان کرد: تنوع آثار به دست آمده از تپه علیکش، ارتباطات اجتماعی ساکنان دهلران با «بیشابور»، «فارس»، نواحی غرب ایران، «سیلک» کاشان «جارمو» در کردستان و طراف دریاچه وان در ترکیه را نشان میدهد از طرفی دیگر ارتباط ساکنان بین النهرین از طریق موسیان به سمت فارس و کرمان و حوزه رودخانه هلیل رود در استان کرمان میتواند جهات مختلف ارتباط این تمدن فرهنگی کشاورزی با مناطق دیگر را روشن کند.
انتهای پیام