Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه وظیفه همگانی است و نباید اجازه دهیم ارزش های این یار مهربان کمرنگ شود.

به گزارش ایرنا، مراد جلیلیان روز سه شنبه در آئین تجلیل از کتابداران و ناشران برتر استان ایلام افزود: تعقل و به کتابت در آوردن اندیشه های بلند توسط اهل فکر و نظر در حوزه های مختلف باعث بارور شدن ظرفیت های بالقوه به بالفعل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بزرگترین وظیفه متولیان امور فرهنگی این است که به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشند و یک نهضت عمومی را برای تحقق این خواسته عامه مردم به راه بیاندازیم.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به گسترش برنامه ها و فضای محازی در سطوح مختلف جامعه یادآور شد: اینترنتی شدن فضای کنونی جای کتاب را نخواهد گرفت زیرا کتاب همیشه ماندگار مانده است و دسترسی به کتاب و منابع آن ارزان و به سهولت انجام می پذیرد.
جلیلیان یادآور شد: فضای مجازی و اینترنتی شدن منابع رک تهاجم فرهنگی نوظهور در برابر کتاب و کتابخواتی است، همه باید تلاش کنیم کتاب در جامعه زنده بماند و از حاشیه رفتن یاد یار مهربان ممانعت کنیم.
وی اضافه کرد: استان ایلام ظرفیت های زیادی برای کتاب و کتابخوانی و حراست از کتاب دارد که باید این ظرفیت ها زنده نگه داریم و باید زیرساخت های فرهنگی در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به داشتن 40 باب کتابخانه عمومی ظرفیت توسعه این اماکن فرهنگی وجود دارد.
جلیلیان مقایسه ای از وضعیت کتابخانه های عمومی در دولت یازدهم با گذشته گرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد کتابخانه های عمومی از 28 باب به 40 باب رسیده و 10 باب کتابخانه عمومی دیگر در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام مهمترین برنامه های اجرا شده را تعمیر و تجهیز کتابخانه ها، تجهیز منابع، رنگ آمیزی و شاداب سازی ، نشست های کتابخوان، مسابقات مکتوب کتابخوان، جلسات مجمع خوانی، نمایشگاه های کتاب ، جلسات نقد و بررسی کتاب ، مسابقات نقاشی، دوره های قصه گویی عنوان کرد.
جلیلیان اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری 390 برنامه متنوع فرهنگی با مشارکت قریب به 12 هزار نفر شرکت کننده در سطح 40 باب کتابخانه عمومی در سطح استان اجرا شده است.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی