Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود که در این شهر این زلزله خسارات بسیاری از لحاظ خسارات جانی و مالی به مردم این شهر وارد کرده است.

اِزْگِله شهری است در استان کرمانشاه که این شهر در بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت این شهر بنا بر سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، برابر ۱٬۵۰۲ نفر است.

ایسکانیوز با رئیس شورای شهر ازگله که خود از افراد خسارت دیده است به گفت وگو نشست. احمدی با بغضی که در گلو داشت به صحبت پرداخت و حال و روز مردم را از زمان وقوع زمین لرزه تا به کنون توصیف کرد؛ وی همچنین با تشکر بسیار از نیروهای هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دولت و مردم برای ارسال کمک ها تشکر و خواستار برخی کمک های دیگر به مردم خود شد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

احمد احمدی رئیس شورای شهر ازگله با اشاره به این موضوع که خانه اش کاملا تخریب شده است در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: خانه ام تماما خراب شده و قابل استفاده برای زندگی نیست، حتی نمی توانیم به داخل خانه رفته و وسیله ای را به بیرون بیاوریم؛ باغی جلوی خانه مان واقع است و در میان این باغ و خانه مان رودخانه ای وجود دارد که با وقوع زلزله و خراب شدن خانه- خانه به داخل رودخانه رفته است.

وی با بیان این که شکر خدا اعضای خانواده تماما سالم هستند، ادامه داد: در حال حاضر یک چادر من و خانواده ام دارم که نیروهای هلال احمر به ما رسانده اند.

رئیس شورای شهر ازگله در پاسخ به اینکه موقع وقوع زلزله کجا بودید گفت: اولین زلزله ای که حدود 3 ریشتر باعث شد تا با خانواده به بیرون از خانه برویم و شاهد بودیم که مردم عزیز هم از خانه هایشان بیرون آمدند، پس از طی شدن 20 دقیقه برخی به خانه هایشان رفته و همچنان برخی در کوچه و خیابان ماندند که زلزله مهیب بعدی با 7.3 ریشتر به وقوع پیوست و کسانی که به خانه هایشان رفته بودند زیر آوار مانده که منجر به کشته یا زخمی شدن افراد شد.

تشکیل جلسه شورای شهر، نیروهای نظامی و سپاه پاسداران برای کمک به مردم

وی افزود: همان شب زلزله با اعضای شورای شهر ، شهردار، بخشدار، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران تا صبح در جلسه بودیم و برای خدمت رسانی به مردم برنامه داشتیم.

احمدی گفت: در این جلسات تصمیم گرفته شد تا با نهایت توانمان و به نحو احسن با امکانات کمی که داریم به مردم عزیز خدمات رسانی کنیم.

وی با اشاره به برخی از اخبار که امدادرسانی دیر به شهر رسیده است، گفت: در هر حادثه ای مانند زلزله، سیل و ... طبیعی است در سه روز ابتدایی نمی توان انتظار زیادی داشت تا کمک ها را دریافت کنیم زیرا دیر آماده شدن اکیپ ها برای کمک رسانی کاملا طبیعی است.

نیروهای هلال احمر گل کاشتند

احمدی با تشکر بسیار از هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج ، دولت و مردم عزیز ادامه داد: نیروهای هلال احمر واقعا گل کاشتند زیرا مردم را از هر لحاظی راضی نگاه داشتند، آنها چادر به چادر و خانه به خانه به مردم کمک رساندند همچنین از نیروهای شهرداری منطقه 20 تهران و منطقه 3 کرمانشاه تشکر می کنم که با تمام امکانات در شهر مستقر هستند و با کمک هایی که به مردم عزیزمان کردند وضعیت شهر را مناسب کردند.

سپاه پاسداران برای مردم دکتر فرستاد

وی همچنین با تشکر از سپاه پاسداران گفت: شبکه بهداشتی ازگله هیچ چیزی نداشت و سپاه پاسداران برای مردم دکتر فرستاد.

همچنین رئیس شورای شهر ازگله دو روز ابتدایی وقوع زلزله را سخت ترین روزها دانست وگفت: دو روز ابتدایی هیچ امکاناتی برای خدمات رسانی به مردم نداشتیم به صورتی که هر کسی در گوشه این نشسته بود، بعداز ظهر روز پس از زلزله کم کم کمک های امدادی رسید به آن معنا که از هر نهادی و ارگانی مردمی آمدند و به ما کمک کردند من از همین جا از تمام ارگان ها و مردم عزیزمان تشکر می کنم.

وقوع زلزله مانند روز قیامت بود

وی ادامه داد: لحظه وقوع زلزله تلخ ترین زمانی بود که ما فقط صدا و داد و فریاد میزدیم مانند روز آخرت بود انگار قیامت بود، لحظه به لحظه آن اتفاقات هر روز در جلوی چشمان من قرار دارد.

وی با اشاره به این موضوع که وضعیت آب خوب نیست، گفت: به منبع آب هنوز کلر نزده اند و مردم از آب معدنی استفاده می کنند حتی کسانی هستند که مجبور شده اند از آب منبع استفاده می کنند.

چادرها به ما دلگرمی دادند

احمدی با بیان این که چادرها زندگی ما را دلگرم کردند، ادامه داد: هنگامی که چادرها نبود هر لحظه و ثانیه ما زلزله بود اما به محض رساندن چادرها از سوی هلال احمر به مردم شکر خدا مشکلمان حل شد اما تمام نشده است.

وی ادامه داد: برخی از خانواده ها 10-12 نفر هستند اگر چادرهای بیشتری به ما برسانند لطف بزرگی به ما خواهند کرد.

احمدی با اشاره به این که در جلسات میگویند قرار است کانکس ها برسند، گفت: هنوز کانکسی به ما نرسیده است.

وی با بیان این که قرار است حدود 15 کانکس برای حمام و سرویس بهداشتی به ما برسانند، ادامه داد: من از مسوولین تشکر میکنم برای این 15 کانکسی که قرار است به ما ارسال شود اما ازگله با توجه به جمعیتی که دارد احتیاج به حدود 400-500 کانکس دارد چون ازگله شلوغ شده است.

901/900

احمد احمدی کرمانشاه ازگله سپاه پاسداران دولت بسیج هلال احمر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند

رئیس شورای شهر قزوین گفت: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی عصر امروز –شنبه هشتم اردیبهشت- در مراسم تجدید میثاق با شهدای گرانقدر که به مناسب فرارسیدن روز ملی شوراها در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در این مکان مقدس برای مراسم اعتقادی حضور یافته‌ایم، نه تشریفاتی اظهار کرد: شهدا از جان با ارزش خود در راه دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب گذشتند تا بتوانیم به راحتی و در آرامش و آسایش خدمت کنیم.

وی با اشاره به حضور اعضای شورا در گلزار شهدا و بیعت دوباره با شهدای گرانقدر اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از منش و رفتار شهدا در عمل با شهدا تجدید میثاق کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم؛ به همین خاطر اگر هر جایی منفعت مردم را به منفعت خودمان ترجیح دادیم، می‌توانیم بگوییم که با شهدا میثاق بسته‌ایم. بایستی در هر جایگاه مدیریتی اخلاص و ازخودگذشتگی شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم.

فرمانی ادامه داد: شورای ششم با در نظر گرفتن دو بعد مشورتی و نظارتی فعالیت خود را آغاز کرد و از ابتدا هم کوشش شد تا بر اساس ضابطه و قاعده بعد مشورتی شورا فعالیت قوی‌تری داشته باشد. زمانی که در کارها مشورت و همفکری صورت می‌گیرد، کارها در مسیر خوبی پیش می‌رود و اثر بخشی بیشتری در نتایج اقدامات خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای ششم با ترکیب افراد پیشکسوت در امور شورا، متخصصان جوان و پرکار فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: امیدواریم در طول یک‌سال باقیمانده این دوره از شورا بتوانیم با همدلی و همیاری بیشتر خدمات خوبی به شهروندان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تضارب آرا و اختلاف در چهارچوب قوانین فلسفه کار شورا است، افزود: قطعاً در این حوزه مشورت و بهره‌گیری از نظرات متخصصان می‌تواند خروجی خدمت به شهروندان را در پی داشته باشد.

کد خبر 748502

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است