Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران گفت: این شهرک که اینک از 19 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است پس از تکمیل و بهره برداری نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه استان محروم سیستان وبلوچستان ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا موثقی نیا در نشست اعضای شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران در زمینی به مساحت هزار و 280 هکتار در حال احداث است که برای هفت واحد پتروشیمی مجوزهای لازم از سوی سازمان محیط زیست صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مطالعات لازم اجتماعی انجام و نگرانی ها درخصوص آلودگی ها مرتفع شده است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است پس از تکمیل و راه اندازی واحدهای پتروشیمی 6 میلیون تن محصول جامد تولیدی آنها از طریق ریل به بندر شهید بهشتی منتقل شود.
وی ادامه داد: خط انتقال گاز مورد نیاز پتروشیمی نیز از طریق ایرانشهر به چابهار بطول 145 کیلومتر در حال اجراست که تاکنون 25 کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده است.
مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار افزود: مجتمع پتروشیمی چابهار هشت و نیم میلیون تن محصولات پتروشیمی نظیر آمونیاک، اوره، متانول، یوتیلیتی، اوره آمونیاک وغیره تولید می کند.
موثقی نیا گفت: چابهار بزودی قطب سوم پتروشیمی کشور خواهد شد و برای جانمایی آن پس از مطالعه هشت پهنه مکان فعلی مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه دیروز /سه شنبه/ وارد فرودگاه کنارک شدند و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.
این هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی چابهار در نشست هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می دهند.
بازدید از طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی در دست اجرا نظیر کارخانه فولاد، طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، اسکله صیادی و گردشگری، نوار ساحلی چابهار - گواتر از برنامه های سفر اعضای شورای راهبردی روابط خارجی و استاندار سیستان و بلوچستان است.
برگزاری نشست های تخصصی با مدیران پروژه های بزرگ نظیر راه آهن چابهار- سرخس، مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران و راه آهن از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.
بازدید از منطقه حاشیه نشینی کمب، بنادر صیادی رمین، پسابندر و کنارک، شهرک صنعتی کنارک، بازدید از منطقه آزاد تجاری- صنعتی این شهرستان از دیگر برنامه های سفر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه به سواحل مکران (چابهار وکنارک) است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده ظهر جمعه در بازدید از مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اظهار داشت: توسعه و افزایش زیر ساخت‌های آموزشی و پرورشی به صورت مستمر در دستور کار مجموعه دولت سیزدهم قرار داشته و پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا جزیره راهبردی خارگ نیز همگام به دولت با حمایت شرکت پتروشیمی خارگ اقدام به ساخت مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ کرد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در جوامع امروزی دستگاه تعلیم و تربیت از ابزارهای مهم تحقق اهداف و مقاصد اجتماعی محسوب می‌شود که بسترساز رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند چرا که بدون شک امروزه آموزش و پرورش از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیر گذار در روند توسعه پایدار در کشور هاست.

وی با اشاره به مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اضافه کرد: تاکنون این پروژه مهم آموزشی تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با درک درست و منطقی از اهمیت و نقش آموزش و پرورش در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار، بیشترین توجه را در این دوره به دستگاه تعلیم و تربیت جزیره خارگ داشته است، در دولت سیزدهم، ایران قوی با مدرسه و دانش آموز قوی مورد اهتمام است.

کد خبر 6089079

دیگر خبرها

  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد