Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:سه گزینه برای محل احداث بازارچه سنتی صنایع دستی در دست بررسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  پیش از ظهر امروز پژمان نیک اقبالی در کارگروه صنایع دستی استان افزود: در خصوص احداث بازاره صنایع دستی و بررسی تعیین مکان  آن، در کلیت طرح احداث مشکل نداریم ولی در خصوص مکان آن باید جایی باشد که امکان دسترسی مردم شهر و گردشگران در همه فصول به آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: در زمینه مشخص نمودن مکان باید مکانی باشد که قسمتی از شهر را با این کار دچار مشکل نکنیم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: افزود محل احداث بازارچه صنایع دستی باید از دو لحاظ بازاریابی و ترافیکی مورد بررسی قرار گیرد.

نیک اقبال عنوان کرد: سه گزینه برای محل احداث مد نظر همه اعضاء حاضر است که شامل:جانمایی در دو قسمت از پارک مهر ورزی و گزینه سوم با توجه با نزدیکی افتتاح پل سوم بشار در پارک غدیر می باشد.

معاون عمرانی استاندار گفت: سه گذینه پیشنهادی از لحاظ ترافیکی پس از اصلاح دقیق هندسی سطح دسترسی در شورای ترافیک مطرح خواهد شد.


همچنین معاون فرماندار  بویراحمد با بیان اینکه پارک مهرورزی تمرکز بسیار زیادی در انجا وجود دارد و محل مناسبی برای احداث بازارچه صنایع دستی نیست؛ گفت: قرار نیست برای پارک این همه اقتصاد در نظر بگیریم، کجا دیدیم پارک محلی برای کسب درآمد شهرداری ها باشد؟

همچنین در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی  کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشنواره های پیش رو که استان میزبان آنهاست اشاره کرد و افزود: جشنواره برفی،جشنواره عشایر، جشنواره انگور  از اعم این جشنواره ها هستند که باید سرمایه گزاری خوبی صورت گیرد چرا که میتواند محل درآمدی برای استان باشد.

محمود باقری تاکید کرد: در جشنواره برفی فقط از خوزستان بیش از 1000نفر شرکت کردند ، سایر استاهای همجوار نیز اینگونه بوده اند و ما نباید نگران هزینه های برگزاری جشنواره ها باشیم همکاری های سازمانی میتواند بسیاری از موانع برگزاری جشنواره را برطرف کند.


وی گفت: نهضت سرویس بهداشتی در استان شروع شده است.


باقری هدف از برگزاری این جشنواره ها را معرفی استان و جاذبه های ان ،جذب گردشگر ، ایجاد انگیزه سرمایه گزاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی دقیق می توان به همه این موارد دست یافت.


وی با اشاره به  روند پیشرفت  پروژه های گردشگری در سطح استان گفت: سه مکان گردشگری در استان به سرمایه گزار واگذار شده و یازده مکان دیگری در حال واگذاری است.

وی افزود :باغ فردوس در گچساران و تنگ تامرادی و تنگ گنجه ای در بویر احمد به سرمایه گذار واگذار شده است.


همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری استان  به غار ده شیخ  و پتانسیل بالای در زمینه جذب گردشگر  اشاره داشت و گفت: باید نصب بیل برد ثابت در این مکان در دستور کار قرار گیرد.

کاظمی تاکید کرد: آقای گنجی سرمایه گذار واقعی است، از روزی که شروع کرد دیدیم که نمی خواهد از هیچ رانتی استفاده کند، ما دست سرمایه گذار واقعی را می بوسیم و هرکس بخواهد از رانت سرمایه گذاری در استان استفاده کند ما جلوی آن می ایستیم‌.

 همچنین  سرمایه گذار غار ده شیخ با خوانده نامه ای از زحمات نیک اقبالی تشکر کرد و گفت : ما خواهان ابقاء مهندس نیک اقبال در این سمت یا حضور او در پست های بالاتر هستیم.

گنجی یادآور شد: اخیرا یکی از کارشناسان غار شناسی از دور اظهار نظری در خصوص درب ورودی این غار کرده است .

وی با اشاره به اینکه غار ده شیخ چندین درب ورودی دارد در صورتی که در کنار همین درب آهنی محلی برای رفت و آمد خفاش و سایر موجودات در نظر گرفته شده است.

گنجی در اظهار نظری عجیب گفت: جهت جلوگیری از سرقت و دست درازی به منابع غار و زیستگاه جانوری، این درب آهنی را فرا دادیم.

وی در خصوص سرمایه گزاری در رودخانه بشار و ایجاد پارک موتوری و قایقرانی با احداث سد اعلام آمادگی کرد و افزود: فاز اول این پروژه 2 میلیار تومان برآورد شده است که به دنبال آن  برا 15نفر اشتغال ایجاد خواهد شد‌.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری را کسب کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرد. - اخبار استانها -

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت:  با توجه به تأکیدات استاندار و شعار محوری مقام معظم رهبری برای شاخص‌های مختلف شاهد بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد استان هستیم.

وی افزود: حفظ جایگاه  استان در رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری،کاهش نرخ تورم سالانه، بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری بخشی از اقدامات شاخص امسال بوده است.

بهزادفر با اشاره به فعالیت‌های کارگروه اقتصاد و اشتغال استان خراسان شمالی تصریح کرد: توجه این کارگروه به زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی از نقاط بارز است که امسال مورد توجه ویژه قرار گرفت به ویژه زنجیره اقتصادی فرش که تقویت شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی افزود: جدول داده ستانده استان، شهریور سال آینده ارائه خواهد شد. براساس گزارش منابع و مصارف بانکی و بررسی گزارش عملکرد تبصره 18 بند الف که در کارگروه مطرح شد 974 میلیارد تومان اعتبار برای تبصره 18 بند الف تخصیص اعتبار صورت گرفته است و این در حالی است که 72 درصد آن واریز شده است که برای این تبصره 1133 طرح به مبلغ 1400 میلیارد تومان معرفی شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس گزارش این کارگروه برای بند ب تبصره 18، 204 میلیارد تومان پرداخت شده و در جز 4 بند ب تبصره 18 نیز 563 میلیارد تومان پرداخت شده است.

بهزادفر تصریح کرد: بررسی تغییرات شاخص تورم از دیگر دستور کارهای این نشست بود که بر اساس اعلام کارگروه، رتبه چهارم تورم سالانه کشور کسب شده است که به غیر از سیاست‌های کلان اقتصادی اقدامات نظارتی در سطح استان منجر به کاهش نرخ تورم و کاهش فاصله با کشور شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۱ جشنواره نوروزی در استان گلستان
  • برگزاری ۴۳ جشنواره نوروزی در سیستان و بلوچستان
  • اخذ ۱۱ مصوبه در آخرین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری جشنواره ملی عکس بهارگاه به میزبانی سیستان وبلوچستان
  • جنوب استان کرمان روی ریل صنعت
  • جنوب استان روی ریل صنعت
  • جشنواره ملی عکس بهارگاه به میزبانی سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود
  • خراسان شمالی رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری را کسب کرد
  • افزایش ۶۰۰ درصدی جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی زنجان
  • شناسایی ۷۰ قانون مخل کسب و کار و تولید در استان اردبیل