Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دراین مراسم ابتدا مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان با ارائه گزارش ازوضعیت تصادفات وتلفات درجاده های استان بارویکرد تلفات راکبین موتورسیکلت سواروشترهای سرگردان  پرداخته ودر خصوص برگزاری مراسم روز جانی یادبود قربانیان تصادف ترافیکی وهمچنین برنامه ریزی درجهت برگزاری مانور جاده ای درسال 96 عنوان نمودند،مانور یادمان قربانیان سوانح رانندگی با اهداف: فراهم شدن زمینه همکاری و انسجام دستگاهها در عملیات امدادرسانی و تبادل اطلاعات و انتقال تجارب؛ارتقای هماهنگی و میزان پوشش پایگاه‌های امدادرسانی در جاده‌ها (بر اساس شاخص‌هایی از قبیل: تعداد، نحوه توزیع و پراکنش استقرار پایگاهها، ویژگی‌های توپوگرافی راه، نوع راه، میزان پرحادثه بودن راه‌ها، میزان تردد، وضعیت آب‌وهوایی جاده‌ها، تعداد کشته‌ها و مجروحان تصادفات)وهمچنین ارتقای سطح خدمات امدادرسانی جاده‌ای و کاهش شدت صدمات و تلفات ،دستیابی به نظام ارزیابی و سنجش مورد قبول سازمانهای مرتبط وتجدید و بازنگری و تعیین اولویت‌ها در مکان‌یابی و احداث پایگاههای امدادرسانی جاده‌ای با حضوردستگاه‌های مسؤل و درگیر در مانور و وظایف آنهامنجمله :دستگاه نظارتی و ارزیابی کننده مانور امدادرسانی دفتر مدیریت بحران استانداری و دستگاه‌های درگیر در اجرای مانورمنجمله :اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان (141)،پلیس انتظامی(110) ، پلیس راه استان،اداره کل راه‌وشهرسازی استان،مرکز امداد و فوریت های پزشکی (115)،جمعیت هلال احمر استان (112)،آتش نشانی(125) برگزار می گردد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود : طبق گزارش پلیس راه استان متاسفانه درشش ماهه اول سالجاری شاهد 962 مورد تصادف بوده ایم که ازاین تعداد 122 فقره تصادف فوتی و732 فقره تصادف جرحی و108 فقره خسارتی اعلام شده است

باقرجوان در ادامه تصریح نمود : در شش ماهه اول سالجاری طبق گزارشات واصله از پزشک قانونی کشور مورد 143نفر تلفات تصادفات جاده ای  استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش را شاهد بوده ایم .

وی درادامه بااستناد به گزارش پزشک قانونی درخصوص وضعیت تلفات تصادفات راکبین موتورسوار درجاده های استان گفت در سال گذشته 134 مورد تلفات را شاهدبوده ایم که استان رتبه 28 کشوری راکسب نموده ودرخصوص تلفات عابرین پیاده استان حائز رتبه دوم کشوری ودر بخش تلفات وانت بارها حائز رتبه 19 درسطح کشور شده است

این مقام مسئول در ادامه گفت :یکی ازعلل مهم تلفات راکبین موتورسوار عدم استفاده بهینه  ازکلاه ایمنی به علت نبود فرهنگ استفاده ازکلاه ونوع آن با توجه به شرایط آب وهوایی این استان میباشد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای که بعنوان دبیر این جلسه به ارائه گزارش پرداخته بودگفت طبق آمار وصول شده از پزشک قانونی استان 101 نفر راننده معادل 75 درصد و 32 نفر سرنشین وسائط نقلیه  معادل 24 درصد ویکنفر عابر پیاده معادل یک درصد جان خود را از دست داده اند .

باقر جوان در ادامه افزود :ازمجموع تلفات تصادفات استان در شش ماهه اول سال 96 (143 نفر) که تعداد 5 نفر در محورهای برون شهری و روستایی مربوط به وانت بارها جان خود را از دست داده اند که نسبت مدت مشابه سال 95 (8 نفر) 5/61 درصدکاهش داشته است که استان هرمزگان در مقایسه با سایر استانها در رتبه بندی کشوری رتبه 3  قرار گرفته است.

وهمچنین تعداد 61 نفر در محورهای برون شهری و روستایی مربوط به راکبین موتور سوار بوده که جان خود را از دست داده اند که نسبت مدت مشابه سال 95 (10 نفر ) 1/14  درصد کاهش داشته است.که استان هرمزگان در مقایسه یا سایر استانها در رتبه بندی کشوری در رتبه  10 قرار گرفته است.

* تعداد 15 نفر در محورهای برون شهری و روستایی مربوط به عابرین پیاده جان خود را از دست داده اند که نسبت مدت مشابه سال 95 (5 نفر) 50  درصد افزایش داشته است. که استان هرمزگان در مقایسه یا سایر استانها در رتبه بندی کشوری در رتبه 27 قرار گرفته است.

وی درمورد شتران سرگردان درجاده های مواصلاتی استان افزود شرایط اقلیمی شرق استان هرمزگان زیستگاه مناسبی برای شترها به وجود آورده‌است؛ استفاده از پوست، گوشت و کوهان شتر موجب شده‌است تا مشتریان بسیاری را در آن سوی آبها داشته باشد به گونه‌ای که صنعت پرورش شتر را به صنعتی سودآور تبدیل کرده‌است واستان هرمزگان با داشتن بیش از 21 هزار نفر شتر حدود 14 درصد از جمعیت شتر کشور را تشکیل میدهد که 50 درصد از آنها در بیابانهای شهرستان‌های جاسک و سیریک زندگی می‌کند. با عنایت به بررسی و تحلیل های صورت گرفته دلایلی به مانند عدم طرح هویت دار کردن و پلاک کوبی ، عدم داشتن محلی برای نگهداری و ساماندهی کمبود زمین و مرتع برای هر نفر شتر و پایین بودن سطح سواد شترداران و عدم خرید تضمینی گوشت شتر، کمبود نقدینگی، عدم وجود نور کافی عواملی هستند که  باعث شده در جاده ها تصادفات زیادی رخ دهد، به‌ ویژه شب‌ها که میدان دید رانندگان کاهش پیدا می‌کند براساس آمار ارائه شده ازسوی پزشکی قانونی کشور 80 درصد تصادف خودروها با شترمنجر به فوت میشود که که میتوان گفت 57 درصد از حوادث بعلت تاریکی هوا درهنگام شب اتفاق افتاده است.همچنین قابل ذکر است شتر عنوان کم خرج ترین دام پرورشی را به خود اختصاص می دهد با عنایت به اینکه شتر ویژگی‌های خاصّی دارد که مهم‌ترین آنها تحمّل شرایط سخت صحرا و دماهای گوناگون و به‌ویژه گرمای شدید تابستان و کمبود آب و علوفه است به همین خاطر این حیوان بدون ساربان مدتها در بیابان و حاشیه راهها رها و سرگردان می باشد.

باقرجوان در ادامه اشاره ای به آمارتردد وسائل نقلیه نمود وگفت : در 7 ماهه امسال  حدود 622 هزار تردد در محور اصلی میناب – جاسک  صورت گرفته که 572 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک با سهم 92 درصدی و 50 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین با سهم 8 درصد صورت گرفته است

حدود 628 هزار تردد در محور اصلی جاسک – میناب  صورت گرفته که 571 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک با سهم 91 درصدی و 57 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین با سهم 9درصد صورت گرفته است.در حال حاضر 8 دوربین کنترل سرعت در محور اصلی میناب – جاسک و بلعکس راه اندازی و فعال می باشند.

شایان ذکراست درادامه این نشست سرهنگ اسفندانی فرمانده پلیس راه استان ،سرهنگ دهقان مدیر ترافیک استان ،  دکتر اسدی رئیس پزشک قانونی استان ، نمایندگان هلال احمر ،  سازمان جهاد کشاورزی ، راه وشهرسازی ، مخابرات وآموزش وپرورش استان به ترتیب به ارائه نقطه نظرات وراهکارها ی مناسب پرداختند .

در پایان جلسه مهندس مدرس معاون امور عمرانی ضمن تشکر از حاضرین درجلسه درراستای اقدامات مفیدی که درسطح استان درسالهای گذشته وهمچنین شش ماه اول سالجاری  انجام داده اندگفت : قطعا"ادارات با هم فکری وهم افزایی به نتیجه مناسب ومرغوب تری خواهند رسید .

وی گفت کارکمیته باید در سه مرحله : نرم افزایی ، سخت افزاری ، مهندسی باید پیش برده شود وسعی نمائید با کمترین هزینه ولی با ارائه طرح ها وایده های تخصصی وکارشناسانه وراهکارهای مناسب درمورد یک موضوع تخصصی با قراردادن یک شهرستان بعنوان پایلوت در راستای کاهش تلفات ونجات جان هموطنان وهم استانیهاتلاش نمائید .وسعی کنید شرکتهای بیمه را دراین امر دخیل نمائید وهمچنین آموزش را به بدنه ائمه جماعت وجمعه بکشیم زیرا پذیرش مطالب که توسط این قشر عنوان میشود برای عموم مردم راحت تر است.   

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۱۴۰کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه ها در کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده ای بسیار مهم است.

جهانیان افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب های شیروانی راه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است