Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@13:50:16 GMT

ساخت و ساز در حریم گسل‌ها ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۸۴۱۷

صراط: زلزله کرمانشاه و تخریب بخش قابل توجهی از بناهای مسکونی در دو شهر قصر شیرین و سرپل زهاب و روستاهای اطراف باعث شد تا وزارت راه و شهرسازی به فکر تصویب قانون منع ساخت و ساز در حریم گسل ها بیفتد تا شاید با تصویب این قانون میزان خسارات ناشی از این بلایای طبیعی برای دولت کاهش پیدا کند.

به گزارش تیتر شهر، مطالعات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نشان می دهد هر 10 سال یک زلزله بیش از 7 ریشتر  در  مناطق کم جمعیت کشور اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اگر چنین زمین لرزه مهیبی در کلانشهرها با بار جمعیتی به مراتب بیشتر از قصر شیرین و سرپل زهاب روی دهد، چه اتفاق خواهد افتاد؟

میزان بالای خرابی های حاصل از زلزله های بزرگ باعث شد تا وزارت راه و شهرسازی به فکر تصویب قانون منع ساخت و ساز در حریم گسل ها بیفتد.  در حال حاضر طبق گفته های دکتر علی بیت اللهی این قانون در کلانشهرهایی مانند مشهد، تبریز و کرج در حال تصویب شدن است.

رئیس پژوهشکده زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی دلیل تصویب این قانون را ایمن سازی کلانشهرها در زمان وقوع زلزله با هدف کاهش خسارت های جانی و مالی می داند.

به گفته بیت اللهی؛ در نقشه‌های معماری شهرسازی تهران این حریم‌ها مشخص شده است و با این قانون ساخت و ساز سازه‌هایی چون سازه‌های خطرساز، بیمارستان‌ها و برج‌های بلندمرتبه بر روی حریم گسل‌های تهران ممنوع خواهد شد.مطالعات نشان می دهد که ۵۵ کیلومترمربع تهران در حریم گسل‌ها وجود دارد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران