Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از هشدار رئیس کانون کاریابی‌ها نسبت به فعالیت کاریابی‌های غیرمجاز در فضای مجازی، یک مقام مسئول در وزارت کار از مکاتبه با دادستانی کل کشور برای توقف فعالیت این کاریابی‌ها خبرداد.

به گزارش امتداد نیوز، توسعه فناوری اطلاعات و رشد کسب و کارهای اینترنتی هر چند به عنوان یک فرصت شناخته می‌شود اما در مقابل با چالش‌هایی مواجه است؛ موضوعی که کاربران فضای مجازی باید با احتیاط بیشتر و استعلام نسبت به استفاده از مزیت‌های این فضا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که امروز در فضای مجازی و در شرایط بحران بیکاری از جوانان سوء استفاده اقتصادی و اخلاقی می‌شود، راه‌اندازی سایت‌های غیرمجاز کاریابی در فضای مجازی است که در کنار مراکز فیزیکی مشاوره شغلی و کاریابی اما در فضای سایبر پدید آمده‌اند.

سرعت رشد کاریابی‌های مجازی طی سال‌های گذشته و سوء استفاده از احساسات جوانان در قبال جستجوی شغل منجر شده تا وزارت کار به این موضوع ورود کند به طوریکه بابک هاشمی پور رئیس کانون کاریابی‌های کشور چندی پیش در گفتگو با مهر نسبت به افزایش کاریابی‌های غیرمجاز در فضای مجازی هشدار داد.

به گفته وی، غالب کاریابی‌های فعال در فضای مجازی به صورت «غیر مجاز» در قالب سایت و سایر روش‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس کانون کاریابی‌های کشور که به فعالیت غیر مجاز بیش از ۹۵ درصد کاریابی‌های فعال در فضای مجازی اشاره کرد از جلسه ویژه‌ای در وزارت کار در خصوص ساماندهی این کاریابی‌ها خبرداد.

هاشمی همچنین از شناسایی سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با کاریابی‌ در فضای مجازی خبرداده و گفته بود: در خصوص توقف فعالیت این سایت‌ها مذاکراتی با دادستانی کل کشور انجام شده است.

اما پس از این هشدار، با توجه به اینکه مسئولیت هر گونه فعالیت کاریابی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، محمد اکبرنیا مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با کاریابی‌های غیرمجاز از مذاکره با پلیس فتا و مکاتبه با دادستانی کشور خبرداد و گفت: بنا بر اعلام پلیس فتا برخورد با این افراد باید با دستور مراجع قضایی باشد بنابراین براساس مذاکرات با داداستانی کل کشور در پی دریافت مصوبه‌ای از کمیته‌ای در دادستانی هستیم تا بتوانیم با افرادی که بدون «مجوز فعالیت کاریابی الکترونیکی» به این فضا وارد می‌شوند برخورد کنیم.

به گفته این مقام مسئول در وزارت کار، در صورت دریافت مصوبه از کمیته‌ای در دادستانی کل کشور به محض شناسایی یک سایت غیر مجاز در حوزه کاریابی پیش از اقدام قضایی، این سایت‌ها مسدود می‌شوند تا افزایش سوء استفاده‌های اقتصادی و اخلاقی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اسامی تمام کاریابی های مجاز اعم از فیزیکی و مجازی در سایت وزارت کار وجود دارد، گفت: مجازات مالی برای فعالیت کاریابی‌های غیر مجاز بین ۵ تا ۴۰ میلیون است که پیشنهاد دادیم این میزان به ۶۰ میلیون افزایش یابد.

در همین زمینه بر اساس گزارشاتی که به پلیس فتا در خصوص فعالیت کاریابی‌های غیرمجاز ارائه می‌شود، افراد نه با هدف کاریابی بلکه با هدف کلاهبرداری سایت هایی را ایجاد می کنند و با دریافت اطلاعات از کاربران، از کارجویان سوء استفاده و باج گیری می‌کنند.

true برچسب ها : بابک هاشمی پور پلیس فتا دادستانی کل کشور دفاتر کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کانون کاریابی‌های کشور true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد