Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:46:36 GMT

کشف 1.5 تن سیر قاچاق چینی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۳۰۰۳

معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان تهران گفت: دیشب در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران حدود 1.5 تن سیر قاچاق کشف شد.
کوهستانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و­ سیما، گفت: با همکاری بازرسی اصناف مستقر در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران روز گذشته محموله ای­ در یکی از حجره های میدان مرکزی­ میوه و تره بار 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تن سیر چینی کشف و ضبط شد که به­ ­مرکز اسازمان اموال تملیکی می بریم تا بر اساس قانون­ اقدام می شود.
وی تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی­ و اتاق اصناف نظارت های مستمری را به صورت شبانه روز انجام می دهند و­ همه بارفروشان می توانند واحدهای متخلف را­ معرفی کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه قاچاق محصولات کشاورزی ­بی هویت تولیدات داخل و امنیت مردم را تهدید و بازار را آشفته می کند.
معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان تهران تصریح کرد:بیشتر­ محصولات قاچاق داخل حجره هایی است که به اشخاص اجاره داده شده و صاحب حجره حضور ندارد و مستاجر برای سودجویی بیشتر اقدام به نگهداری و توزیع کالای قاچاق می کند.
وی افزود: قانون با صاحب حجره برخورد می کند اما صاحب حجره چون تعهدی نگرفته است زیر بار این قضیه نمی رود و متاسفانه محموله های زیادی وجود دارد.
وی افزود : از اتاق اصناف­ انتظارداریم بازرسی ها را فعال و متخلفان رابه ما معرفی کنند.
فاضلی گفت : امسال آمار قاچاق بسیار کمتر از گذشته است­ و با افزایش 3 برابری بازرسی ها میزان کشفیات 50 درصد کاهش یافته است.

سلامت محصولات قاچاق قابل تایید نیست بازرس میدان­ مرکزی میوه و تره بار گفت:مردم کالا های خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز خریداری کنند.
علیرضا سبزعلی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ­، گفت: طی فرایند گشت شبانه که کارشناسان جهاد کشاورزی و بازرسان اصناف­ داشتند محموله سیر خشک چینی بالغ بر 1500 کیلو گرم توقیف و شناسایی و کشف شد و پرنده تخلف فرد خاطی بالغ بر 80 میلیون ریال ­­تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد .
این کالاها در اختیار سازمان اموال تملیکی استان تهران قرار می گیرد.
وی ادامه داد:­ مردم هر گونه تخلف صنفی را به سامانه 124 سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران گزارش و اعلام کنند تا رسیدگی شود.
سبزعلی تصریح کرد: مردم از محصولات قاچاق بدلیل اینکه نحوه کاشت و برداشت آن مشخص نیست استفاده نکنند از سلامت و بهداشت کالاها اطلاعی نداریم و ممکن است باعث بیماری شود.
وی ادامه داد: مردم­ کالای­ قاچاق خریداری نکنند­ تا کمتر شاهد ورود این کالاها باشیم.
وی­ با اشاره به اینکه مردم باید از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و کار خریداری کنند­، افزود:­ سیر ایرانی قیمت بالاتری دارد و در حال حاضر کیلویی 18 تا 20 هزار تومان فروخته می شود­ اما سیر چینی حداکثر 15 هزار تومان است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آیا چین می‌تواند؟
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر