Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به مشکلات فراوانی که در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان وجود دارد، ضرورت دارد تا واقفان خیراندیش در این حوزه ورود پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیت الله عسگر دیرباز صبح امروز در همایش یاوران وقف و رسانه و تجلیل از عالم واقف آیت الله سید علی اکبر قریشی که در سالن شهید رخشا برگزار  شد، با تبریک دهه وقف اظهار داشت: همه انسان ها صفت باقی بودن را که از اوصاف خداوند است در وجودشان دارند، وقف یکی از جلوه های بقا برای انسان در دنیا و آخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقف از نیازهای فطری انسان هاست، افزود: کسانیکه اهل تداوم بخشیدن به زندگی خود هستند بهتر است مواردی را به عنوان وقف جوانان کشور که نیازمند تشکیل خانواده هستند برای ازدواج آن ها و برای حل مشکل بیکاری جوانان قرار دهند.

آیت الله دیرباز با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از آسیب های اجتماعی مهم است، افزود: واقفان در حوزه ایجاد اشتغال مولد ورود پیدا کنند، وقف برای حوزه های علمیه، وقف برای ساخت فضای خوابگاهی دانشگاه ها و امور خیر دیگر از جمله مواردی است که نیاز به توجه واقفان دارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که اگر کسی مالی را وقف کرده یا مطلب علمی تالیف کند و یا فرزند صالحی تربیت کند که پس از مرگش برای او استغفار کند، اذعان داشت: پیامبر اکرم (ص) در این حدیث مصادیق وقف را برای ما مسلمانان مشخص کرده و آیت الله سید علی اکبر قریشی مصداق بارز این حدیث برای ما هستند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله سید علی اکبر قریشی مفسر کبیر قرآن کریم نمونه بارز این حدیث است چرا که آیت الله قریشی هم فرزندان برومندی دارند که در راس آن ها حجت الاسلام دکتر قریشی هستند، هم مطالب ارزشمند و تالیفات فراوان دارند و هم وقف های مالی همچون مغازه هایی برای مسجد اعظم و کانون توحید سابق را داشته اند.

گفتنی است در این مراسم با اهدای هدیه و لوح از آیت الله سید علی اکبر قریشی مفسر بزرگ احسن الحدیث و نویسنده دانشنامه قاموس قرآن تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد

ایسنا/تهران نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس حکمی از سوی علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، جناب آقای نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

همچنین طی جلسه ای با حضور آقایان حسین پور و طوسی معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و سهیل غلامی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ملارد از زحمات ۴ ساله رسول ضابطیان رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها