Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات اسکان موقت مردم زلزله‌زده گفت: ۴ کانکس برای ایجاد اسکان موقت مرم زلزله‌زده از گرمسار به کرمانشاه ارسال‌ شده است.

علی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: در آخرین گزارش‌های بارگیری‌های هلال‌احمر در شهرستان‌های استان سمنان، 4 کانکس برای ایجاد اسکان موقت مردم زلزله‌زده از شهرستان گرمسار به کرمانشاه ارسال‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مساحت این کانکس‌ها 16 مترمربع است اذعان کرد: 2 کانکس دیگر از سمنان ارسال می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان تصریح کرد: 200 چادر و 600 چراغ والور و مقداری مواد بهداشتی از سوی این سازمان در حال بارگیری است و به‌زودی به منطقه ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه 22 نوع از اقلام خاص امدادی در انبارهای هلال‌احمر استان نگهداری می‌شود که در مواقع خاص و بحرانی از آن‌ها استفاده می‌شود افزود: بالغ‌بر 13 هزار پتو از استان سمنان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال‌شده است.

یحیایی با اشاره به اینکه تاکنون 900 چادر به این منطقه ارسال‌شده است خاطرنشان کرد: درمجموع بالغ‌بر 2 هزار و 500 بطری آب، 300 بسته بهداشتی، 450 کیلوگرم برنج و 250 تخته فرش و موکت،2000 چراغ والور و 14 هزار روغن به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در قالب تعدادی تریلی و کامیون ارسال‌شده است.

وی از استقبال کم‌نظیر مردم سمنان در ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مردم زلزله‌زده خبر داد و گفت: برخی از افراد در فضای مجازی سبب ایجاد دودلی در مردم در خصوص مدیریت ارسال کمک‌های مردمی به کرمانشاه شدند که باید برای رفع این سو ظن در مردم تلاش شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با تأکید بر اینکه هم‌اکنون به سبب بارش باران هوای منطقه سردتر شده است افزود: مردم می‌توانند لباس‌های گرم و دست‌اول را برای کمک به مردم زلزله‌زده به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی هلال‌احمر تحویل دهند.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است