Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرضا گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند نباید نان و ارزاق عمومی گران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا، عنوان کرد: مردم مشکلات زیادی دارند و مسئولان ادارات و کارمندان باید تلاش کنند تا با استفاده از همه آنچه در اختیار دارند این مشکلات را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نباید برای هر کاری مردم را به ادارات مختلف ارجاع داد، مردم گرفتاری های زیادی دارند و امکانات موجود برای خدمت به آنها و رفع این گرفتاریها اجاد شده است.

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: کسبه و بازاریان از وضعیت اقتصادی نگران هستند و برخی از آنها مطرح می کنند که ماه‌ها است درآمدی نداشته‌اند پس در این شرایط گرانی نان و ارزاق عمومی به صلاح نیست.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: مردم مشکلاتشان را به چه کسی بگویند؟دولت باید بار مشکلات مردم را کم کند نه اینکه از هر طریقی بار مشکلات کشور را بر عهده مردم بگذارد.

وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم تکریم ارباب رجوع در حد شعار باقی بماند، باید در عمل از مردم حمایت کنیم زیرا آنان مهمترین سرمایه نظام و حافظان ولایت و انقلاب هستند.

امام جمعه شهرضا گفت: مردم در زمانی که زلزله غرب کشور واقع شد با همه توان برای کمک به هموطنان خود شتافتند و صحنه‌های بی نظیری را خلق کردند که زبان از وصف آنها قاصر است، پس این مردم لیاقت دریافت بهترین خدما ترا دارند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا نیز در این جلسه عنوان کرد:  بیان کرد: وقف یکی از بهترین انواع صدقات جاریه است که سبب ماندگار شدن نام و مال افراد خواهد شد.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی ادامه داد: موقوفات زیادی در شهرضا وجود دارد که یکی از مهمترین آنها موقوفه شاهنظر است که برای آستان امامزاده شاهرضا وقف شده است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در شهرستانهای شهرضا و دهاقان 774 موقوفه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در شهرستان شهرضا قرار دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: از مجموع موقوفات شهرستان 663 موقوفه متصرفی است که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود و 11 عدد هم غیرمتصرفی است.

ابراهیمی ادامه داد، مجموع رقبات شهرستان نیز دو هزار و 995 عدد است که از این تعداد یک هزار و 931 عدد متصرفی و 986 عدد غیرمتصرفی هستند.

وی، بیان کرد: در دو شهرستان شهرضا و دهاقان مجموعا 17 بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد 13 عدد در شهرضا و چهار عدد در دهاقان قرار دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در سامانه جامع مساجد کشور 310 مسجد، 33 حسینیه و 12 تکیه به نام شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

ابراهیمی، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 سند مالکیت برای اوقاف شهرستان شهرضا اخذ شده و این در حالی است که شمار موقوفات سنددار این شهرستان تا پایان سال به 50 درصد شمار موقوفات خواهد رسید.

وی، گفت: از مجموع 774 موقوفه شهرستان تعداد 461 موقوفه دارای سند ملکیت و 202 موقوفه نیز فاقد سند هستند این در حالی است که یکی از مهمترین موقوفات شهرستان نیز مساجد و حسینیه ها و تکایا هستند که باید سنددار شوند به همین منظور اقدامات اجرایی در این زمینه انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، عنوان کرد: بسیج شجره طیبه ای است که در هر زمانی انقلاب اسلامی به وجود آن احتیاج داشته با همه توان وارد عمل شده است.

جواد داستانی، اضافه کرد: مهمترین ویژگی بسیجیان ولایتمداری و ایمان آن ها است و همین عوامل نیز باعث موفقیت آنها در همه عرصه ها شده است.

وی، با اشاره به پیروزی نیروهای مبارز جبهه مقاومت اسلامی بر گروهک تروریستی داعش عنوان کرد: پیروزی بر شجره ملعونه داعش نتیجه ایستادگی انقلابی و مقاومت کفرستیزان در برابر جنایات گروهکی بود که توسط استکبار جهانی ایجاد و تقویت شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا، گفت: بسیجیان در شرایط فعلی آماده مقابله با هرگونه تهاجمی هستند زیرا همواره آمادگی رزمی خود را در قالب فراخوان های گردان های امام حسین(ع) و عاشورا ویژه برادران و گردان های الزهرا و کوثر ویژه خواهران حفظ کرده‌اند.

داستانی، ادامه داد: بسیج در طول تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران همواره با هدف تربیت نیروهای توانمند برای حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال کادرسازی بوده است.

وی، اضافه کرد: پیشرفت همه جانبه کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند استفاده از نیروی انسانی توانمند و متعهد است تا در همه بخش ها با روحیه انقلابی فعالیت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، در تشریح برنامه های هفته بسیج امسال در این شهرستان گفت: در هفته بسیج امسال ۱۸۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان اجرا می ‌شود.

داستانی، خبر از اجرای طرح «کرامت» در هفته بسیج در این شهرستان داد و افزود: با اجرای این طرح که ویژه پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان بود ۲۵ نفر از معتادان شهرستان که ۹ نفر از آنها زن بودند، درمان شدند.

وی، با بیان این مطلب که شعار هفته بسیج امسال «بسیج مظهر مردمسالاری دینی» انتخاب شده است، عنوان کرد: از جمله مهمترین برنامه های این هفته در شهرستان طرح بسیجی محله محور است که به صورت گشت های نیروهای بسیجی در محلات بدون استفاده از سلاح گرم برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا، ادامه داد: در این هفته دو گروه از پزشکان بسیجی سلامت با حضور در یکی از مناطق محروم اقدام به ویزیت رایگان مردم خواهند کرد.

داستانی، گفت: از جمله طرحهایی که در هفته بسیج امسال اجرا می شود طرح گشت های محله محور است که در آخرین مرحله انجام این گشتها یک دستگاه خودروی مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط اعضای یکی از این گشتها کشف شده است.

وی، با اشاره به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اظهار کرد: پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان آماده دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم به هموطنانمان در این مناطق هستند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه شورای اداری شهرستان از فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج شهرضا تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است

به گزارش «تابناک» به نقل از وابط عمومی بانک ملی ایران؛ محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به نقش و جایگاه بورس و بازار سرمایه در تحقق شعار سال مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» به خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: مقام معظم رهبری در انتخاب شعار امسال علاوه بر اهمیت جهش تولید، به مشارکت مردم نیز اشاره داشتند و آنچه که در مشارکت مردم می تواند رقم بخورد بخش اعظمی از آن بازار سرمایه کشور است کما‌اینکه سهام عدالت را از طریق بازار سرمایه کشور با رویکرد مشارکت عمومی تبدیل کردیم.

پور ابراهیمی اذعان کرد: شاید تنها کشوری در منطقه هستیم که این تعداد از توده های مردم در بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارند.

وی با بیان نگرانی‌های مردم بابت سرانجام دارایی های دولت گفت: بعضاً اصطلاحاتی شنیده می‌شود که دارایی‌های دولت را به تاراج برده‌اند و بخش خصوصی آنها را ارزان خریده است؛ اینها دغدغه‌های مردم هست و اگر ما می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد باید این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی ما توده‌های مردم را در قالب شرکت سهامی عام یا تعاونی‌های سهامی که می‌توانند در بازار سرمایه پذیرفته شوند شریک می‌کنیم، این دغدغه به تاراج بردن به مراتب کمتر می شود چرا که خیر آن به توده‌ها می‌رسد و هر میزان سهمی که به آنها اختصاص داده شود شفاف و مردمی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن را به یک شخص داده‌اید.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه ظرفیت بازار سرمایه اساساً در جهت تجهیز منابع از طریق ورود افراد به صورت سرمایه گذاری خرد است؛ تصریح کرد: هنر این است که این اقدامات منجر به تغییر بزرگ اقتصادی شود. 

وی ماهیت بازار سرمایه را بسیار مهم دانست و افزود: برای تمام این مسائل ابتدا لازم و ضروری است که ما ذائقه مردم را که در بازار سرمایه مدتهاست تلخ شده، شیرین کنیم. اگر ذائقه شیرین شود مردم به سمت بازار سرمایه خواهند آمد. این بازار از سال 84 دارای قوانینی بوده که در سال‌های بعدی نیز مورد تایید بوده است اما به دلیل عملکردی که خوب نبوده اکنون ما شاهد یک نگاه منفی هستیم که با اقدامات به موقع و موثر دولت می‌توانیم این نگاه را تغییر داده و شاهد افزایش مشارکت مردم از طریق ظرفیت‌های بازار سرمایه باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واگذاری بیش از 50 درصد سهم پتروشیمی شازند از سوی بانک ملی ایران به شرکت شتران که 70 درصد آن مردمی است و حدود 47 میلیون ایرانی در آن سهم دارند، در راستای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری‌ گفت: این اقدام بانک ملی ایران بسیار ارزشمند است و هر کاری که بتواند تصدی‌گری دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد را کاهش داده و سهم بخش خصوصیِ واقعی و مردم را افزایش دهد قابل تقدیر است.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: در واگذاری‌ها باید دقت کنیم، گاهی این اتفاق رقم می خورد اما باز به شرکتی انتقال پیدا می‌کند که دولت در پشت آن دست داشته و با کمترین سهم بیشترین اعمال قدرت را می‌کند، مانند فرآیندی که در خودرو سازی شاهد آن هستیم. واگذاری‌ها باید به این شرط باشد که شرکت‌ها واقعا خصوصی باشند و یا مردم درآن سهم زیادی را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند