Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@22:41:30 GMT

از تداوم اجرای برجام قویاً حمایت می کنیم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۶۵۸۰

از تداوم اجرای برجام قویاً حمایت می کنیم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «یانوش لواندفسکی» رئیس هیات روابط با ایران در دیدار «کاظم جلالی» رییس گروه روابط با پارلمان اروپا گفت: ما پایبندی ایران به برجام را براساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می کنیم و آن را علت خوبی برای لغو تحریم های هسته ای علیه ایران می دانیم.

رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی گفت: فرصت ها و ظرفیت های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و اروپا وجود دارد که با استفاده از فضای پس از برجام باید از این ظرفیت ها حداکثر استفاده را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لواندفسکی در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از تداوم گفت وگوهای ایران و اروپا در سطوح مختلف بیان کرد : گفت و گوی دو طرف در خصوص جنبه های مختلف روابط، مطلوب اروپا است، زیرا منجر به دستیابی بدون واسطه به اطلاعات دسته اول و بدون واسطه برای دو طرف خواهد شد لذا ما معتقدیم باید این گفتگوها که منجر به رسیدن به درک مشترک می شود تداوم یابد.

او در این دیدار همچنین جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در زلزله غرب کشور را به جلالی تسلیت گفت و افزود: ما با پارلمان، دولت و ملت ایران در این حادثه همدردی می کنیم.
رئیس هیأت روابط با ایران در پارلمان اروپایی در پایان با اشاره به میزبانی ایرانی از چند میلیون پناهنده از سایر کشورها به ویژه از افغانستان خاطرنشان کرد: ما از ایران و رفتار دوستانه آن در قبال مهاجران از سایر کشورها قدردانی کرده و این رفتار دوستانه را در قالب فرهنگ و تمدن والای ایرانی ارزیابی می کنیم.

**هیچ تغییری در برجام پذیرفتنی نخواهد بود
«کاظم جلالی» رییس گروه روابط با پارلمان اروپا و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: برجام توافقی دوجانبه میان ایران و آمریکا نبوده بلکه توافق چند جانبه بین المللی است.
رئیس گروه روابط با پارلمان اروپا همچنین در این دیدار از همدردی گروه روابط با ایران در پارلمان اروپایی با مردم و دولت ایران تشکر کرد و گفت: این ابراز همدردی نشانه روابط دوستانه ملت های اروپایی و ملت ایران است که در سال های اخیر در قالب روابط خوب پارلمانی نمود داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پارلمان اروپایی جایگاه مهمی در دیپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران دارد و با توجه به ظرفیت های بالای این پارلمان و مجلس شورای اسلامی در سیاست خارجی، با همکاری همدیگر می توانیم در راه تسهیل مناسبات فیمابین قدم های مهمی برداریم.
وی در ادامه با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات مندرج در سند برجام بر اساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: با به اجرا درآمدن برجام و لغو تحریم ها، روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا وارد فصل
نوینی شده ضمن اینکه برجام توافقی دوجانبه میان ایران و آمریکا نیست، بلکه توافق چند جانبه بین المللی است.

جلالی ادامه داد: تاکنون اجرای توافق هسته ای مؤثر بوده، لازم است که ایران و اتحادیه اروپا آن را به همین گونه حفظ کنند و ما تحت هیچ شرایطی تغییر در آن را نمی پذیریم.
رییس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت تداوم گفت و گوهای دو طرف بر اساس احترام و درک متقابل تاکید کرد.
در دیدار امروز کاظم جلالی رییس گروه روابط با پارلمان اروپا و «یانوش لواندفسکی» رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی زهرا ساعی، سیدمهدی فرشادان، غلامرضا تاجگردون، سیامک مره صدق و کمال دهقانی فیروزآبادی نیز حضور داشتند که جداگانه در خصوص روابط ایران و اروپا و جنبه های مختلف روابط فیمابین با هیات پارلمان اروپایی گفتگو و تبادل نظر کردند.
به گزارش ایرنا، «یانوش لواندفسکی» رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی که در تهران به سر می برد علاوه بر دیدار با «ژرژیک آبرامیان» نماینده مسیحیان ارامنه جنوب در مجلس و دیگر اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی از جمله «کارن خانلری» نماینده مسیحیان ارامنه شمال ایران ،«اسفندیار اختیاری» نماینده زرتشتیان ایران ،«سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان و «یوناتان بت کلیا» نماینده آشوریان ایران ، با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

ایرنا

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس