Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع گفت: یکی از اثرات مهم فرهنگ بسیجی، بهم زدن معادلات جهانی و حل شدن خیلی از نامعادلات است.

به گزارش امتداد نیوز، سردار سید قاسم قریشی شامگاه گذشته در آئین پاسداشت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در طولانی ترین بمباران هوایی دشمن بعثی عراق در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اقدام دشمن بعثی در حمله به اندیمشک قصابی بود و هرچه عقده داشت به یک باره بر سر مردم اندیمشک خالی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهرهای دیگری هم با فاصله های زمانی مختلفی بمبباران شدند، بیان کرد: هیچکدام از این شهرها مانند اندیمشک بمب باران آنها طول نکشید.

این مقام مسئول در وزارت دفاع افزود: هواپیماهای دشمن در تمام طول حمله به اندیمشک به صورت ۳۶۰ درجه در بالای شهر در حرکت بوند و شهر را به بمب بستند.

قریشی با بیان اینکه اندیمشک در زمان جنگ به عنوان بارانداز پشتیبانی منطقه جنوب غرب از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، گفت: راه آهن این شهر در دوران دفاع مقدس نیز وظیفه استراتژی خدمات رسانی به جبهه ها را بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: در این حمله هوایی تعداد زیادی از شهدا و مصدومین غیر نظامی بودند که در جنگ نقشی نداشتند اما خون آنها می توانست در نهضت مقدس تاثیرگذار باشد.

معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع همچنین با اشاره به پنجم آذر به عنوان روز بسیج گفت: پایان عزتمندانه دفاع مقدس با بسیج محقق شد و این امر نیز بازه زمانی کوتاه تر در عراق و سوریه نیز محقق شد.

تشکیل نیروی مشابه بسیج در سایر کشورها

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نتیجه امروز موفقیت در شکست داعش و پیروزی جبهه مقاومت به خاطر ایجاد بسیح مردمی است که در این کشور ها ایجاد شده، گفت: در عراق «حشد شعبی» و در سوریه «جیش الوطنی» توانستند با الگوبرداری از بسیج مردمی ایران، موفقیت های امروز را رقم بزنند.

قریشی بیان کرد: این شکل از بسیج نیز در کشور یمن ایجاد شد و قبل از همه اینها حزب الله لبنان پیشتاز در بسیج مردمی بود و همه اینها در ثمره رشد شجره و طیبه بسیج است.

معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع با تاکید بر اینکه سرچشمه بسیج از اعتماد و اعتقاد به وعده خداوند می آید، بیان کرد: همانطور که در قرآن عنوان شده است؛ وعده خداوند حق است و این حق نصرت و موفقیت را برای آنهایی در پی خواهد داشت که به این وعده اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اثرات مهم فرهنگ بسیجی، به هم زدن معادلات جهانی و حل شدن خیلی از نامعادلات است که جهانیان امروز با پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه شاهد آن هستند، گفت: آمریکایی ها سالانه میلیاردها دلار بودجه نظامی دارند و این در حالی است که جبهه مقاومت در عراق و سوریه با تکیه بر فرهنگ بسیجی و اعتقاد به وعده خداوند داعش را شکست دادند و این کاری بود که از نیروهای آمریکایی و دیگر خارجی ها بر نمی آمد.

قریشی، همچنین حفظ روحیه انقلابی در کشور را امری ضروری دانست و گفت: در این صورت است که می توان به دور از جنجال های سیاسی و دو قطبی کردن جامعه، اهداف نظام تحقق خواهند یافت.
این مقام مسئول در وزارت دفاع، خاطرنشان کرد: حفظ جایگاه و حرمت خون شهدا یکی دیگر از عواملی است ما را در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری دهد و در این زمینه خفظ وحدت امری ضروری است.

true برچسب ها : دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) شهرستان اندیمشک وزارت دفاع true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»

رسانه‌های روسیه خبر دادند که ارتش این کشور برای تقویت آمادگی خود، رزمایش اتمی با استفاده از تسلیحات اتمی غیر راهبردی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اصرار آمریکا و متحدانش به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دارد، تدارک روسیه برای رزمایش اتمی خبرساز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ستاد کل ارتش آمادگی خود را برای رزمایش موشکی منطقه جنوبی با مشارکت نیروی هوایی و دریایی آغاز کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، فرمانده کل قوا به وزارت دفاع روسیه دستور برگزاری رزمایش‌ها برای تمرین استفاده از «تسلیحات اتمی غیرراهبردی» را داده و این رزمایش با هدف حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات برای تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه انجام می‌شود.

مسکو اعلام کرد که اقدام وزارت دفاع روسیه پاسخی به اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی علیه روسیه انجام می‌شود.

سفیر سیار روسیه گرگوری ماشکوف اعلام کرد که این کشور زرادخانه موشکی خود را برای ایجاد بازدارندگی در برابر غرب افزایش خواهد داد.

این دیپلمات روس به خبرگزاری ریانووستی گفت که «ما اکنون در مرحله تقابل آشکار هستیم و من امیدوارم که منجر به درگیری مسلحانه مستقیم نشود».

وی افزود که روسیه باید «اقدامات بیشتری برای تقویت توانمندی دفاعی خود شامل بیشتر کردن زرادخانه موشکی خود انجام دهد تا دشمن را هرگونه اقدام احتمالی برای سنجیدن توان روسیه مایوس کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است