Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی با بیان اینکه تفکر بسیجی آرمان امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری را به پیش می برد، گفت: امروز این گفتمان تا دل دشمن نفوذ کرده که دشمن نیز از این موضوع احساس خطر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سرهنگ محمد رضا شجاع، معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی در جمع اقشار بسیجی استان در شهر بجنورد با گرامی داشت هفته بسیج اظهار کرد: تشکل بسیج با تدبیر امام خمینی (ره) پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران بنیانگذاری شد که امروز این روحیه و فرهنگ بسیجی عالم گیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شجاع افزود: اگر این تفکر، روحیه و فرهنگ بسیجی در این نظام شکل نمی گرفت، چه بسا ایران نیز وضعیتی بحرانی و نابسامان همانند برخی دیگر از کشور ها را می داشت.

وی تصریح کرد: این قدرت تفکر و فرهنگ بسیجی است که این کشور را حفظ کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز، بسیجان در عرصه های مختلفی شامل عرصه خدمت، تولید قدرت، مقابله با نفوذ و توطئه های دشمن میدان دار شده اند و به خوبی انجام وظیفه می کنند.

معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی گفت: امروز، تفکر و روحیه بسیجی، فرمول دفاع همه جانبه است و این فرمول در تمامی فضاهای جنگ، صلح، پیشرفت و آبادانی انجام خدمت می کند که سایه تهدید را از سر این کشور دور کرده و برای آرزوهای دشمن گورستانی ساخته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان طی 38 گذشته هر چه داشتند، بکار بستند تا ایران را نابود کنند، عنوان کرد: با این وجود، امروز شاهد هستیم که تفکر بسیجی دشمنان را به آخر خط رسانده است.

وی با تصریح بر این مطلب که تفکر و فرهنگ بسیجی برای کشور، تولید قدرت می کند، اظهار کرد: امروز از سایه این تفکر، داریم در عرصه بین المللی در تراز با قدرت های جهانی حرکت می کنیم.

سرهنگ شجاع تصریح کرد: امروز میزهای سیاسی بدون حضور ایران برگزار نمی شوند.

وی همچنین به داعش نیز اشاره کرد و گفت: داعش برای نابودی ایران و مقاومت اسلامی تشکیل شد و از 60 کشور به آن نیرو تزریق می شد، با این وجود، در سایه تفکر، روحیه و فرهنگ بسیجی دنیا شاهد شد که چگونه وعده صادق مقام معظم رهبری سرانجام تحقق یافت و داعش نابود شد.

وی همچنین یادآور شد: امروز اسرائیل نیز در کنار دریای مدیترانه زندانی شده است و در حال حاضر شاهد هستیم که چگونه اسرائیل دارد تشییع سیاسی می شود.

معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود با تاکید بر این نکته که امروز نباید در تعامل با دنیا فتیله تفکر بسیجی را پایین کشید، به دیپلمات های ایران توصیه کرد: در مقابل دشمن با گفتمان بسیجی گفت و گو کنید.

وی همچنین با اذعان بر این نکته که گفتمان بسیجی تا دل دشمن نفوذ کرده که دشمن از این موضوع احساس خطر کرده است، اعلام کرد: امروز این گفتمان، تنها به شیعه ختم نمی شود بلکه دیگر فرق و مذاهب را نیز در زیر پرچم خود وارد کرده است.

وی افزود: امروز فرق و مذاهب مختلف از گوشه گوشه دنیا از نظام جمهوری اسلامی ایران مبانی این گفتمان را مطالبه می کنند تا در سرلوحه خود قرار دهند.

سرهنگ شجاع در خاتمه عنوان کرد: امروز باید برای ظهور امام زمان سرباز تربیت کنیم زیرا دنیا تشنه عدالت مهدوی و گفتمان ظهور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟

سواد دموکراسی می آورد. باورتان می شود؟ این گزاره ساده و عجیب حاصل ده سال پژوهش ژوزف هنریچ انسان شناس بلندآوازه دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور است. قصه روشن است. بی سوادی سیستمی ناکارآمدی و نادانی سیستمی می‌زاید و این سیستم ها هم برای حفظ قدرت چاره ای جز خودکامگی و استبداد و زورگویی ندارند. همچنین این سیستم ها به دلیل ناکارِآمدی و نادانی، نظام آموزشی را هم ناکارآمد می کنند و موجب گسترش بی سوادی همگانی می شوند. برآیند این وضعیت تقویت و بازتولید خودکامگی و استبداد است.

مشکل اصلی کجاست؟ این هم روشن است. ساختار شناختی و مغزی انسان بی سواد فاقد ذهن تحلیلی و انتقادی است و نمی تواند پیچیدگی ها را تجزیه و تحلیل نماید. اجازه دهید به نتایج پژوهش هنریچ نگاهی کنیم.

-هنریچ و همکارش ابتدا در ۲۰۱۰ نتایج تحقیق شان درباره راز توسعه دموکراسی در جوامع غربی را در مجله نیچر منتشر کردند. آنها گفتند مردمان غربی با دیگران تفاوت دارند و گونه ای انسان متمایز از دیگر مردمان خردمند هستند که توانسته اند سامان دموکراتیک در کشورهای شان تاسیس کنند. نام این گونه را انسان کژدیس نهادند. انتشار این مقاله سر و صدا کرد و هنریچ پژوهش هایش را ادامه داد و در ۲۰۲۰ کتاب" انسان کژگونه؛ دمکراسی، برآیند پانزده قرن کژدیسی جوامع غربی" (۱۴۰۱) را منتشر کرد.

-پرسش هنریچ معمای جهان امروز است: جوامع غربی دموکراتیک چگونه از دولت های پیشامدرن به دولت های مدرن دموکراتیک رسیدند اما سایر کشورها نرسیدند؟ این معمای بزرگ را بسیاری از محققان و متفکران بزرگ کاویده اند، اما پاسخ هنریچ کاملا متفاوت از بقیه است.

-هنریچ نشان می دهد جوامع دموکراتیک از سال ۵۰۰ میلادی تحولات شان را آغاز کردند و نه از رنسانس در پانصد سال پیش. همچنین هنریچ نشان می دهد دولت ها و سامان سیاسی دموکراتیک حاصل دو تحول ساختاری است: ۱) ظهور سواد همگانی؛ ۲) تحول نهاد خویشاوندی. بحث تحول نهاد خویشاوندی را که از هزار و پانصد سال پیش آغاز شد فعلا کنار می گذارم و جدا بیان می کنم. اما بحث سواد و دموکراسی مختصر می گویم. البته کتاب او ۸۷۸ صفحه است و فقط نتیجه اش را می گویم.

- اروپا از قرن شانزدهم سوادآموزی همگانی را آغاز کرد و تا ۱۹۵۰ تمام جمعیت باسواد شدند. به قول هنریچ "در قرن شانزدهم مهارت خواندن و نوشتن همچون آتش به پنبه زار اروپا افتاد" . هنریچ در دیباچه اش می نویسد سوادآموزی همگانی مغز انسان کژگون را تغییر داد و باعث شد " مداربندی های عصبی آن از نو سیم پیچی شد" و " لب پیشانی به ویژه در ناحیه بروکا که نقش مهمی در تکلم دارد تغییر کرد" و در نتیجه این تغییر " پردازش گفتار و تفکر درباره اذهان دیگران" هم متحول شد.

”خواندن" حتی بیش از نوشتن نقش مهمی در این تحول داشت. خوانایی و نویسایی قلمرو واژگانی ما را گسترش می دهد، تفکر مفهومی و انتزاعی را ایجاد می کند، باعث ذخیره و انباشت تجربه ها و دانش ها می شود، شیوه تفکر تحلیلی و انتقادی را جایگزین شیوه تفکر کلی می سازد، درک همدلانه را تقویت می کند، موجب تقویت تفکر مستقل می گردد، و شکل تازه ای از تعاملات اجتماعی را می آفریند.

هنریچ اینها را نشان می دهد و بیان می کند که اینها لازمه دموکراسی اند. میزان پیشرفت دموکراسی تابعی از میزان خوانایی و نویسایی مردم هر جامعه است. در کتابم "الفبای زندگی"(۱۴۰۳) همین قصه را درباره بحران دموکراسی در ایران شرح داده ام. می دانم باسواد کردن ۲۱ میلیون نفر جمعیت بی سواد کنونی کار ساده ای نیست. سخت تر از آن میلیون ها نفری هستند که دیپلم و حتی مدرک دانشگاهی دارند اما خوانا و نویسا نیستند.

در "الفبای زندگی" نشان داده ام محتاج مدرسه ایم اما مدرسه ای با کیفیت که بتواند انسان توانمند خوانا و نویسا تربیت کند. این راه تحقق دموکراسی در ایران است. اگرچه این راهی نیست و نباشد که یک شبه طی شود.
بیشتر بخوانید:
چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
حال خراب سیاست های فرهنگی / قانون چیست، صدا و سیما و دولت چه می گویند، مردم چه می کنند؟/ بدون تفکیک نهادی سیاست فرهنگی نخواهیم داشت
زوال نگرانی مشترک متفکران امروز از فوکویاما و پیکتی تا عجم‌اغلو/ فناوری الزاما موجودی معصوم نیست
انقلاب علمی خاموش و انفعال ما / پیشگامی تولید فکر نیازمند آزاداندیشی از قیدهای تحمیلی است

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903405

دیگر خبرها

  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟