Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تهیه کننده فیلم سینمایی «شیفت شب»، با مثبت ارزیابی کردن دیدار سینماگران با وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی گفت: چنین دیدارهایی با توجه به اینکه در مورد مسائل مختلف گفت وگو می شود، بطور قطع خروجی مناسبی خواهد داشت.

تعدادی از سینماگران و اعضای تشکل های صنفی سینما روز پنجشنبه دوم آذر ماه ضمن دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه سینما، مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیب اسماعیلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره این افزود: قدمی که در این ارتباط از طرف مدیران فرهنگی کشور برداشته شده، بطور قطع قابل تقدیر است اما با توجه به توقعی که بعد از این جلسه میان صنوف سینمایی از مدیران به وجود می آید باید خروجی آن بزودی دیده شود.
وی ادامه داد: بطور قطع وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌خواهد وقت خود را در این دیدارها تلف کند و یا به صورت نمایشی جلسه‌ای را برگزار کند بلکه بدنبال چاره ای برای رفع مشکلات است.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: انتظاراتی که در این جلسات مطرح شد، معتقدیم برخی تا 10 یا 20 روز آینده باید به سامان برسد و برخی دیگر در دراز مدت به سرانجام برسد تا سینما و هنرمندان ما نیز شرایط مناسبی پیدا کنند.
اسماعیلی همچین به حضور محمدمهدی حیدریان در راس سازمان سینمایی اشاره کرد و افزود: حیدریان نیز از جمله مدیران سینمایی است که به این حوزه اشراف کامل دارد و می تواند به رفع خواسته‌های سینماگران کمک کند.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «راننده تاکسی» از جمله مهمترین خواسته‌های تهیه‌کنندگان سینما را سر و سامان دادن به قانون کپی رایت در خارج از کشور عنوان کرد و گفت: اکنون اگر فیلمی در ایران قاچاق نشود پس از حضور در شبکه نمایش خانگی به سرعت در شبکه های ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود، بنابراین اگر راهکاری برای این مورد در نظر گرفته شود با توجه به قیمت دلار سودآوری مناسبی خواهد داشت.
وی بازاریابی برای نمایش فیلم‌هایی سینمایی ایران در خارج از کشور را از دیگر ضروریات امروز عنوان کرد و توضیح داد: سینمای ایران در دنیا به لحاظ کسب جوایز بسیار خوب عمل کرده، بنابراین باید شرایط برای اکران این فیلم‌ها در خارج از کشور نیز به وجود آید.
اسماعیلی معافیت مالیاتی را از دیگر خواسته‌های سینماگران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: اکنون 9 درصد از فروش بلیت‌ها مالیات بر ارزش افزوده است و پنج درصد نیز سهم شهرداری که با توجه به شرایط و گرانی هزینه تولید باید سینماگران معافیت مالیاتی شوند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» دیگر موضوعات مهم مطرح شده در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد را بحث هزینه های بالای تبلیغ در تلویزیون و بیلبوردهای شهرداری و کاهش آن عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که سینما با آن دست به گریبان است نامتناسب بودن بحث تولید و توزیع در سینما است.
وی افزود: در سینمای ایران سالانه تقریبا یکصد فیلم تولید می شود که با توجه به ظرفیت سالن های سینما در نهایت 70 فیلم بیشتر به اکران نمی رسند، بنابرانی باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده شود تا تولید و توزیع ما همخوانی داشته باشد.
اسماعیلی یکی از راهکارهای حل این موضوع را ساخت سالن توسط دولت عنوان کرد و ادامه داد: دولت به جای برگزاری جشنواره های غیر ضروری در بحث سالن سازی سرمایه گذاری کند تا نسبت تولید و توزیع در سینما نیز سرو سامان گیرد.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور