Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:51:40 GMT

جذب 36 میلیون دلار سرمایه خارجی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۵۴۵۳

جذب 36 میلیون دلار سرمایه خارجی در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری 36 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای 8 طرح در این استان جذب شده است.

رضا حسینی روز یکشنبه به ایرنا گفت: این میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در زمینه طرح های خودرو سواری، اکتشافات معدنی طلا، تولید نخ، تولید پروفیل و ساخت ماشین آلات بتن سبک، کارخانه فرآوری طلا و تولید 'ام دی اف' است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به تصویب 100 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان، گفت: مبلغ 45‌میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به ظرفیت تولید 49 مگاوات برق در مرحله صدور مجوز است.
وی افزود: اقدام لازم برای اخذ مجوز و مصوبه هیئت سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه بادی و خورشیدی در استان انجام شده است.
حسینی با اشاره به انجام مطالعات امکان سنجی تعداد 120 طرح و فرصت سرمایه گذاری در استان شامل فرصت ها و طرح ‌های زیربنایی، دانش بنیان، صنعت و معدن، کشاورزی نیمه تمام و توسعه‌ای، گفت: در صورتی که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در خصوص اخذ مجوزها از دستگاه های اجرایی با مشکلی مواجه شوند، با پیگیری مشکل از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و برگزاری جلسه، مشکلات موجود حل و فصل می شود.
وی میزان سرمایه گذاری مصوب استان در سال گذشته را 664 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: 22 میلیون دلار جذب شده است.
حسینی با اشاره به اجرای برخی طرح های بزرگ استان با تأمین مالی خارجی به روش فاینانس، گفت: سازمان های خصوصی و دولتی استان متقاضی استفاده از 6 میلیارد و 322 میلیون دلار منابع فاینانس هستند.
وی گفت: برای خط دوم طرح آبرسانی زرینه رود به تبریز 890 میلیون یوان و برای طرح توسعه فولاد میانه 82 میلیون یوان جذب شده است.
حسینی اعلام کرد: طرح هایی همچون راه آهن میانه - تبریز، بیمارستان 723 تختخوابی تبریز و طرح توسعه پالایشگاه نفت تبریز در فهرست طرح های متقاضی تامین مالی خارجی قرار دارند.
استان آذربایجان شرقی که با جمهوری های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان مرز مشترک دارد و از طریق مرز بازرگان با کشور ترکیه ارتباط دارد، دارای موقعیت راهبردی برای تجارت بین المللی بوده و ظرفیت های فراوانی در زمینه صنعتی، معدنی و کشاورزی دارد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

 شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به اجرای عملیات جابجایی تاسیسات آبرسانی ۸۰۰ میلیمتری در محل احداث پل خلعت پوشان واقع در جاده باسمنج که به درخواست شهرداری کلانشهر تبریز برنامه ریزی شده آب شرب لوله کشی این شهرک از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ امروز قطع خواهد شد.

در این اطلاعیه از شهروندان ساکن در این شهرک درخواست شده است تا با صبر و شکیبایی این شرکت را در ارائه خدمات به مشترکان همراهی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی