Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا گفت: به شهادت رسیدن تمامی شهدای دوران دفاع مقدس در امتداد شهدای کربلا بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی ظهر امروز در اجلاس بانوان کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در حسینیه اشقان ثارالله برگزار شد، اظهار داشت:  حقیقت هر انسانی به اندیشه و تفکر، باورها و هدف او در زندگی تجلی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ما از عظمت و شان شهدا در مکتب نورانی اسلام و نیز چگونگی حیات و رزق آنان نزد خداوند متعال بی خبریم اما همین در وصف شهدا بس که پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) از پیشگاه خداوند متعال برای داماد و پسرعم خود شهادت خواست.

سرلشکر صفوی با تاکید بر جایگاه ویژه شهید در دین مبین اسلام بیان داشت: شهید در راه رسیدن به هدفی الهی جان می دهد، در راه دفاع از اسلام و قرآن کریم، جان و ناموس مسلمین، شرافت و عزت ملتش جان خود که سرمایه اصلی هر انسانی است را تقدیم می کند.

شهدا همیشه زنده می مانند

مشاور فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: شهدا هویت خود را سوا کردند تا عظمت اسلام و قرآن باقی بماند به همین جهت کسانیکه در راه حق جان خود را فدا کردند برای همیشه در طول تاریخ زنده می مانند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ هزار جانباز و بیش از ۴۰ هزار آزاده، تاکید کرد: اخلاق و فکر شهدای ۸ سال دفاع مقدس  به مردم لبنان، عراق، سوریه و یمن صادر شد چنانکه نتیجه آن را در پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه دیدیم که دمار از روزگار صهیونیست ها درآوردند.

سرلشکر صفوی با تبریک برچیده شدن سیطره داعش در عراق و سوریه، اذعان داشت: سوریه و عراق مدیون خون شهدای خود و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی هستند که این راه را باز کرد چرا که به فرموده امام راحل راه قدس از کربلا می گذرد، امسال هم ۲۰ میلیون زائر از سراسر دنیا به زیارت عتبات عالیات رفتند که امیدواریم خون شهدای مدافع حرم از قدس بگذرد.

نقش زنان در الگوسازی و تکامل جامعه کم نظیر است

وی با اشاره به نقش بی بدیل و ارزشمند زنان در تکامل جامعه و الگوسازی اضافه کرد: علاوه بر حضور چندصدهزارنفری نیروهای ارتش و سپاه، امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ میلیون بسیجی را عازم جبهه ها کردند.

۷۰۰ شهید زن در آذربایجان غربی

دستیار رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: حدود ۷ هزار زن شهید در کل کشور وجود دارد که از این میان ۷۰۰ شهیده و ۷۰۰ جانباز زن  قهرمان در آذربایجان غربی هستند که نسبت به جمعیت استان آمار بسیار بالایی است.

سرلشکر صفوی با تاکید بر جایگاه ویژه زنان انقلابی آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: حقیقتا نقش زنان مومن و انقلابی آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب، استمرار و سال های پس از آن بی نظیر است، همانگونه که دختران و زنان زینبی در تربیت و رشد انسان های فداکار از خودشان صبر و بردباری نشان دادند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی ۲۱ شبکه آذری و کردی ماهواره ای به خانواده های آذری زبان و کرد زبان که با جنگ نرم کانون گرم خانواده را نشانه گرفته است، افزود: از شما زنان پر مهرو عاطفه می خواهم با عشق و محبت خود این بنیان خانواده را مستحکم کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم