Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلامرضا شریعتی  در گفتگویی به‌مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: الگوی خدمت‌رسانی به آحاد مردم از اهداف شکل‌گیری بسیج مستضعفان در کشور بود که به فرمان امام راحل در پنجم آذرماه سال ۵۸ صادر شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی بسیج سازندگی در حوزه‌های اشتغال، امدادی و بهداشتی، فرهنگی و آموزشی، عمرانی و زیرساختی است، افزود: در حوزه اشتغال ایجاد چندین هزار شغل از تعهدات بسیج سازندگی است که با اعتبار سازمانی باید در مازندران اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده اشتغال‌زایی در عرصه کشاورزی روستایی و صنایع تبدیلی ایجاد می‌شود و امسال نیز با تسهیلات بانکهای مازندران در حال اجرا است.

این مسؤول ایجاد هزاران شغل از سوی بسیج سازندگی را از وظایف این سازمان مردمی در مازندران دانست و گفت: در حوزه اشتغال هماهنگی‌های لازم با نهادهای حمایتی و آموزشی همچون فنی و حرفه‌ای و … انجام شد که جوانان علاقمند در رشته‌های مهارتی توانمند می‌شوند.

شریعتی مشاوره‌های شغلی رایگان و برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی را از سری فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال‌زایی دانست و ادامه داد: امسال هم  چندین هزار واحد اردوی جهادی در برنامه ابلاغی بسیج سازندگی گنجانده شد.

سرهنگ شریعتی از احداث و بهره‌برداری 200 واحد مسکن محرومان در هفته بسیج خبر داد و تصریح کرد: وهفته در نخستین روز هفته بسیج در همایش طلایه داران سازندگی کلید چندین واحد مسکونی به نیازمندان اهدا شد و قرار است در صورت آماده بودن زمین و امکانات زیر ساختی این خانه ها تا پایان سال به 500 واحد افزایش یابد.  

مسؤول بسیج سازندگی مازندران به فعالیت‌های این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی و فروشگاه محصولات یاد شده  درهفته بسیج در امامزاده یحیی بن زید ساری از برنامه‌های ویژه هفته بسیج در مازندران است.

این مسؤول رویکرد اقتصاد مقاومتی را بحث محرومیت‌زدایی و ایجاد الگویی از ایران پیشرفته مبتنی بر سبک زندگی اسلامی در مازندران دانست و اظهار کرد: بسیج سازندگی به‌منظور محرومیت‌زدایی در مازندران فعالیت در روستاها را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته بسیج طرح ویزیت به همراه توزیع دارویی رایگان در روستای های مازندران  اجرا می شود..

سرهنگ شریعتی از پرده برداری چندین طرح اقتصاد مقاومتی، علمی پژوهشی و ... توسط سازمانهای اقشاری مربوطه در مازندران هم یاد کرد و افزود: در همین راستا رونمایی از تراکتور در مقیاس کوچک و ارزان قیمت مهندسین بسیجی مازندران و دستگاههای چاپگر و ... در طی هفته بسیج انجام شد که می توان به توانمندی و توانایی بسیجیان استان افتخار کرد.

 مسؤول بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی این نهاد خدمات‌رسان بحث بازاریابی و شناسایی بازار هدف را برای تولیدات داخلی در نظر گرفته است، افزود: برای کمک به تولیدکنندگان بازار مجازی تعریف شد.

این مسؤول با تاکید براینکه لازم است اشتغال در حوزه صنایع تبدیلی مورد حمایت قرار گیرد، اضافه کرد: بسیج سازندگی آمادگی حمایت از شرکت‌های پشتیبان را دارد.

سرهنگ غلامرضا شریعتی اظهار داشت: همچنین در بخش اشتغال زایی شرق مازندران تاکنون مبالغی خوبی هزینه انجام شده است که در سال آینده توسعه می یابد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اشاره به تشکیل قرارگاه عمران و آبادانی در استان، گفت: در این راستا امسال عمران و آبادانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با شکل گیری سپاه در سال ۵۷، این نهاد در صحنه های مختلف انقلاب با شور و فعالیت خاص وارد شد و در صحنه های مختلف انقلاب، از نظام حمایت کرد.

وی بیان کرد: طی سالهای گذشته انقلاب اسلامی بسیج بیشترین خدمات را در عرصه های مختلف داشته است و پروژه های مختلف سازندگی را در دستور کار قرار داده است که در جدیدترین اقدام خود طرح عمران و آبادانی روستاها را با قوت در دستور کار دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران همچنین به برنامه های مختلف این قرارگاه عمران و آباداین در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه جان گرفته و این قرارگاه در استان ماموریت دارد که به عمران و آبادی دهستانها بپردازد.

وی با بیان اینکه حضور بسیج در دوران دفاع مقدس بیشتر از سایر قشرها بوده است، افزود: امروز هم در صحنه های مختلف سازندگی بسیجیان با قوت وارد شده و گروههای جهادی با تمام توان بریایه محرومیت زدایی وارد کار شده اند.

 سرهنگ پاسدار شریعتی با توجه به اعلام  آمادگی  پاسداران و بسیجیان سپاه کربلا  در راستای حضور جهادی برای ساخت و تعمیر بناهای مسکونی و کمک به زلزله زده گان کرمانشاه ، از مهیا شدن چندین گروه جهادی بسیج دانشجویی،  پزشکی و سایر اقشار بسیج در مازندران خبر داد و افزود: با حضور چند روزه در مناطق حادثه دیده کرمانشاه، بر اساس تعیین وضعیت، تکلیف بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران برای ساخت خانه  4 روستای کوچک و بزرگ مشخص شد و نیروهای جهادی ما از همان روز های نخست برای خدمات امدادی، پزشکی، عمرانی و زیر ساختی وارد عمل شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا از ادامه تهیه، جمع آوری و ارسال چندین دستگاه وانت، کامیون و تریلر های مختلف کمک های پایگاهای مقاومت بسیج سراسر مازندران شامل پتو، البسه، کنسرو، لوازم گرمایشی، چادر مسافرتی، کانکس، نایلون و ...  به کرمانشاه جهت یاری هموطنان زلزله زده آن استان خبر داد.

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

والی هرات در دیدار با هیئت وزارت خارجه کشور مالزیا از کمک این کشور به زلزله زدگان هرات قدرانی نموده و بر گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید نمود.

در این دیدار شیخ نور احمد اسلام جار والی هرات، از کشور مالزی به عنوان کشور دوست و مسلمان یاد کرد که در بخش های مختلف بخصوص در حادثه زلزله هرات به کمک مردم آسیب دیده این ولایت شتافته و در این زمینه همکاری لازم را داشته است.

در ادامه، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات از فعالیت‌های اخیر کشور مالزی در افغانستان به نیکویی یاد کرده و بر لزوم سفر های بیشتر این هئیت جهت گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید نمود.

همچنین، نماینده هیئت وزارت خارجه مالزی هدف از سفر شان به ولایت هرات را ارزیابی کمک‌های انجام شده به زلزله زدگان این ولایت عنوان نموده و از ادامه همکاری این کشور در بخش‌های مختلف به خصوص ارسال کمک‌های بیشتر به زلزله‌زدگان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات