Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:25:21 GMT

دستاوردهای بسیجیان مانع نفوذ دشمنان شده است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۸۱۷۱

دستاوردهای بسیجیان مانع نفوذ دشمنان شده است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تفکر بسیجی و حضور پررنگ بسیجیان در عرصه های مختلف داخلی و خارجی و پیروزی ها و دستاورد های این قشر مانع نفوذ دشمنان به ایران اسلامی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان ایلام به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اظهار کرد: تفکر مردمی بسیج به ما و همه ملت های آزادی خواه جهان درس مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهان و مستکبران را داده و همین فرهنگ غنی و والا مانع تحرک های دشمنان بر علیه ایران اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: پیروزی های ایران اسلامی در جنگ تحمیلی، مقاومت در برابر تحریم ها، مبارزه های انواع هجمه های دشمنان، امنیت مثال زدنی، موفقیت های علمی، فرهنگی، دینی، و ... ایران اسلامی در صحنه های داخلی و بین المللی مرهون بسیجیان است.
لطفی گفت: تفکر پیشرونده بسیجی آرمان های انقلاب را در صحنه های داخلی محقق ساخته و همین فرهنگ بسیج موجب ترس و هراس دشمنان و مانعی در برابر تحرکات آنها بر علیه ایران اسلامی شده است.
وی پیروزی جبهه مقاومت عراق و سوریه در برابر داعش را حاصل رشادت های بسیجیان دانست و افزود: هرچند دشمن در موضوع داعش شکست خورد اما آنها همیشه برای تخریب ایران اسلامی از راه های گوناگون وارد عمل می شوند که مواجهه با سد محکم بسیج شکست و زبونی آنها را در پی دارد.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال تضعیف بسیج و کمرنگ کردن فرهنگ بسیج و ایجاد فاصله بین اقشار مختلف مردم و مسئولان با فرهنگ غنی بسیج است.
سردار سید صادق حسینی افزود: به اعتقاد متفکران آمریکایی اگر بسیج و تفکر بسیجی را از ایران و مردم این کشور گرفته شود، ایران در ابعاد مختلف تضعیف شده و شکست آن نیز راحت تر می شود.
وی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج تثبیت کننده نظام است که همواره در صدد تحقق آرمان های انقلاب بوده و عزت و امنیت کشور حاصل وجود بسیج است.
حسینی با بیان اینکه بسیج نماد واقعی نماد مردم سالاری دینی در سطح جهان است، یادآور شد: ظرفیت کلان بسیج در صحنه های مختلف اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، درمان، فرهنگی، دینی، امنیتی، اجتماعی، ... در راستای تعالی کشور تلاش مستمر دارد و به مدد همین تلاش های بسیج ایران اسلامی گام های موثر و محکمی را در مسیر توسعه و پیشرفت برداشته است.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) افزود: بسیج با عزم و اراده و با برنامه ریزی های اصولی ضمن ورود به عرصه های مختلف عمرانی و اجتماعی با دیگر دستگاه ها و نهادها در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و آبادانی کشور هم افزایی و هماهنگی لازم را دارد.
وی تفکر بسیج و ایده امام راحل در تشکیل بسیج مردمی را سیاستی نو برای تمام جوامع عدالت خواه جهان برشمرد و تاکید کرد: دشمنان اسلام از اشاعه همین تفکر کوبنده ترس و واهمه دارند و تمام توطئه های آنها تخریب فرهنگ غنی بسیج است.
وی در ادامه به ارائه گزارشی کوتاه از برخی فعالیت های بسیج استان ایلام در حوزه های مختلف عمران، آموزش، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، طرح هجرت، ... پرداخت.
از 29 آبان تا پنج آذر همه ساله به نام هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادنامه ای برای «استاد»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهید مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ش، ۱۲ جمادی‌الاول ۱۳۳۸ق، در فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. 

محمدحسین مطهری (درگذشته ۱۳۵۰ش)، پدر شهید مطهری روحانی مورد احترام مردم در فریمان و از شاگردان آخوند خراسانی بود. مطهری گفته است اولین بار ایمان و تقوا و عمل صالح و راستی «معظّم له» مرا به راه راست آشنا ساخت. شهید مطهری مقدمات را نزد پدرش فراگرفت و از ۱۳ سالگی (سال ۱۳۱۱ش) در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل شد. در سال ۱۳۱۶ش او به قم رفت و حدود ۱۵ سال در آنجا اقامت نموده از درس اساتید آنجا همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبائی استفاده نمود. پس از آن چنانکه همسرش تصریح کرده، به دلایل معیشتی، قم را ترک کرده و به تهران مهاجرت کرد. مرتضی مطهری در سال ۱۳۳۱ش ازدواج کرد. 

مرتضی مطهری (۱۲۹۸ ـ ۱۳۵۸ش) مشهور به شهید مطهری یا استاد مطهری، اسلام‌شناس و متفکر برجسته شیعه. مطهری از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود. وی ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادت بر عهده داشت.

پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکرات داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد است.

مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید